lørdag 19. februar 2011

Gult er fortsatt kult!

Etter det forrige innlegget mitt der jeg viser bilder av noen gule ting her hjemme har jeg tenkt mye på gult. Og akkurat nå føler jeg at jeg har lyst på mer gule ting! Jeg lengter desperat etter våren med varmere vær, og det har kanskje noe med saken å gjøre.

Kähler 
har mange fantastisk fine produkter. Og noen av dem finnes i gult.



Bilder lånt fra Kähler

Det er ikke umulig at jeg får sette dette på ønskelista mi. Dessuten nærmer loppemarkedsesongen seg jo også (men tida går dessverre så altfor sent...), og litt gul spraymaling kan jo fikse både det ene og det andre! :)


Nå er lørdagskvelden straks over for min del. Planene for i morgen er å prøve å få avsluttet arbeidet med tavleveggen. Nope, den er ikke ferdig ennå...Jeg startet jo med å helsparkle veggen, noe som gikk bra. Deretter malte jeg tre strøk med magnetmaling for å få sterk nok magnetisk effekt for de magnetene jeg hadde planlagt å bruke der. Så fulgte tavlemalingen. Og da var jeg ikke lenger fornøyd. For det første ble veggen veldig ruglete av magnetmalingen. Så ruglete at jeg sannsynligvis kunne ha spart meg for arbeidet med å helsparkle veggen. Dessuten ble tavlemalingen skjoldete når den tørket. Arrgh! Så jeg har derfor startet på arbeidet med å pusse ned "ruglene". Ikke akkurat favorittjobben...

Dessuten; i dag har jeg kjøpt inn Jotun Pure Color i en mørk grå farge. Jeg har sett prøver av denne malingstypen, og den matte finishen er utrolig fin! Ingen av de i malingsbutikken kunne garantere at den ville holde lenge hvis den skulle brukes som tavlevegg, men boksen rekker til flere strøk, så da vil det holde en stund i hvert fall! Så håpet er å få pusset og malt i morgen, slik at jeg kan si meg ferdig med dette prosjektet.


Til slutt: Jeg er blitt medlem av Norske interiørblogger i dag! Jeg gleder meg til å være en del av dette fellesskapet! :)


8 kommentarer:

  1. Grattis som medlem! Gleder meg spent til å se veggen din:)

    SvarSlett
  2. Huff,for en jobb det ble med den tavleveggen da,du er flink som står på.
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Gult er veldig kult ;)
    Gratulerer som medlem og god natt.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med medlemskap:).
    Elsker gult:),
    skal bli spennende å se den ferdige tavleveggen.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  4. Hipp hurra og gratulerer med NIB-medlemskap! Det venter en liten overraskelse inne hos oss...
    Stor klem fra gutta i fjerde

    SvarSlett
  5. Ja er det ikke herlig hvordan vi forandrer farger i løpet av et år!! Det skal så lite til liksom. Jeg har ikke kunnet bodd i et land med nesten bare sommer, selv elsker jeg årstidene!!
    Selv om vinteren har kunnet vært bittelitt kortere da;)

    Gleder meg til å se veggen, og gratulerer som medlem!

    SvarSlett
  6. Grattis som NIB-medlem. Gult er skikkelig kult. Og kähler er også veldig kult. Digger det!
    Sånn jobb med tavleveggen er noe herk. vi har ikke komt så mye lenger med vår vegg som vi må sparkle og male etter Storebror raste ned vegghylla. Er så utrolig tiltak!

    SvarSlett
  7. Hei på du:-) hyggelig at du stakk innom bloggen min. Gratulere med medlemskap! Mano koppene er på min ønskeliste:-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med medlemskapet du også!!! -Og takk for hyggelig hilsen i bloggen min.
    Tavlevegg er utrolig fint! Lykke til!!!

    Klem, Nina.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.