mandag 25. april 2011

Påsken 2011

Da er påskeferien overstått for familien Høytrykk, og vi har kommet oss ned i lavlandet igjen. I en uke har vi storkost oss på fjellet. Det var særdeles lite snø, så skiene ble igjen hjemme. Men det gjorde ikke noe med denne typen påske! Takk og pris for at vi hadde med gummistøvler, for snøsmeltingen gikk unna! Vi hadde fint vær omtrent hele tiden, deilig!

Uken ble tilbrakt i en hytte uten innlagt strøm og vann. Sånn bortsett fra at det hadde vært praktisk med innlagt vann og kanskje en vaskemaskin når to unger i tur og orden spyr utover alt de har på seg og bilsetet de sitter i, så er det rart hvor fort man venner seg til litt enklere kår. Man kommer langt med varmende isoporsete på utedoen og rennende vann fra plasttank med kran. Og vann som varmes opp i hyttekjele på vedovnen er jo rene luksusen. :)

Denne karen er det sikkert mange som drar kjensel på. Alltid like blid der han står med sine buskete øyebryn og store mage. Noen som har klart å gjette hvor vi har vært? ☺


Påskeeggjakt ble det også, til den yngre gardes store glede. "Godt" gjemt bak busker og trær lå det påskegodt og ventet på lykkelige finnere. ♥


Jeg må alltid innom gjenbruksbutikken på Jora Miljøstasjon når vi er i Dovre. Denne gangen ble en søt krakk med oppbevaringsplass inni med oss hjem. Den skal få seg en liten overhaling etter hvert. 30 kroner betalte jeg for herligheten! Flere bøker fant vi også. Prisen for krakken og bøkene ble bare 110 kr tilsammen! Jeg har gjort noen veldig gode kupp i denne butikken tidligere som jeg får vise i et annet innlegg.


Påsken ble avsluttet med nystekte vafler i sola på verandaen hjemme i dag. Kos!
I morgen skal jeg være hjemme med febersykt barn. Påsken ble dessverre ikke helt fri for forkjølelse, og nå er tredjemann i familien smittet. Men vi har planer om å kose oss hjemme sammen og strekke feriefølelsen litt lenger. Det innebærer en stor bloggerunde på mor. ☺

7 kommentarer:

  1. hei og velkommen hjem!
    høres ut som dere har hatt ei fin påske
    vi har tatt det med ro hjemme. deilig det også.
    nå pakker jeg koffert og nyter sommerfuglene i magen. i morra drar vi til NY! :)

    god ukestart til deg
    klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  2. What! Hadde de en krakk? :) Det har jeg sett etter der i sikkert over et år, men neida... Men så fant jeg heldigvis en på Vinstra på nyåret. Men når de først fikk inn en er jeg glad det var du som kjøpte den :D Ikke særlig stiv på prisene sine der nei, og det er bra. Dessuten går pengene til et veldig godt formål! Bra dere har kosa dere på fjellet, tross sjukdom!! Vi kjørte over der på søndag, og været var jo helt knall!! :D
    Ha ei fortsatt fin uke! Klem.

    SvarSlett
  3. Jeg tipper på Dombås :)

    Og takker for bruktbutikk-tips! (Der skal jeg garantert tvinge meg til en stopp når vi passerer i sommerferien.)

    Håper sykdommen snart forlater huset, og god bedring.

    SvarSlett
  4. Så deilig med påske på fjellet!! Og særlig i det været som har vært på fjellet i år:)
    Lurer på om jeg har sett et sånt troll på vei til Kvitfjell??

    God ukestart til deg!
    K

    SvarSlett
  5. Hei hei!
    så fint å kjenne litt på skikkelig hyttefølse da,
    uten vann og størm...også er det så godt å komme hjem!!!
    Slekta mi har hytte både på Dombås og på Hundorp/ringebu,
    så jeg har kjørt forbi et par ganger;-)
    Kjempestas at du likte hjemmet mitt. Er faktisk veldig rart,
    jeg har bodd her 'bestandig' og ikke alltid så lett å se ting med
    objektive øyne. Så er så rat å få så mye skryt av noe som 'bare er
    mitt hjem'!
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  6. Hei! Så herlige bilder fra fjellet=) Denne påsken var virkelig spesiell, tror det kan bli lenge til neste gang.. Du fikk til og med litt oppussingjobb med hjem, ikke verst! På gjenbruksstasjoner kan man virkelig finne skatter. Tusen takk for koselig kommentar hos meg forresten=)

    SvarSlett
  7. Høres ut som en innholdsrik og fin påske- selv om jeg ser minuset med manglende vaskemaskin i kombinasjon med reisesyke barn.

    God bedring til febersykt lillegull :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.