torsdag 9. juni 2011

Hekta?



Puten jeg lagde i går ga mersmak, og allerede i går kveld begynte jeg på en ny en. Men jeg klarte å bøye to symaskinnåler da jeg skulle sy på bisebåndet, og med ingen flere ekstranåler i hus, ble det stopp. Nye nåler ble kjøpt inn i dag, og mens barna så på barne-tv ble denne nye puten til. 

Stoffet på fremsiden er en liten duk jeg fant på loppis denne våren. Stoffet bak er kjøpt på Etsy, og jeg tror det er et av de fineste stoffene jeg har sett. Jeg er så glad i både fargen og det enkle mønsteret, og det passer godt inn hos oss.

Jeg kjenner meg litt hekta på bisebånd nå jeg. Det er jo så moro når man får det til! Jeg ser av kommentarene på forrige innlegg at det er mange som ikke har tort å prøve seg på det ennå, men jeg kan berolige dere med at det absolutt ikke er vanskelig. Når jeg klarer det, så klarer dere det også! Garantert! ☺

I morgen kveld trekker jeg vinneren av lotteriet mitt. Jeg er helt overveldet over hvor mange som har funnet veien hit! Har du ikke meldt deg på ennå, har du fortsatt muligheten. ;)

Ha en fin torsdagkveld! I morgen er det h e l g!

25 kommentarer:

  1. Ååå, så flink du er. Det er bare å gi si i fra om du vil komme og vise meg. jeg har ikke helt troa på at jeg skal klare det. Symaskina står fremme, men jeg tør ikke å begynne;) haha

    SvarSlett
  2. nydelig puter, deilige farger ;)
    det ser skikkelig profft ut, med bisåbånd og greier!

    SvarSlett
  3. Vakre puter! Ikke verst å få til å sy puter med både bisebånd OG glidelås. Glidelås styrer jeg som regel langt unna på alt jeg lager, for jeg føler meg ikke sikker på det i det hele tatt. Kanskje jeg må bruke sommeren til å trene litt på det.:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Så utrolig fine putene dine blir, jeg er imponert! Her er det ikke mye overskudd til verken blogg eller symaskin, men jeg håper det kommer igjen!

    SvarSlett
  5. Kjempefine, synest du er flink!
    Klem kristine

    SvarSlett
  6. Håper du har tenkt å starte epla-butikk! :)vakre puter. Likte spesielt godt den med blå blomster. Og jeg tar av meg hatten for bisebåndet!!

    SvarSlett
  7. Utrolig fin denne også :)

    SvarSlett
  8. Å så utrolig fine puter du syr- flink du er.
    Hjertelig hilsen Vera

    SvarSlett
  9. Nydelige puter men blir desverre ikke gira på å sy selv. Tror lillesøster tok alle genene på den fronten gitt.. ;)
    Gratulerer med stadig flere følgere!!!
    Torsdagsklem fra meg

    SvarSlett
  10. Ja, det stoffet var utrolig fint!! Flotte puter, og det blir så stilig med sånt bånd!! :) Her regner vi nesten bort, og huset vårt seiler snart med elva! Men ellers alt bra:) Håper det står fint til med dere og:) Klem.

    SvarSlett
  11. wow, både bisebånd og glidelås:).
    Putene var rålekkre:), herlige farger:)
    Klem

    SvarSlett
  12. Se her, ja - det finnes da verre ting å bli hekta på:) Kjempelekre puter i nydelige stoffer - jeg er skikkelig puteinspirert, merker jeg - nå gjenstår det bare å finne tilstrekkelig sammenhengende tid til å la inspirasjonen realiseres:)

    God natt!

    SvarSlett
  13. Jeg er bare kjempeimponert! Og så er det bare så utrolig vakkert!

    En dag kanskje...klarer jeg også ;)

    SvarSlett
  14. Så fine puter!! Elsker det blå stoffet og bisebånd. Du er kjempeflink!!
    Jeg sydde trekk til ammeputa med bisebånd og det var knotete. Har ikke prøvd meg igjen.... Men det er så fint:)

    SvarSlett
  15. Disse putene var helt herlige:)) Ikke rart du har fått dilla!

    SvarSlett
  16. Så fine og romantiske puter :o)

    Tror jeg har spurt deg før, men har du vurdert å starte butikk? Jeg ville nemlig veldig gjerne kjøpt av deg :o)


    Fin fredag til deg!

    Klem♥

    SvarSlett
  17. Jamen fere smukke puder :)
    Du burde ligge DIY ud, så flot et resultat du får!!

    KH Anne

    SvarSlett
  18. Takk for fine ord inne hos med! Gleder meg til feiring, er alltid kjekt når vennegjengen samles.. :)
    Her er det litt travelt med forberedelser og den slags, men en bloggrunde i kveld må jeg da ta meg tid til, så da titter jeg innom igjen her - gleder meg til en etterlengtet bloggrunde...
    God helg!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  19. Otroligt fina kuddar! Det är HELT livsfarligt att börja sy för man kan ju för fasen inte sluta! :)

    Tack för dina fina ord om mig. Så himla glad gör du mig. Varje gång. :)

    Trevlig helg till dig!

    Klem! //Helena

    SvarSlett
  20. Jada, og hvor tror du bilen min står akkurat nå? Joda, på akkurat den parkeringsplassen,for jeg er på jobb! Men nå kommer jeg meg ikke hjem, for e6`n er stengt i Rosten. Får håpe de åpner snart så jeg kommer meg hjem, der venter en kjeller full med vann, og elva går langt inn på jordet :(
    Jaja!! Ha ei fin helg! :D

    SvarSlett
  21. For noen UTROLIG fine puter!! Herreminhatt!! Er bare å begynne og selge!!! Jeg kjøper!

    SvarSlett
  22. Kan ikke du lage et DIY-bisebånd-innlegg? Er bisebånd noe man kjøper på stoffbutikken? Jeg og vil lære å sy det:) Så flink du er!
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  23. For noen fantastiske puter du har sydd! Ble helt forelsket i det småblomstrete stoffet..Kjenner jeg blir mer og mer glad i dette mønsteret!
    Håper du har en god pinse:)
    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.