mandag 28. februar 2011

Favoritter fra Figgjo





Fra boller med marsipanfyll til knekkebrød. Manda' morra blues... Men med en god caffe mocca ved siden av blir det ikke så verst likevel. 

I hylla står deler fra Figgjo-serviset jeg sparer på. Samlingen startet med en arvet mugge, og plutselig var jeg hekta. Dessverre er det ikke så lett å finne deler til dette serviset. Jeg tok for en stund siden kontakt med Figgjo for å finne ut mer om det, og i følge dem har ikke serviset noe navn og ble hovedsakelig solgt til Sveits for storhusholdninger. Kanskje ikke så rart at det er vanskelig å finne deler... Men jeg søker jevnt og trutt på nettet etter nye ting, og av og til dukker det opp noe. Siste tilskudd i samlingen er noen skåler jeg fikk av en god venninne som hadde funnet dem på en gjenbruksstasjon.
(Takk, E!) Serviset er laget av vitroporselen med korund og tåler derfor oppvaskmaskin, derav egnetheten for storhusholdninger. Men jeg er så redd for at noe skal bli ødelagt, så mitt står foreløpig fint i hylla... 

12 kommentarer:

  1. nydelig servise! Og flotte bilder :)

    Håper du finner mer da.. Det er jo moro å samle!
    Skal si ifra om jeg ser noe på en bruktbutikk nær meg ;)

    finfin mandag!
    klem

    SvarSlett
  2. For et stiligt servise:), det har jeg ikke sett før.
    skal si ifra hvis det dukker opp noe her,
    vi bor ikke så langt fra figgjo fabrikken.
    Ha en fin mandag:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Så fint serviset var, får håpe du får tak i flere deler :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Ta en titt på bloggen min, det ligger en Award til deg der

    Velfortjent!
    Ønsker deg en super uke
    Klem Nina

    SvarSlett
  5. Så koselig servise. Artig å samle på noe som er litt vanskelig å oppdrive, det blir litt mer spesielt og verdifullt da:)
    Ønsker deg en fin ny uke.

    SvarSlett
  6. fine bilder
    og koselig innlegg :)

    SvarSlett
  7. Å så fint servise og så fine bilder og innlegg :)
    Lykke til med letingen etter mer...
    Kjekt å samle på noe som ikke mange andre har. Det er jeg ikke så god på selv...
    Klem

    SvarSlett
  8. så kosli servis!
    skal ha det i bakhuet at du leter etter mer (men husk at jeg er vims)
    av og til har de jo på fretex o.l.
    figgjo- har blitt mer å mer glad i det!
    har noe som er derfra med en herlig grønnfarge. mmm
    klem manu

    SvarSlett
  9. Herlig blogg..legger meg som følger!!

    Ha en flott tirsdag :)

    SvarSlett
  10. Så koselig å høre at du ble glad:) Men det var faktisk helt sant, og for å si det sånn så danket du ut noen andre store navn der ute. Lampen er fantastisk, og heter Topan VP6 mint. Kan kjøpes f.eks her: http://moebelbasen.dk/Leverandører/+Tradition/Belysning/Belysning/Pendler/Topan+VP6+mint.produkt?PrdLng=98563&SplLng=5040 og kom gjerne med tips om du finner en norsk nettbutikk som er forhandler:)

    Og du for noen komplimenter du gir da! *rødme*

    SvarSlett
  11. Skjønner at det er vanskelig å finne det serviset. Kan ikke si at jeg har sett så mye av det heller. Hjelper jo ikke akkurat når det ikke har noe navn. Men desto artigere å finne noe :) Og fin var det absolutt.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.