tirsdag 14. desember 2010

3 - litt forsinket

Den tredje adventshelgen er overstått. Enda litt mer julepynt er kommet frem. Jeg liker pynt som minner om vinter bedre enn den tradisjonelle julepynten. Engler og nisser er ikke helt min greie. Snøkrystallene er kjøpt på Jernia. De ser kanskje litt gyldne ut i fargen på bildene, men er i sølvfarget metall. 


Pynten i tre med utskårne figurer ble kjøpt på julemarkedet i Kiel i helgen. Jeg kjøpte en for noen år siden, og jeg ble veldig glad da jeg så at de fortsatt ble solgt der! Søte motiver som passer fint sammen med annen vinterlig og naturlig pynt. Inntil juletreet kommer, får de pryde trollhasselen og en orkidé.


Sviblene begynner å synge på siste verset. Tynget av sin blomsterprakt truer de med å gå ned i knestående allerede før de har sprunget ut ferdig. Men alt har sin tid og plass. Snart skal det lille lilla (les: to svibler) vike plass for litt mer rødt. Noen fine eksemplarer av julepynt signert Anne Black er på vei i postkassen til meg.

4 kommentarer:

  1. Beautiful ornaments! And a cute idea!
    Have a wonderful evening
    Yvonne

    SvarSlett
  2. Så fint du har det :) Veldig søte de trebrikkene med utskårne motiver!

    SvarSlett
  3. Kjempefin pynt. Jeg er heller ikke noe glad i tradisjonell julepynt.
    Utolig deilig å bli ferdig med soverommet, tok jo evigheter siden vi jobber så mye og mannen er på jobbreise hele tiden. Men vi kom i mål:)
    Regner med jeg viser noen bilder snart.
    Har du sett modulene Componibili fra Kartell som kan brukes til nattbord? Vi har en på gjesterommet og nå en på soverommet. Søk under kategorien gjesterommet på bloggen min så ser du bilder.
    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.