søndag 10. april 2011

Den store loppehelgen

I løpet av helgen har jeg vært på tre ulike loppemarkeder, Liahøi, Mortensrud og Fjellsrud. Planen min var å finne alt jeg ønsket meg. Jeg skulle finne perfekte eksemplarer av Emalox-gjenstander, jeg skulle finne den perfekte kulelampa, jeg skulle finne en Cathrineholm-kjele som jeg skulle plante påskeliljer i, jeg skulle finne fine teakfigurer, jeg skulle finne deler til Figgjo-serviset jeg sparer på, jeg skulle finne en tallerkenhylle, jeg skulle finne de mest perfekte retrostoffene og kanskje noen kule teakmøbler. Men hva kjøpte jeg? Fire pølser i lompe til familien Høytrykk som var på lørdagsutflukt. Og i dag ble det null komma null niks.

Da er det godt at man har Etsy! For denne lille dachsen i teak dumpet ned i postkassen min i går. 


Den gir meg assosiasjoner til Danmark og femtitallet. Hadde det vært en ekte hund, ville eieren ha vært en eldre intellektuell herre med hornbriller, røkejakke med skinnlapper på albuene og en pipe i munnen.  


Men nå bor den altså hjemme hos oss, i hylla sammen med de andre teakfigurene mine. Voff! 

Selv om den store loppehelgen endte med dårlig resultat for min del, kommer det heldigvis flere sjanser utover våren. I mai er det flere store markeder, så loppekriblefølelsen er ikke helt borte ennå. ☺


Nå skal jeg på en liten runde for å se på hva dere andre har funnet i helgen! ☺

10 kommentarer:

  1. Man kan rett og slett ikke ha for store forventinger, hehe... Jeg pleier å håpe på det værste og heller bli gledelig overrasket ;)

    Flott dachs da :) Etsy er fine greier!

    SvarSlett
  2. Men den lille hunden var til gjengjeld veldig fin da. :-D

    SvarSlett
  3. å så kjedelig!! Håper du er heldig nestegang :)) Godt det så vidt er i gang!! Ønsker deg ei fiin uke :)

    SvarSlett
  4. Helt herlig voff.
    Og bedre lykke neste gang :)

    SvarSlett
  5. huff da...hihi bedre lykke neste gang. jeg har ikke vært på et eneste loppemarked i helga - orket rett og slett ikke.
    men teak hunden var jo super søt!!
    klem

    SvarSlett
  6. grattis med ny dachs! ;)

    jeg prøvde meg på loppis for et par helger siden. håpte selvfølgelig på noen skikkelige funn, men det ble visst bare skøyter, to sprettballer og en redningsvest....
    jeg måtte stille kjøpelysten med ei runde på etsy jeg også! men nå er det kjøpestopp!!!!
    må bare skrive det, så jeg skjønner det sjøl! ;)

    god ukestart til deg
    hilsen fra Åpent hus

    SvarSlett
  7. så moro - husker et par tvillinger ja. Men så ikke så nøye på dere. Var vel mest opptatt av stolen min, og hvordan jeg skulle snike den inn i huset, tenker jeg ;)

    Ser at det kunne bli litt kleint å spørre - i tilfelle det ikke var meg - så du er tilgitt. hehe..

    Leit med bomtur da. Men så var det til gjengjeld en veldig fin hund som hadde havnet i postkassa di. Etsy ass!

    Ha en strålende start på uka!
    klem

    SvarSlett
  8. Hohoho!!
    Det blir ikke alltid som man har planlagt!
    Men fin hund da!
    Heldi med den :P

    SvarSlett
  9. söät liten hund du funnit.

    /Mia :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.