torsdag 13. januar 2011

Lampe til soverom

Som jeg viste i dette innlegget, drømmer jeg om AJ-lamper til soverommet vårt.


Men det får nok dessverre bli med drømmen. De er ikke akkurat billige, og når man i tillegg trenger to stykker, blir det i overkant mye penger synes jeg. Derfor er jeg ute etter alternativer. 

Før jeg falt for AJ-lampen, var det Tolomeo Faretto fra Artemide som sto øverst på listen over aktuelle lamper til soverommet. Men nå er jeg ikke så sikker på den lenger...





Jeg har surfet rundt etter inspirasjon og har falt for lampen på bildet under. 
Forså fra Ikea.




Den har en mer industriell look enn de andre lampene over. Veldig uvant stil for meg, men jeg liker utseendet på den. 

Bilde: Sköna hem


Er det noen som har tips til andre fine lamper til soverommet? 
Som er like fine som AJ-lampen? ;)

5 kommentarer:

  1. Hm, litt vanskelig med tips siden jeg er helt blendet av AJ-skjønnheten, men har du sett Kelvin W I fra Flos? Den synes jeg er ganske fin, minner litt om AJ. Ellers er det kanskje lurt å sjekke Bolia og BoConcept, de pleier å ha mye fint?
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Beautiful lamps! I like the third one!!!!
    Have a wonderufl evening,
    Big Hugs,
    Yvonne

    SvarSlett
  3. Jeg ønsker meg Bestlite-lamper på soverommet, men det er jo ikke akkurat noe "billig" tips! ;)
    Har forøvrig gått for IKEA-lamper, mens jeg venter på å arve en ukjent onkel i Amerika! :))
    Krysser ellers fingrene for at det blir verdens fineste gyngestol på deg!
    Klem Carina

    SvarSlett
  4. Har selv Ikea lampen du viser, og er kjempefornøyd. Mye for pengene syntes jeg.
    Synd det er så dyrt for lamper. Det er så mange fine der ute som jeg kunne tenke meg, men prisene er jo skrekkelige.
    Håper du finner noe du/dere trives med.
    klem Nina

    SvarSlett
  5. Seed fra Northern Lightning. Den er både fin og utrolig praktisk i og med at den kan vendes direkte mot det du leser og vekk fra den som ligger ved siden av og vil sove... Den koster ca 1500,- og kan fås med trekk i ulike farger.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.