torsdag 17. februar 2011

Yes, yellow!

Siden det bare fortsetter å snø og snø, får man lete etter solskinn andre steder. Og hva er vel bedre da enn gjenstander som er gule, solens egen farge?

Det finnes ikke mange gule gjenstander her i huset, så da får man ta bilder av det man har!


En gammel blikkboks som først inneholdt Mor Monsen puddingpulver, deretter var den lager for gamle spikere nede i kjelleren vår, og da jeg fant den der, ble den hjem for fyrstikker og peistenner. Ved siden av en bit av en tapet fra ferm LIVING.


Min tidligere avbildete gule Emalox-bolle. Jeg tror jeg betalte 3 kroner for den på loppis i fjor. Dessuten noen fargekritt fra Søstrene Grene.


To fine barnebøker. To kokebøker. Den nederste, "Kokebok for alle - Fra boller til burritos" er helt genial og anbefales på det sterkeste. Enkel, smakfull og ikke minst sunn mat! Det er nok mange som kjenner igjen denne fra heimkunnskapsundervisningen fra skolen. Boka er helt ypperlig for småbarnsfamilier i en travel hverdag!


Gult er kult! Ha en strålende dag til tross for vinter ute! ☺

11 kommentarer:

  1. Hehehe...er det ammetåke det heter..?? ;)

    Gult er definitivt kult, og vi trenger litt gult nå om dagen, snør jo helt bort.

    Nå skal jeg bake, hekle, handle..og nyte den ekstra dagen jeg plutselig fikk, det er jo torsdag i dag-ikke fredag.. :)

    Klem Silje

    SvarSlett
  2. Gult og mintgrønt e definitivt mine favorittfarger for tiden:) god blog ide!
    Nyt dagen i snøværet! snøvær hos mæ åsså men snart blir det varmere... skal på flyplassen om 15 min og da blir det shopping i Shanghai:)
    God torsdag!

    SvarSlett
  3. Herlig farge, eg elske gult! :-) Den boksen va superskjønn, og tapeten e på ønskelistå....

    SvarSlett
  4. Herlig farge, elsker gult:), tapeten fra ferm living er superkul:).
    Klem

    SvarSlett
  5. Gult er absolutt kult - i små doser!
    Lekestativet midt på stuegulvet her inneholder mye gult, men er definitivt ikke kult!
    Men jeg har en gul vase jeg er glad i, og heimkunnskapsboka i ny utgave :)
    Fine bilder.

    Klem Guro

    SvarSlett
  6. Gult er superkult, and you are to! Ha en solfylt morgendag:)

    SvarSlett
  7. frisk og nesten litt frekt!
    elsker det! :)

    SvarSlett
  8. Hei igjen!

    Så kjedelig at veggen din ble skjoldete!
    Malingen jeg brukte var vel lady silkematt ja.
    Den pure du snakker om er sikkert fin.
    Jeg har enda ikke prøvd å vakse veggen, vi får nå se...;)
    klem m

    SvarSlett
  9. Gult er kult!
    Jeg har blitt helt dilla på gult sammen med lilla/rosa, og litt mintgrønt for å toppe det hele:) Blir en fargerik vår tror jeg:)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Heihei:)
    Beklager så lang ventetid hos oss, vi skjønner ikke helt hva som kan ha skjedd, men det ser ut som vi har klart å hoppe over søknaden din. Nå er du ihvertall med. Beklager igjen!!

    God lørdag:)
    Ann Helen

    SvarSlett
  11. Du tar veldig flotte bilder! Proff, eller?

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.