torsdag 30. juni 2011

Aalborg


Ferien i år går til deijlige Danmark og noen dager skal tilbringes i den smukke by, Aalborg.

Aalborg er en av mine favorittbyer med sine fine gågater og gode shoppingmuligheter. Det er en by som har klart å beholde sjarmen fra tidligere tider, og selv om det er en storby, er sentrum intimt og koselig.

Det florerer av både shoppingsentere og mindre butikker. Jeg gleder meg til å besøke Aalborg Storcenter med Bilka og flust av andre butikker, og jeg gleder meg til å spasere bortover gågatene Algade og Bispensgade. 
Jeg vil (må!) avlegge Tiger et besøk. Kalejdoskop er en fin butikk med mye designvarer, og ikke minst har butikken på Utzon Center mye fint.

Noen som har tips til andre fine butikker som man bør besøke? Gjerne noen bra bruktbutikker!


Men man kan ikke bare shoppe på ferie, så et besøk i Aalborg Zoo er planlagt. Stor stas for både små og store!


Bildene er tatt da vi var på ferie i Aalborg i fjor. Jeg har på følelsen av at det blir mange ferier til vårt naboland i sør i årene som kommer, Danmark er et supert ferieland. Landet med blide mennesker, fantastiske strender, koselige byer og halvmeterlange wienerbrød. Det kan vel ikke bli bedre enn det? ☺

10 kommentarer:

  1. Rigtig god tur til det danske.... Dine rosende ord får mig jo helt til at savne mit fædreland. Og en halv meter wienerbrød - det savner jeg ihvertfald ;o)
    God sommer!

    SvarSlett
  2. Ja, Danmark er et herlig ferieland! Vi skal også dit, men det blir nok ikke før i månedsskifte! I ålborg zoo er isbjørnene favorittene! Det er så moro når de bader og plasker :) Ha en fin tur, og kjøp deg mye fint!! KLEM.

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere har det veldig fint.
    Har aldri tenkt tanken før, men nå vil jeg også dra til Aalborg!

    SvarSlett
  4. Å, nå fikk jeg lyst å dra til Aalborg! Fin by som jeg har kost meg i flere ganger!

    Ønsker deg en fantastisk ferietur til deilige Danmark!


    Sommerklem til deg :o)

    SvarSlett
  5. Riktig god ferie til dere!
    Vi drar på søndag- til Esbjerg:-) legoland og shopping, Strand og soling(om fint vær da...)

    Klem

    SvarSlett
  6. Åh heldige du, Aalborg er så fiiiint! Har desverre ikke mange tips siden det er år og dag siden jeg var der, men jeg husker fortsatt gode smørbrød, godt øl og koselige gågater :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  7. Vi skal være 1 Døgn i Ålborg i slutten av juli. Jeg har aldri hvert der før. Kanskje du kan komme med noen tips etter ditt besøk?
    Klem

    SvarSlett
  8. Det er deilig å være norsk i danmark! Aalborg er en super søt by da...jeg pleide være med familien dit på ferie da jeg var liten*smile*

    ...skal i bryllup i helgen nå jeg da...så her er det bare forberedelser på gavefronten og klesfronten...for ikke å snakke om reising hit og dit...så bloggepause frem til mandag....*blunkesmil*

    Ønsker deg en flott helg og god ferie, søta!*smile*

    Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Hei - Aalborg er en koselig by - vi har hatt sånne spise-stopp der på bilturer gjennom Jylland. Jomfru Anegade er jo stedet for hyggelige spisesteder.

    God ferie til deg og dine - og klem fra Bente.

    SvarSlett
  10. Vi er jo her nå! :) takker for tips - skal innom butikkene du nevner :) kanskje vi sees? ;)

    Ønsker deg en herlig sommer!
    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.