onsdag 9. februar 2011

"Puff, the magic apple..."



Nå er strikkeprosjektet ferdig. En puff etter oppskrift fra Pickles strikket med garnet Fat&Happy fra samme sted. Jeg har ikke stor erfaring med garntyper, men jeg er litt usikker på om garnet var verdt prisen. Det er faktisk litt tendenser til loing, men jeg får satse på at den ikke blir altfor ille. Det var veldig greit å strikke med, men det garnet på slutten av nøstet som jeg skulle bruke til å snurpe sammen med var ikke så sterkt. Det ble dermed en utfordring å få snurpet sammen godt når garnet slet flere ganger og garnenden begynte å bli faretruende kort. Men det ble heldigvis nok. Selve snurpingen var en utfordring, og jeg hadde aldri klart hvis ikke min bedre halvdel hadde bidratt med litt rå muskelkraft.



Det lille vintage eplet i teak er kjøpt på Etsy. Jeg synes det er så fint! Nydelig glød i treverket og flott form.


Et lite gjemmested for små skatter?

Ha en flott onsdag!


(My latest knitting project, a wool pouf. And a little vintage teak apple bought on Etsy. Love it!)

14 kommentarer:

  1. Oii!! Den var fin!!
    Hører flere har denne puffen som strikkeprosjekt.
    Men jeg kan ikke strikke *argh!!* tror jeg da...;) Veldig lenge siden iallefall...

    Men denne var vedig fin, og verdt litt strev;)

    SvarSlett
  2. Grattis med din første strikkapuff:)
    Har hatt lyst å prøve det garnet jeg og, men tror jeg holder meg til bomull sånn som jeg har gjort til nå. Anbefaler absolutt det bomullgarnet jeg strikker med altså,ingen loing og nupping, holder seg utrolig fint. Synd det ikke finnes i grått bare:S
    Utrolig fint eple!

    Ha en fin onsdag!
    Klem

    SvarSlett
  3. Bra jobba! Puffen ble kjempefin! :)
    Er så lite flink til å strikke sjøl, så derfor blir jeg ekstra imponert over dere som kan lage slike fine ting ;)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  4. Grattis, ble kjempefin! Heldigen du som er ferdig :)
    Greit å være forberedt på litt snurpejobb, når den tid kommer!
    Fine bilder!

    Klem Guro

    SvarSlett
  5. Puffen ble bare vannvittig flott!
    Bra jobbet! Tror jeg må strikke meg en puff en gang jeg også.

    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  6. Veldig veldig fin puff, og takk for trådtips. Da tror jeg kanskje jeg styrer unna det garnet når jeg (endelig) kommer igang med min puff:)

    SvarSlett
  7. Den var kul, her er det bare å lære seg å strikke ser jeg..
    Takk for koselig hilsen inne hos oss!
    klem/dekoratøren

    SvarSlett
  8. Kjempekul puff!!
    (Jeg har strikket en puff i "Hubro", og synes den har holdt seg veldig bra, både i fasong og i forhold til loing)

    Veldig kult eple også!

    SvarSlett
  9. Denne var jo superfin! Så flink du er :)
    Jeg har ikke turt å prøve meg på et slikt stor prosjekt ennå, selv om jeg har veldig lyst på en slik puff.
    klem Nina

    SvarSlett
  10. Så kul puff! Digger eplet på toppen,artig liten sak.

    SvarSlett
  11. Kjempefin puff, kjempefin farge.
    jeg har også strikket den:), bare i garn fra sandnesgarn, jeg sleit også med snurpingen;).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  12. LEKKERT!!! Som jeg skulle ønske at jeg hadde tålmodigheten til å strikke, når jeg ser slike arbeider!!!
    Jeg strikket et ullpledd til mine to små, men det tok meg et helt svangerskap begge gangene:-) Får vel holde meg til syingen;-)

    SvarSlett
  13. den var flott! good job! :)
    husker du Etsy-linken til eplet? Den skulle jeg gjerne hatt!

    SvarSlett
  14. Kjekt med egen puff:) Ja snurpingen hadde jeg og et lite prosjekt meg. Kjempe kjekt at du følger bloggen min :) God tirsdag!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.