lørdag 22. januar 2011

Spisestuen


Her er spisestuen vår i dag. Vi snakker om å bytte ut stolene. De vi har nå er IKEA-stoler som begynner å bli litt skranglete i sammenføyningene. Jeg kunne godt tenke meg hvite stoler for å få en kontrast til spisebordet (og gulvet!). Arne Jacobsen sin 7'er er et klassisk og trygt valg. Men så er det disse Eames'ene da... Både mannen og jeg liker dem, og det er bra, for en såpass synlig del av innredningen bør man legge vekk vetoretten og være enige. Det er ikke alt fruen kan bestemme alene... ;)


Jeg har med stor iver lest fototipsene som har vært inne på NIB den siste tiden, og jeg har prøvd å sette meg inn i brennvidde, lukkertid og ISO. Det er en aha-opplevelse å oppdage at bildene blir bedre enn om man bruker auto-funksjonen. Artiklene anbefales, for der er det mange gode tips! 

Bildet av spisestua er tatt med manuell innstilling av overnevnte - på stativ! Jepp, frem med det gamle kamerastativet, her skal det bli bedre interiørbilder! Tror nok at jeg må kjøpe meg et nytt stativ etter hvert, for det er ikke av den mest robuste typen... Jeg har fortsatt mye å lære når det gjelder manuelle innstillinger, for nå fikk jeg lyse, men litt kornete bilder. Men et sted må man jo begynne. :)


Med disse tulipanene i lys rosa ønsker jeg alle en fortsatt god lørdag!

8 kommentarer:

  1. Spennende å se hva dere går for! Nydelig med Eams stoler. Vi kjøpte tolix stoler til kjøkkenet, og de er super når man har barn som griser. Så lette å tørke av. Har også lyst på Eames til spisestuen vår, men er usikker på om stolene er for lave? Har hørt at de er litt lave. Men det jo ikke sikkert det stemmer..

    Ha en fantastisk helg!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så fint du har det og så fine bilder du har tatt :)
    Tenkt å sette meg bedre inn i kameraets funksjoner jeg også, må bare finne ledig tid...
    Stå på videre og lykke til med valget av stoler.
    Takk for alltid like hyggelige kommentarer inne hos meg :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hey!
    Syns du er flink å ta bilder, er enig, det fotokurset er jammen nyttig allikevel:)
    PS: Send meg adr di på email, har en liten overraskelse!
    Klem m

    SvarSlett
  4. Hei og tusen takk for koselig hilsen på bloggen min! Nydelige bilder - og ja, jeg er enig i at det alltid er bra med gode fototips. Må nok prøve ut litt mer spesialtilpasning av innstillingene jeg også :)

    Du lurer på om jeg vurderer å lage plakater for salg - og ja, jeg vurderer faktisk å få min egen epla-butikk. Men jeg skal holde deg oppdatert :)

    God søndag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Eames stolene er jo råfine ;) Her er vi begge studenter og har ikke råd til den slags,men om et par år kanskje.

    Bildet av tulipanene var veldig fint,du fikk til veldig bra lys. Det er alltid vanskelig å fange nok lys i bildet. Tror jeg må lese gjennom fototipsene en gang til og sette meg inn i det selv.

    God søndag

    SvarSlett
  6. For et lys på fotosene. De artiklene må jammen jeg lese også. Har kamera-men ikke ferdigheter utover autofokusen;)
    Fortsatt fin søndag. Helle

    SvarSlett
  7. Så fint dere har det!
    Og jeg kan virkelig anbefale eames-stolene!
    Vi har de i spisestuen og det finnes knapt en gjest som ikke har kommentert den gode sittekomforten.
    Og hvor lekre de er trenger jeg vel ikke nevne? :)

    God søndagskveld!

    SvarSlett
  8. har dere bestemt dere?
    vi har det trygge valget, og er kjempefornøyd med syverene våre. runde små sitteputer fra Ikea gjør komforten optimal.
    eames er lekre, og nå har jeg fått en selv! :)
    men det er jo begrensa hvor mange sittegrupper man trenger.,! :)
    kjekt at dere er enige. da blir valget så mye hyggeligere! :)

    klem fra <åpent hus

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.