lørdag 30. april 2011

Vårens vakreste eventyr!

Jeg snakker hverken om gårsdagens kongelige bryllup (selv om det var rørende vakkert!), Holmenkollstafetten (som i følge google er vårens vakreste eventyr) eller om fruktrærnes blomstring i Hardanger. Nei, jeg snakker om vårt lokale loppemarked. Forventningene var høye, og i går gledet jeg meg like mye som et barn gleder seg til julaften. ☺

Ti minutter var jeg på plass utenfor sperringene. Det var jeg ikke alene om, det var fullt av folk som sto og ventet allerede. Da klarsignalet lød, tok jeg en av jentene våre på armen og gikk målbevisst inn i lampeavdelingen. Og der sto det akkurat en sånn lampe jeg har drømt om lenge! (Den er veldig fin som den er, men jeg er ikke så glad i brunt, så det spørs om jeg ikke skal spraye den hvit.)


Mens jeg gjorde lampekuppet, hadde mannen min og den andre datteren tatt turen innom Ting & tang etter klare instruksjoner om hva de skulle se etter. Og ut kom den flinke mannen med en fin Emalox-bolle. Da ble mor fornøyd! ☺


En liten emaljekjele med blått og grønt retromønster var det neste jeg fant.


Deretter fant jeg et fint påleggsfat fra Stavangerflint. Jeg har et eggeglass i denne serien fra før, så det passet jo veldig bra.


Den yngre garde gikk heller ikke tomhendt hjem. En liten krydderhylle ble kjøpt med formål om å henge på veggen i lekehuset. Sukkerboksen og smørboksen var det den ene lille snuppa som ville ha. Dessuten fant vi noen fine barnebøker og et 4-i-1-terningspill for små barn.


Da vi tok en ny tur etter et par timer (man går nemlig ikke bare én tur når den største happeningen i lokalmiljøet foregår! ☺), fant jeg først én teakfugl og deretter én til. Gjett om jeg ble glad! Disse fine fuglene ble mine for bare 20 kroner tilsammen!


En tur i kaféen hører selvsagt med, og både pølser, hamburger, vafler og sjokoladekake ble inntatt av familien Høytrykk. 

Etter loppemarkedturen ble det grilling på terrassen med gode venner. En deilig dag! I morgen blir det nok enda en tur på loppisen for å se om det dukker opp noen flere skatter, før vi drar på grillingsbesøk hos noen andre venner. Kos!

Ha en fin lørdagskveld, kjære bloggevenner! ♥

16 kommentarer:

  1. WAo! Det kaller jeg et eventyr. For en fangst. Lekker lampe og kaserolle og bolle og i grunnen alt. Enjoy!
    Klem

    SvarSlett
  2. Oi!! Grattis med mange fine loppekupp! Jeg er kjempeglad i brun, og syns lampa var superstilig!! Ha ei fortsatt fin helg :D

    SvarSlett
  3. For nokre kupp! Forstår godt at du er nøgd. Eg har ei slik kvit lampe og elskar henne. Spray i veg. Eg spraya nett om ei brun louis poulson-lampe til svart. Det gjekk kjempefint. Nyt helga vidare og lukke til på loppisen i morgon også.

    SvarSlett
  4. Hehe, ja det var noe som plutselig datt ned i hodet på meg i går. Plutselig sto jeg å stappa tørkepapir ned i glasset, følte meg litt rar et øyeblikk, men det ble da stilig:) Kopier ivei!

    SvarSlett
  5. Jeg har vært spent på om du fant noe fint i dag ;) Og gjett om da! Herlighet for noen skatter!

    Vi har foresten helt lik lampe! Lurte på å spraye den jeg også, men synes den passet så fint inn i brun. Og den har vært mormor sin. Så det er litt nostalgi i å ha den slik den er :)

    Det er loppemarked her også i helga, men jeg har beiset terrasse (for en prioritering!). Håper å få til en liten tur i morgen!

    Nyt siste del av lørdagskvelden!
    klem

    SvarSlett
  6. Hei på deg!:)

    For noen flotte kupp, herlige lopper!
    Det er så deilig at loppesesongen er i gang.. alltid gøy!:)
    Den lampen var stilig, spent å se hvordan den evt blir i hvit. Jeg kikket på en selv på loppis, men den var ikke i fin stand- så den ble værende igjen.

    For en fin blogg du har forresten! :)

    Klem fra Ida
    (Interiør drops)

    SvarSlett
  7. Wow, fytti så mye fint, dere har gjort et kupp på dette loppemarkede.
    de to fuglane var bare knallskjønne:)
    Natti!

    SvarSlett
  8. Oj så mye fint! Her var det mange kupp. Jeg lurer alltid på hvem det er som leverer så mye fint fra seg til loppemarked.... Godt vi har ulik smak.
    Klem

    SvarSlett
  9. Mange flotte ting du fant! Likte veldig godt lampen!
    Ønsker deg en fin søndag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  10. For en koselig lørdag dere hatt! Å masse funn ble deet jo.
    Klem Anna

    SvarSlett
  11. Så fantastiske ting! Heldig er du.
    Det er go' følsen på en Lørdag det.
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. Hei! Så fine loppefunn, herlig kjele og fat i nydelig retromønster=) Det er så morsomt med loppemarkeder, skikkelig spennende og kaotisk, hehe.. De små er nok tøffere enn vi tror ja og tåler helt klart mer. På torsdag skal gipsen av, det blir godt og endelig bade igjen! Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
  13. Så utrolig mange fine kupp du har gjort. Heldig med lampa da. Jeg også har en slik, og jeg digger den. Loppemarked er skikkelig stas (så lenge en ikke blir løpt ned av folkemengden...hehe

    Takk for tips angående spisestua....sparer til pendel..vil ha Collage over spisebordet. Aberet er at den er litt dyrere enn hva jeg pleier å spandere på lamper...hehe.

    SvarSlett
  14. Fuglene!!!!! Så fine - og til den prisen, da! Moro, grattis med mange bra kupp. Lampa ble forresten superfin!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.