onsdag 23. mars 2011

Ranunkler og kaffe

Årets første bukett med ranunkler kom min snille mann hjem til meg med i går. Jeg har kikket etter ranunkler i blomsterbutikken lenge, og det hadde mannen min plukket opp.

Litt hverdagsromantikk på en vanlig tirsdag, det liker jeg! Det er hverdager det er flest av i livet, og jeg liker hverdagen vår godt som den er. Men jammen er det fint med noe ekstra på en vanlig dag også! 


Ranunkler er så fine! Rosa i flere nyanser pluss noen hvite. I kombinasjon med de grønne stilkene og bladene kan det vel nesten ikke bli bedre? Tidligere syntes jeg at ranunkler ble altfor romantiske i stilen for meg, men smaken forandrer seg gitt.


Kaffen smaker jammen ganske godt i Mummikopp tjuvlånt fra den yngre garde. Og med en liten bit sjokolade attåt, nam nam... 

Ha en fin dag alle fine mennesker som kommer innom her, håper ingen blåser helt bort i dag!

19 kommentarer:

  1. Ranunkler er fine! Vårlige og lekre.
    Jeg har også den Mummikoppen:)

    Her i Trøndelag blåser vi nesten bort! Og de som ikke gjør det flommes ned av vann... Og jeg som trodde det var vår nå. Sukk.

    Ha en fortsatt fin uke!
    Fin blogg by the way:)

    SvarSlett
  2. Ranukler er en favoritt her også:) Jeg har flere ganger prøvd meg på å dyrke de i hagen, men det har jeg ikke fått til - godt når de kommer i butikken da:)
    Jeg fikk nesten lyst til å begynne å sy da jeg så stoffene du viser i innlegget under - for noen herlige stoff!!

    SvarSlett
  3. Først: så FIN heading! :)
    Ranunkler er nydelig... hadde noen selv for noen uker siden. Kanskje det blir nye til helga? Blomster blir det iallefall helt sikkert!
    Kos deg selv om det er en vindfull dag ;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Fin denne headeren også, men likte så godt solen nå når det er vår og går mot sommer ;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Åhhhh....fiiiine...
    Jeg vil også ha!! ;)

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅ Så fint SÅ fint :)

    SvarSlett
  7. å så nydelige bilder!
    elsker ranukler og sjoko og litt kaffe iblant:)

    SvarSlett
  8. Har akkurat drukket kaffi fra akuurat den samme fine koppen:-)På sjukehuset her hvor jeg bor er disse gave når man gir blod!!
    Så nydelige blomster og snill mann, like it:-)
    klem

    SvarSlett
  9. Hverdagsromantikk <3 det kan jeg like. Ranunkler er bare noe av det fineste, snilleste mannen din.
    Ha en fin kveld.
    Klæmma

    SvarSlett
  10. hei hei!*smile*

    ...jeg har liksom trodd at jeg var den eneste som hadde ranukler som favoritt gitt..ingen av mine nære er så begeistret som meg...men etter jeg havnet her i blogglandia og våren begynner nærme seg, har jeg oppdaget at der er jeg ihvertfall IKKE alene!Hihi...*smile*

    ..men det er vel ikke særlig rart. De er jo så utrolig vakre! Lekre stoffer i innlegget under her også! Særlig det med rosa og gult i-det var råflott! Vittig at du har en bit av samme stoffet jeg fant i dag forresten! Var en annen som også hadde det så jeg...så vi er visst flere der også..*smile*

    Ønsker deg en flott onsdagskveld!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Så heldig du er, herlig med litt hverdagsromantikk. :)

    Ja, det er rart å være tilbake i jobben, men ser litt lysere på det nå som første dagen var veldig bra.

    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  12. har også oppdaget disse fine gammeldagse blomstene!
    Koslig og oppmerksomt av mannen da!
    Fine bilder:)

    SvarSlett
  13. Så koselig med blomster-mann! Jeg fikk - veldig overraskende! - blomster fra mannen min for et par uker siden - og han fikk stor takk tilbake *fnis*

    Vi har store tårn med mummi-kopper, ungene har hver sin, i tillegg har vi MANGE som er felles, men det er absolutt vi voksne som bruker dem mest. Finnes alltid en mummikopp som passer til øyeblikkets sinsstemning ♥

    SvarSlett
  14. Ranukler er faktisk mine yndlingsblomster! Har aldri tenkt over at de er så romantiske - de finnes jo i alle slags farger. Nydelige de rosa du har fått deg!

    SvarSlett
  15. Jeg elsker ranukler! Det er så utrolig nydelige. Skulle ønske de var litt billige bare :) hihi
    klem Nina

    SvarSlett
  16. Snill mann :)
    Jeg har faktisk aldri hatt ranunkler i hus, men de er jo nydelige! Og de fargene sammen da...

    Her er sjokoladen på bordet både titt og ofte! Eller skal jeg heller si under bordet?
    Sukk, hvem er det jeg prøver å lure? :)

    Fin header!

    Klem til deg

    SvarSlett
  17. Herlige bilder!

    Ranukler har jeg faktsik aldri hørt om før *ler*. Men da må jeg jo også si at det er først de siste årene at blomster er blitt en del av helgehandlingen her i huset.
    Men sjokolade; ja det er en kjent sak *kremt*.


    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  18. Flotteste ranukler. Og så flink du er til å ta bilder!

    SvarSlett
  19. Og jeg som trodde at ranunkler var dialekt for onkler som ranet.. :P

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.