fredag 13. mai 2011

Lekehus - på nytt

Siden Blogger har hatt store problemer det siste døgnet, kommer innlegget om lekehuset vårt på nytt. Det er kjedelig når innlegg blir borte på denne måten, og dessuten forsvant mange av de fine kommentarene jeg fikk på innlegget om terrassen vår. Men det kan jo hende ting dukker opp igjen når Blogger får ordnet opp? I alle fall, her kommer bildene av lekehuset på nytt! 
Jeg får se hva jeg husker av teksten...







Lekehuset ble satt opp i hagen vår i fjor sommer, og det ble en suksess fra første stund. Jentene elsker å leke i det, og de koker og braser, ordner og fikser og serverer mammaen og pappaen sin kaffe.

Far i huset har stått for snekring, maling og legging av gulvbelegg, mens jeg har stått for innredningen. Jeg hadde ikke lekehus da jeg var liten, så jeg fryder meg over å kunne innrede et nå og finne ting til det. Interiøret består av en god blanding av gammelt og nytt, og det meste er kjøpt på IKEA eller på loppis. Postkasse og ringeklokke er på plass, og når det siste strøket blir malt på ytterveggene i sommer, blir det husnummer på veggen også.

Det siste tilskuddet på innredningsfronten er solcelledrevet taklampe. Da har man mulighet for litt lys på sene kvelder. Ikke at våre små tilbringer sene kvelder der ute nå, men det kommer nok en tid når de ikke lenger orker å oppholde seg i samme hus som oss...

Vimpelrekken er den eneste vimpelrekken jeg foreløpig har sydd, og den ble til etter massiv vimpelrekkeinspirasjon i Blogglandia i fjor sommer. Bildene på veggen er innrammede kort fra Minimega.

Sånn, nå har jeg vel fått med det meste av det jeg skrev i går. Nå er det beina opp i sofaen, litt fredagsgodis og en stor bloggerunde som står for tur. Ha en fin fredag alle sammen! Og velkommen til nye følgere! ♥

23 kommentarer:

  1. hei du!
    så nydelig det har blitt i lekehuset.
    regner med det her innlegget blir snappet opp og havner i et magasin eller ei avis sometime soon!

    håper de små menneskene liker stedet også! :)

    god helg!
    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  2. Så flott det var, både utvendig og innvendig! Ønsker meg et sånt! (Ikke til meg sjøl, da, men til vesla)

    SvarSlett
  3. Heisann.

    Ja jeg måtte også lage et nytt innlegg siden mitt også ble borte. Huff for et rot, men sånt skjer vel.

    Syns lekehuset ble knallstilig. Moderne og annerledes enn mange andre har.

    Ha en knall knall helg.

    SvarSlett
  4. Kjempenydelig!! Har så lyst på et sånt! Vi har ikke hage, men en hytte som vi er ofte på om sommeren...Kanskje det er mulig å overnatte inne der for noen små ;) Fin hælg! Klæm

    Ja, drittirriterende med blogger. Jeg laget to innlegg som kladd igår som forsvant....Kjedelig når man bruker tid på å finne linker, bilder o.l.

    SvarSlett
  5. Nydelig lekehus! Liker den enkle og ujålete stilen din veldig godt!
    Morsomt også og ikke minst velfortjent med så mange følgere! =)
    Ha ei strålende helg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  6. Nææ..så kult! Grattis med nye glassbrikker! :)

    SvarSlett
  7. Hei - superflott lekehus - heldige jenter:)

    God helg til deg og dine - og klem fra Bente.

    SvarSlett
  8. Utrulig flott lekehus!! I dag har 9 åringen her og ei venninne vasket vårt, men det trenger en liten oppussing ser jeg...så da har jeg noe å gjøre om jeg kjeder meg en vakker dag ; )
    Ha en flott helg
    klem Tove

    SvarSlett
  9. Nydelig lekehus!
    Heldige barna dine:)
    Så utrolig kjipt med blogger-trøbbel. Fikk litt panikk, men nå ser det ut som at det virker bra så håper det forblir sånn:)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Du, jeg elsker lekehuset ditt fortsatt. Men hagen min er fremdeles for liten ;)

    Leit at jeg ikke får vært med på bloggetreff ja - det hadde vært moro å treffe deg, og andre fine bloggedamer :) Men du må kose deg masse på treff! Vi kan jo alltids møtes på en ny loppis etterhvert ;) hihi..

    god helg til deg og dine!
    klem

    SvarSlett
  11. For et nydelig lekehus, en drøm for en liten jente!
    Så fin innredning!

    Ønsker deg en deilig helg!

    SvarSlett
  12. KJempefint lekehus. vil også ha et slikt et til barna. Synd vi har så utrolig liten hage. Men det kunne gått. Har lyst å tegne eget lekehus og bygge....men det blir vel med tanken.
    Dette var iallefall utrolig fint og gjennomført!

    SvarSlett
  13. ser du og hadde problemer med blogger i går ja. rare greier. nå ser både innleggene dine og mine til å være på plass igjen, mens kommentarene fortsatt er borte...
    men lekehuset er i alle fall super koselig. forstår godt at de koser seg der ja jentene dine. det er drømmen når vi får ordetnlig hage en gang. en skikkelig jentedrøm fra barndommern (og sikkert guttedrøm også..hihi)
    god problemfri bloggedag!
    klem
    ps. fine bilder av uteplassen deres. hvor fikk dere tak i benken?! vi er på utkikk etter en til å ha på fremsiden av huset.

    SvarSlett
  14. Knallfin lekehytte og lekkert innredet:).
    Ønsker meg veldig en selv, men føler ikke at guttene her i huset er helt med, kanskje lekehus er en jenteting;).

    Hadde nesten abstinenser i går når bloggen ikke fungerte, heldigvis er det iorden nå:).

    Fin fin helg til deg
    Klem

    SvarSlett
  15. wow, den var knallfin!!! kan tenke barna koser seg der:)
    flinke dere er!
    god lørdag
    klem

    SvarSlett
  16. Så flott lekehus!

    Vi har planer om aneks i hagen. Lekehus for tenåringer. Knis.

    SvarSlett
  17. Wow! Vilket helt o troligt fint lekhus! Det är så sött med lekhus som ser så "verkliga" ut, precis som ett hus i riktigt storlek.

    Kan verkligen tänka mig att barnen som får leka där ä rnöjda och glada. :-)

    SvarSlett
  18. Fantastisk lekehus!!
    Fin blogg du har, jeg la meg til som følger jeg:-)

    Hilsen, Maratonjenta!

    SvarSlett
  19. Huset ble jo kjempe fint! (vi har helt likt :) Likte godt fargene! Inredningen var jo bare gorgeous... digget vimpelen og lampen. :):):)

    SvarSlett
  20. Heldige jenter:) knallfin!
    Ønsker deg en fin søndag...

    SvarSlett
  21. Oj vilken jätteJÄTTEfin lekstuga! Vilken dröm att få vara liten och leka där inne :-) Fast man kanske kan få leka där som stor också ;-)

    SvarSlett
  22. Fantastisk! Nå ble jeg inspirert! Heldige små!


    Ha en deilig kveld :o) Klem

    SvarSlett
  23. Så fint det var. Det ligner på et jeg har sett på.. Ønsker meg så veldig et slikt et i hagen:)
    Så fint det var inni... tenker meg de små koser seg der.


    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.