mandag 24. januar 2011

Tavlevegg?

Jeg leker meg litt med tanken om å lage en liten tavlevegg inn mot kjøkkenet. Jeg ser for meg at det kan være kjekt å ha et sted man skriver opp en ukeplan for familien (à la kalenderen til ferm LIVING). Dessuten er det nok moro for de små å ha en liten vegg å tegne på. Og - jeg skal ikke benekte at jeg blir en smule inspirert av alle tavleveggene jeg har sett på mine surferunder rundt på blogger... 


Vi har tapet med litt struktur i, så jeg tror nok det kan være lurt å helsparkle veggen først for å få den slett. 

Jeg lurer også på om jeg skal male med magnetmaling under. Er det noen som har lyst til å dele erfaringer om tavlemaling og magnetmaling? Er det store forskjeller på kvaliteten fra de forskjellige produsentene? Et kjapt søk på Internett viser at det i hvert fall er en del forskjeller i pris...


Jeg er litt bekymret for at det skal bli mørkt med en tavlevegg her. Sort er jo 
sort. Men et kjapt blikk rundt meg viser at sort og hvitt er de fargene som går igjen her, det er de fargene jeg synes er mest komfortable å omgi meg med. Og når resten av veggene er lyse, er det kanskje ikke noe problem?

Til slutt, tusen takk for de hyggelige kommentarene på forrige innlegg! :)

10 kommentarer:

  1. Jeg er kjempe fan av tavle maling, og har nettopp malt en dør i gangen med sort tavlemaling. Stede du peker ut er jo kjempe egnet for tvalemaling, med tanke på at det er et sted som alle går forbi, samtidig som du ikke ødelegger god veggplass.

    Men hva med en annen farge, om du syns sirt er for mørk?
    sjekk ut denne liken: http://www.hudsonpaint.com/
    Dette er tavlemaling i andre fargere, vet ikke hvor dem selges i norge, men ser ut til at det kan bestilles på nett, ebay og amazon iallefall.
    Just a tip ;)

    Lykke til, gleder meg å se hva det blir til.
    Hege

    SvarSlett
  2. Jeg hadde definitivt gått for en tavlevegg der ja! Er superfornøyd med vår, og synes ikke den er for mørk selv om den er svart.
    Vi har to strøk med magnetmaling under også. Tenkte det var greit å ha muligheten til å henge opp ting når man først lagde en slik vegg. Angrer absolutt ikke på det, men synes ikke den er kjempebra, spesielt med tanke på prisen.. Kan være noe med underlaget selvsagt, og kanskje burde vi ha kjørt tre strøk.
    Lykke til uansett!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  3. Ingen erfaring med tavlemaling selv, men kan du ikke male ett parti av veggen svart, isteden for hele veggen? Hvis du er redd for at det kan bli mørkt tenker jeg...
    Lykke til med valget.
    Klem

    SvarSlett
  4. Tror det hadde vært knallkult med tavlemaling her. Har kunerfaring med tavlemaling fra Biltema. Den var ganske tyntflytende, men jeg malte bare på et lite lerret. Sikkert lurt å ha magnetmaling under, så kan du henge opp litt ting også.

    Synd du gikk i fra skrivepulten. får bare tenke at det er ikke alltid en kan få med seg alt. Det prøver iallefall jeg å tenke...hehe

    SvarSlett
  5. Ja, veldig for tavlemaling (har planer om en tavlevegg selv også)

    Med mye hvitt og lyst rundt tror jeg nok ikke det blir for mørkt, dessuten blir det jo ikke en hel svart flate, den blir jo livet om med det du skriver/henger på den.

    SvarSlett
  6. Jeg tror det ville vil knallfint! Siden det er en så liten vegg tviler jeg på at det tar så mye lys.
    Jeg har ikke erfaring med magnetmaling, men tavlemalingen jeg kjøpte på Biltema var veldig lett å male med. Trengte bare ett strøk.
    Mener "Fru Fly" har malt med magnetmaling under, så kanskje du kan få noen tips av henne?
    Lykke til med prosjektet!
    klem Nina

    SvarSlett
  7. Ja, det blir kjempekult med tavlemaling på den veggen!
    Jeg har kjøpt tavlemaling på en malebutikk, husker ikke merke, men var dyrt. Over 400 kr, tror ikke det var en liter engang.
    Jeg har malt en magnettavle fra Ikea med tavlemaling, men ønsker meg en vegg eller en dør jeg og.
    Gleder meg til å se hva du bestemmer deg for til slutt:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Eg støttar definitiuvt tavlevegg her. Det hadde blitt supert.
    Sjølv har eg maklt ei dør med tavlemaling, men det var utan magnet. Hadde vore kjekt med magnet også, spesielt sidan du maler vegg framfor dør. Gler meg til å sjå resultatet om det går den vegen.

    SvarSlett
  9. Jeg stemmer JA for tavleveggen ja. (og ser jo at du alt har kjøpt maling.) Har du sett hvor like kjøkken vi har?

    SvarSlett
  10. Måtte lure meg inn her for å kikke nærmere etter, jeg nå. Tusen takk for at du tok deg tid til godt og utfyllende svar! Da fikk vi jamen enda et alternativ å overveie. Det ser jo superlekkert ut, og når det kan overflatebehandles for å minimere merker er det jo helt genialt.

    Tusen takk, og god natt herfra :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.