torsdag 19. mai 2011

Lilla



NIB utfordrer oss i disse dager til å vise frem noe lilla. 

Lilla er en farge som omtrent er ikke-eksisterende her hjemme. Jeg synes noen lillanyanser er veldig fine, men jeg har aldri kastet meg på lillabølgen i interiøret. (Ikke i klær heller for den saks skyld, det tar småjentene våre seg av. Noe variasjon til rosa må man jo ha!)

Fire lilla vaser har jeg imidlertid. To fra loppemarked og to kjøpt i butikk. 
Også en lilla kunstig blomst. That's it.

Ute har vi lilla syriner. Deilige duftende syriner som i skrivende stund vaier i vinden ute i hagen vår.

Ha en fin torsdag alle! Noen som har noen spennende planer for dagen? 
Jeg skal kjøpe maling til en liten teakhylle som jeg fant på loppis i helgen. Den skal opp på veggen i stua har jeg tenkt.

Til slutt: Velkommen til de nye følgerne! Jeg blir så glad for at dere har lyst til å følge bloggen min. Glad, takknemlig, ydmyk og litt rørt på en gang. ♥

14 kommentarer:

  1. Åh, så heldig du er som har syrintre i hagen. Den gangen vi kjøper oss hus er syriner det første jeg skal plante i hagen.
    Fine lilla ting hos deg.
    Jeg har en del lilla, men ikke så veldig mye. Mest glad i min lilla Hay-pute og en nyinnkjøpt og stor Anne Black-vase med lilla streker på. Kanskje jeg må lage et lilla innlegg jeg og:)
    Shabby i formen i dag, så mye sofasliting på denne jenta, noe som er sjedent syn her i huset egentlig:)
    Takk for koselige kommentarer og ha en finfin torsdag!
    Stor klem

    SvarSlett
  2. fine lilla ting- ser du velger kvalitet fremfor kvantitet ;)

    syrintre.. åh, så herlig. Vi skal plante syrintrær på fellesarealet her (mitt forslag.. hehe). Og så vurderer jeg noen dvergsyriner som en liten hekk på fremsiden av huset. De dufter jo så godt, og er så fine å se på :)

    Lykke til med maling! Og ha en herlig dag :)
    klem

    SvarSlett
  3. Herlige bilder!

    Ønsker deg en fin fin dag
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. Har ikke så veldig mye lilla jeg heller, men når jeg ser på disse fine bildene, så er det jammen en nydelig farge! Og blomstene er jo bare fantastiske! Kanskje jeg må vurdere å ordne litt mer i hagen min... Der er det nemlig ganske kjedelig grunnet litt vel laber hageinteresse hos undertegnede ;)
    Ønsker deg en flott dag! Blir spennende å se resultatet av malinga!
    Klem Carina

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder du viser!!!*smile*
    ...vasene er jo kjempe lekre da, det må jeg si...merker jeg gjerne skulle hatt sånne..hihi...

    ...er vel en smule vase-gal jeg ja*blunkesmil*

    ..og syriner! Lekkert! Så enkelt kan det gjøres, og likevel bli så utrolig flott!*smile*

    SvarSlett
  6. Nydelige vaser! Har fått sansen for retrovasene. Tror jeg må på jakt etter en i lilla:)

    Ha en fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Superfine lilla vaser:).
    Kunne godt tenkt med et syrintre i hagen:), de lukter sååå godt:)

    Fin fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  8. Åh, jag gillar verkigen lila! Har inte heller så mycket inredning i lila, men jag gillar ändå färgen supermycket. :-)

    SvarSlett
  9. Herlige bilder! Jeg er så glad i syriner, ønsker meg et tre i hagen :o)


    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  10. Her har ikke syrinen kommet i blomstring ennå - vi henger sånn etter alltid vi som bor i de dype østlandsskogene. MEN - jeg håper den og liljekonvallen står i fullt flor om 1,5 uke - da jeg skal ha konfirmasjon. Har nemlig belaget meg litt på det. Det så jo lovende ut med denne varmen, men nå er det jo høstvær - rett og slett.

    Jeg ELSKER syrin. Jeg bruker å ta meg meg buketter opp på soverommet mitt til og med - så jeg skal lukte syring om nettene - den alt for korte tiden de blomstrer.

    SvarSlett
  11. Så fine vaser :) Og syrin er en vakker blomst som lukter så godt ! Har ikke så mye lilla jeg heller. Men har fått litt sansen i det siste ;) Blir spennende å se ditt prosjekt ;)

    God helg fra Janne :)

    SvarSlett
  12. Herlige bilder av fine vaser og blomster.
    Ønsker deg ei god helg!!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  13. Hei hei.

    Jeg har hatt lilla dilla i mange år og det har alltid vært en favoritt farge. Men det er godt vi er forskjellige. Vasene var jo nydelige da. Og vi er også så heldige å ha syrinbusker i hagen.
    Du spurte om teppet mitt på lilla-innlegget var et sengetrekk. Jeg har vært så heldig å fått dette i metervare av min svigermor som hadde det liggende på loftet. Hun skulle egentlig sy det til sengesett for mange mange år siden, men det ble aldri noe. Så teppet som ligger på sengen har jeg laget selv og er et vatteppe med gul bakside.

    Ha en flott helg

    SvarSlett
  14. Vakre bilder!:)
    God helg!
    Janni:)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.