onsdag 23. februar 2011

Interiør som terapi

Det er skrevet litt om interiør som terapi på flere interiørblogger den siste uken, og jeg kan bekrefte at det stemmer. Interiør kan være terapi!

Jeg tror ikke man kan innrede seg lykkelig, men ved å omgi seg med ting man liker og synes er fine, vil det gi en positiv effekt på humør og sinn. Sånn er det i hvert fall for meg. Det gir glede å skape noe, enten det er å male, sy, snekre eller lage stilleben. Hva som helst egentlig! Dessuten gir det meg glede å ta bilder. Når jeg bruker litt tid på et motiv og får til lys og komposisjon slik jeg ønsket, blir jeg glad. 
Jeg merker dessuten at selve bloggingen påvirker meg positivt. Å få inspirasjon av flinke bloggere, nyte fine bilder og selvfølgelig - responsen man selv får på innleggene sine. Det gleder! Så lenge bloggingen ikke blir et pes og et mas, er det virkelig en kilde til mye energi!

Hva som gir glede når det gjelder selve interiøret varierer fra person til person. Noen trenger å ha det fargeprakende rundt seg, andre trenger mer rolige farger for å føle harmoni. Jeg hører til den sistnevnte kategorien, men i det siste har jeg altså kjent et behov for litt mer farger. 


Jeg kjenner fortsatt en lyst til å innføre noen gule detaljer til her hjemme. På en liten surferunde på Etsy fant jeg disse bildene:


   


  


  


  


Fine, ikke sant? Trykk på bildene for å komme til butikkene som selger dem.

Noe som gir glede er å få en award. Jeg har vært så heldig å få award av både damen bak Kronprinsessene og de to herremennene bak Keiserens nye trær. Det setter jeg utrolig stor pris på! Det varmer veldig at noen liker det man holder på med! Tusen, tusen takk!


May Helen som skriver Kronprinsessene har en veldig varm og god måte å blogge på. Hun har evnen til å formidle gleden over hverdagslige ting. I tillegg har hun et veldig pent hjem og tar fine bilder!


Bak Keiserens nye trær står Dekoratøren og Himmelgutten. Disse gutta har god smak! Bloggen er full av lekre bilder fra en stilig leilighet. Dessuten skriver de innlegg som får meg til å humre og le, innlegg krydret med masse humor og selvironi. 


Dette er blogger jeg liker veldig godt, og de bør absolutt besøkes hvis du ikke har vært der! Med awarden følger det en utfordring. Jeg tar meg den frihet å bruke svarene jeg har gitt
her. Jeg velger å ikke velge (!) åtte andre blogger som den egentlig skal sendes videre til, men gir den i stedet til alle på blogglista mi som har lyst til å ta den i mot. Dere er inspirerende og flinke!

Dette ble et innlegg med litt om terapi, litt om gult på etsy og litt om awarder. Av og til blir det litt om mye. Ha en flott onsdag alle fine mennesker der ute! ☺

4 kommentarer:

  1. Om interiør er terapi vet jeg ikke, men te smaker mye bedre av en vakker kopp enn av en reklamekopp. Det er det ingen tvil om.

    Så flott tavla di ble!

    SvarSlett
  2. For meg er interiør, og bloggingen om det, terapi. Jeg har en veldig teoretisk utdannelse, og jobb, så det er her, ved å innrede, male, sy, hekle at kreativiteten min får utløp. Og ved å dele det med andre via bloggen kommer jeg i kontakt med andre som har den samme interessen..

    Gult er kult!

    SvarSlett
  3. Jeg er så ENIG i alle ordene dine.
    Gul er en så herlig vårlig farge.
    Man kan ikke annet enn å bli lysere i sinnet av å ha litt gult rundt seg.

    :)

    Klemmeklem vennen!

    SvarSlett
  4. Å, nå ble jeg SÅ GLAD... :)
    TUSEN, TUSEN takk for så fine ord og omtale.
    Du er SNILL du!
    Herlige plakater du hadde funnet i gul...
    Har gult i annekset på hytta, og det er enn så herlig, frisk farge. Sommerhytte=gult for sol ;)

    Husk at jeg liker meg utrolig godt her inne hos deg også...
    Alltid kjekke, inspirerende innlegg :)
    Fortsett sånn.
    Store klem fra meg
    (Kveldens forening ble plutselig avlyst, så da ble det en blogg runde i stede -med masse digg på bordet hi, hi.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.