fredag 8. april 2011

Verandakos


Hjemmedag fra barnehagen og kos på verandaen. Boller som nytes på verandaen smaker mye bedre enn om de spises inne. Sola skinner fra nesten skyfri himmel, og det er vår i lufta! Det er forsåvidt veldig mye luft i dag, for sånn som det blåser! Men våren har kommet for fullt, og da kan man tåle litt ekstra vind i håret.

Jeg funderer på hvordan verandaen kan utnyttes på best måte når det kommer til møblering. Vi har ganske stor veranda, så mulighetene er nok flere. Jeg har veldig lyst til å kjøpe nye hagemøbler, for de gamle begynner å bli litt slitne. Men det er en utfordring å finne noe som både er fint, er i den enkle stilen som vi liker, krever minimalt med vedlikehold og som ikke koster en formue. Hvis noen vet om noe som kan passe disse kriteriene, så blir jeg glad for tips!

Ha en fortsatt fin fredag, godtfolk! ☺

15 kommentarer:

  1. Herlige årstid... og herlige bilder ;)
    Innom for å ønske deg og dine en GOD HELG.

    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. holder på med litt planlegging selv der... kjøpte brukt hagebord sett med benker fra ikea... fine men må vedlikeholdes....
    vi finner vel på noe:)
    god helg!

    SvarSlett
  3. Herlige bilder fra vårkos!
    Terrassen vår er liten og smal, men du så mye middager og kos vi har hatt der.
    Vi kjøpte faktisk flotte utemøbler på Jysk for noen år siden- har du sjekket der?

    God helg:)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder! Og så høres det ut som om dere har det så koselig der ute på terrassen..i sola med boller*smile*

    Ønsker deg en flott flott helg!
    klem fra meg

    SvarSlett
  5. Idag skal jeg kose meg med det nye rom123. Kom litt senere i postkassa mi ;)

    Det så deilig ut på verandaen idag. I Oslo har det også vært fantastisk idag, men fyttirakkern til vind...

    Jeg digger måten du setter sammen bildene på. Både ovenfor her når det er 4 sammen og under når det er 2 sammen. Kan jeg spørre på hvilken måte du gjør det? Bruker du et spesielt redigeringsprogram? Er litt nybegynner enda jeg serry ;) Synes størrelsen og uttrykket blir så fint her hos deg...

    Go hælg te dæ og dine! :)

    SvarSlett
  6. Har dessverre ikke noen gode utemøbler tips (har bare en liten altan selv, så det er et område jeg unngår, for ikke å bli for misunnelig ;))

    Det var veldig fine bilder- skikkelig vårlig godstemning :)

    SvarSlett
  7. Flotte solskinnsbilder!

    Vi har handlet utemøbler på Smart Club faktisk. God kvalitet og ikke for dyrt. Vi har en loungeaktig sofa og to stoler. Digg, men sinnsykt med puter å stable bort.

    SvarSlett
  8. Herlige bilder! Våren er så skjønn. De første varme solstrålene, hagen som grønnes, knopper som sprier, mat som nytes ute (enig, det er det beste!).

    Har ingen tips til hagemøbler, men si fra om du finner noen, er på leting etter slike selv.

    God helg, god klem

    SvarSlett
  9. deilige vårbilder. vi har kost oss på terassen i dag vi og...i stormen...seriøst som det blåser, men sola skinner og snøen er nesten borte. deilig.
    har ingen super duper tips til deg forresten...men lykke til med jakten på drømmemøblene. vi kjøpte nye i fjor på smart club og er veldig fornøyd med de...men det er jo så smak og behag. masse lykke til igjen....og velkommen terasseliv.
    klem

    SvarSlett
  10. Så herlig!!
    Det er så deilig å kjenne at våren er på vei, her går jentene i sommerkjoler og er veldig klare for vår. :)
    Vi er også på jakt etter de perfekte utemøblene, ønsker meg noen som Pappan min lager, men jeg må bare overtale han først.. :)

    Hektisk å være tilbake i jobb, dagene går i ett. Men samtidig er det litt ålreit å være tilbake også, jeg får merkelig nok mye mer energi av å være på jobb...så det er bedre enn jeg fryktet.. ;)

    Ha ei kjepefin helg, vi håper at sola blir og at vinden drar.
    :)

    SvarSlett
  11. Herlige bilder, sola har tittet frem her på jæren også i dag, herlig:).

    Fikk ikea sommerkatalogen i posten for noen dager siden, var endel fint der til en rimelig penge;), har sett meg ut noen favoritter jeg:).

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  12. Hei!
    Vi kjøpte hagemøblene våre på finn.no i fjor.
    Billig og bra, måtte male de, men de har stått ute hele året, uten problem :)
    Lykke til med valget!

    SvarSlett
  13. herlig utedag! Vi holdt også på å blåse bort.. ;) Så vi bor nok ikke så langt ifra hverandre nei - det var helt sikkert meg du så på liahøi. Hihi, så utrolig vittig! Du skulle sagt hei :)

    Da så du sikkert at jeg stod og vurderte stolene opp og i mente, og tenkte høyt: "Hvor sint på en skala kommer mannen til å bli om jeg kommer drassende med en stol? Og hvor mye sintere blir han hvis jeg tar to..?" Så det endte med én. Og et oppgitt rist på hodet :)

    Fant du noe fint? :)

    Strålende søndag til deg!
    klem

    SvarSlett
  14. Tusen takk for så fine ord inne hos meg!
    Setter virkelig pris på det:)
    Jeg heller nok veldig mot grått hus...:)
    Men det kan være greit å være hundre prosent sikker før vi setter i gang:) Gidder iallfall ikke å male på nytt! Hihi:)

    Ha en FIN søndags kveld!

    Klem!

    SvarSlett
  15. Hei! Nydelige bilder. Vi nyter virkelig førsommeren her på østlandet=)) Håper den varer. Krydderhyllene går nok fort, vi har vært heldige som fant en etter de gamle eierne av huset så slipper man å slåss om dem på loppis, hehe..

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.