mandag 14. mars 2011

Turkis





I dag har jeg sydd nok en pute. Denne gangen i turkise stoffer. To nye stoffer, to vintage, alle kjøpt på Etsy for en stund siden. De har ligget godt i hylla på arbeidsrommet, men i dag var det dags for å bruke litt av dem.

Er det en ting jeg ikke liker, så er det å måle opp og kutte stoff. Derfor ble det striper og ikke ruter. Jeg er egentlig en ganske rolig person, men det er noe rart som skjer når det kommer til sying. Da er det gassen i bånn. Jeg fikk faktisk tilsnakk av frøken på barneskolen da vi skulle ta symaskinsertifikatet fordi jeg kjørte så fort. 


Gul pute i går, turkis pute i dag. Føler meg nesten litt vill og gal som har byttet ut to grå puter med disse i sofaen. Det må være våren som påvirker meg. 


På østlandet er det strålende solskinn i dag! Det trengs, for i natt kom det jammen flere centimeter snø igjen. Ha en fin dag alle! Jeg skal ut i solen nå og glede meg over både at den skinner og at jeg har fått 56 følgere. Det er solskinn det! ☺

17 kommentarer:

  1. Hei, sååå nydelige bilder. Dette gir meg inspirasjon også til å skape litt vårstemning her i huset...bare den snøen kunne forsvinne nå da;)) Ha en fin dag videre.

    SvarSlett
  2. Du er jammen en reser:)
    Knallfin pute, herlige farger. herlig med turkis og gult sammen.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. hihi.. godt å høre du kjenner deg igjen! Men du, for en NYDELIG pute! Helt herlige farger, og kan tenke meg den gjør seg sammen med den gule.

    Må sette igang med puteproduksjon jeg også. Trenger nye nå som det er vår - og du er super inspirasjon!

    fin dag til deg!
    klem

    SvarSlett
  4. wow, nydelig pute!
    vakre bilder!!
    klem manu

    SvarSlett
  5. Så vakre bilder!
    Jeg elsker turkis...
    Flott pute og de tallbildene var super fine!

    Deilig at solen skinner i dag!
    god mandag!
    klem Carina

    SvarSlett
  6. Den puta hadde passet perfekt hos meg. Nydelig!

    Jeg prøver å manne meg opp til å sy litt jeg også. Har liksom kommet ut av det.

    SvarSlett
  7. Lekre bilder! Og Puter! både her og i forrige innlegget også!*smil*
    Drømmer meg vekk i bildene jeg...*smil* ..og drømmer om vår...*smil*

    Du, jeg skal røpe en "hemmelighet" til deg...*blunkesmil*
    Den hvite vasen min er faktisk ikke ordentlig vintage-den er fra KREMMERHUSET! Hihi...de aller fleste vasene mine er vintage og kjøpt på bruktbutikker, inkludert den store brune jeg ofte blir spurt om, men akkurat denne hvite handlet jeg på salg på kremmerhuset for ca et år siden gitt...vet ikke om det har lik nå dessverre... Hvis du finner en vintage i en farge du ikke liker, går det jo an å spraye den med hvit spraylakk feks...*smil*

    Ønsker deg en fortsatt flott kveld!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Nydelig pute og vakre bilder! Inspirerende blogg du har.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  9. Jeg gjetter på sjokoladekake med karamell!
    Gleder meg til kaféblogging, håper det er nett på favorittkafeen! :)
    Dekoratøren

    SvarSlett
  10. Hukommelsen er like skranten som konsentrasjonen...
    Skulle kommentere emaljebollene nemlig. Tenke seg til at undertegnede sørget for at hele emaljesamlingen til mormor havnet på loppemarked. Det der var det jo ingen bruk for! Skrekk og gru...
    Dekoratør-klem

    SvarSlett
  11. Så fine puter du syr!! Har en award inne hos meg til deg:)

    SvarSlett
  12. Nok ei fin pute! Nå må æ snart få ut fingern og sy litt æ åsså snart! Fine bilder og fint innlegg:)

    SvarSlett
  13. Du tar bare helt utrolig flotte bilder!
    Og puta var flott!

    Jeg har sittet og rekket opp HELE puffen min i kveld - rimelig småsur...
    Strikket dobbelt garn som de sa i butikken, men det var jo klin umulig å snurpe.
    Rå muskelkraft fra mannen hjalp ikke det grann. Så da er det bare til å starte på an igjen, med enkelt garn denne gang!
    Og friske mot! *Yeah right*

    Liker plakaten din!

    Klem Guro

    SvarSlett
  14. Tusen takk for koselig kommentar :) Og så fant jeg bloggen din - og jeg elsker stilen!

    Jeg og symaskinen har et anstrengt forhold, det strekker seg helst kun til gardiner...

    Ha en fin tirsdag!
    Kjersti

    SvarSlett
  15. Vakre vakre bilder og f a n t a s t i s k fine puter du lager. Her vil jeg bli! ;)

    Fin dag te dæ fra mæ! :) Hilsen Siw

    SvarSlett
  16. God kveld!
    Karlstadsofaen vår er vi fornøgd med. No har vi hatt vår i et par år, og synest putene vart litt mjukare når vi bytta trekk til isunda grå! Sikkert pga vevd trekk no, det gamle kvite var litt stivt bommullstrekk som kanskje holdt litt bedre på fasongen? Men med tanke på pris så er dette en god og fin sofa:)Såg den utstilt som hjørnesofa,den var fin!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.