onsdag 15. juni 2011

Laurids Lønborg og en gammel F


På kjøkkenet har det dukket opp noen nye ting i det siste.
 Et metallbrett fra den danske produsenten Laurids Lønborg. Det fant jeg hos den fine nettbutikken til Moster Anne. Det rosa brettet med rødt hjerte var et kupp jeg har skrevet om her.

For en liten stund siden hadde ReVinyl (sjekk den fine bloggen hennes!) et innlegg om retrofavorittter på Epla. Og jammen var det ikke fire "glasbakker" blant dem i akkurat det samme mønsteret som brettet mitt!


Det siste tilskuddet i kjøkkenhylla er en gammel F. Fin farge, eller hur? En superfin dus turkisfarge som passer godt inn til mange av de andre tingene vi har her hjemme. Den er kjøpt på Etsy, min bruktkjøphimmel. Jeg er ikke så industriell av meg, men denne slitte metallbokstaven klarte jeg ikke å la være å kjøpe.

F for familie. F for frokost. F for fred. F for food. 
Mulighetene er mange.


Til slutt et lite kaffetips. Prøv denne sjokoladesausen neste gang du skal lage caffe mocha. 
Den har gitt mochaen vår en ny dimensjon! Sausen er kjøpt hos Kaffemakeriet, men det kan jo godt tenkes at den finnes andre steder også.

Ellers vil jeg si velkommen til nye følgere. Antallet stiger jevnt og trutt, og det gjør meg så glad! Og tusen takk for alle fine kommentarer jeg får! Morsomt å lese at så mange likte antrekket mitt fra helgens bryllup. 
Ha en fin onsdag alla i hopa! ☺ 

26 kommentarer:

  1. Superkul F..og den sjokoladesausen skal jeg jammen prøve..takk for tips!!
    ha en fin dag videre:)
    klem!!

    SvarSlett
  2. Det er så mange fine ting som er laget av Laurids Lønborg! Det brettet ditt var superfint. Og så flaks at du fant like brikker som brettet ditt på Epla, internett er herlig:-)

    Venter på en LL-bestilling fra en dansk nettbutikk jeg også:-) Skal vise frem på bloggen når jeg får den i posten. Det er noe jeg har ønsket meg lenge!

    Ha en flott dag:-)

    SvarSlett
  3. Det er så kjekt når man detter over slike skatter.. Den F`en var bare helt nydelig.. Slik vil jeg også ha.. tihi..

    Ønsker deg en fin fin dag
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. det er så masse fine ting i de kjøkkenhyllene dine!! og F-en var super lekker!! lenge leve netthandel. hihi
    klem klem

    SvarSlett
  5. Rigtig fine ting. Er især vild med gamle bogstaver, men de er svære at finde, synes jeg.

    SvarSlett
  6. Det brettet var fiiint! Kunne tenkt meg mye i denne hyllen her:D

    SvarSlett
  7. Heisan!
    Åhh, som jeg liker fargene og tingene du viser her! Moster Anne har jeg handlet hos flere ganger og det er så ryddig og kjekt å handle med Anne.
    F`en var superflott, så nydelig, nydelig farge! Fineste bokstav jeg har sett ever.
    Lønborgs ting er gjerne så frodige og glade i fargene, og jeg pleier like dem svært godt.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Så mye fint dere har på kjøkkenhylla :) Hjertebrettene var utrolig søte :) Og bokstaven F for food, fred, familie og frokost .

    Ha en fin kveld :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder og herlige fargekombinasjon! Og den F'en kan få flytte inn hos meg om du blir lei den ;)

    Ha en finfin onsdag!
    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  10. ÅÅÅÅÅÅÅÅH, så fine ting i hylla di, og den F'en er bare herlig:) Etsy er en favoritt hos meg også, hadde kledd å være millionær jeg;)
    Skal innom Moster Anne en tur etterpå, takk for tipset:)
    Nydelig antrekk under her, kan tenke meg du er fin i den kjolen, DE skoene(er tullete etter sko jeg) og den kongelige pynten:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  11. Dejlige ting og skønne farver:)

    SvarSlett
  12. kjempefine nye fargeklatter på kjøkkenet ditt
    gratulerer :)
    artig med sånne funn!!

    og du - det bryllupsantrekket ditt under var stilig! så kjekt å kle seg opp av og til!!

    tusen takk for bidraget i Utfordringen inne hos meg. flott nattbord! skal bli høy å se om vi får samla litt fler.

    husk å få med deg lodd i lotteriet hos meg i morra. :)

    stor klem fra
    Åpent hus
    :)

    SvarSlett
  13. Så herlig fin stemning i hylla di!!
    Tenker du blir GLAD når du kommer på kjøkkenet og ser dette!

    :-)

    SvarSlett
  14. du og du så mye fint i kjøkken hylla di:).
    likte veldig godt det oransje og rosa brettet:),
    takk for tips om sjokoladesausen, den såg knall god ut, elsker kaffemocca:)
    Klem

    SvarSlett
  15. Jepp, veldig veldig søt farge på F`en.
    Rett og slett masse fint i hylla di.
    Mangler du noen deler til Figgjoserviset ditt? Jeg har et frokostservise til 8 personer jeg absolutt ikke har plass til. Hadde det med i nib utfordringen festbord. Liker det veldig godt, men tror jeg være så fornuftig å bare konsentrere meg om Clupea, Lotte, Saga og AnneMarie :D
    Du kan se bilder av det her: http://mathildesskatter.blogspot.com/2011/05/frokost-festbord.html
    Tenkte jeg skulle legge det ut for salg.
    Ha en finfin kveld.

    SvarSlett
  16. Den F-en var utrolig fin. Jeg burde visst begynne å se mer på Etsy jeg også...mange fine ting du har:-)
    Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  17. Så mye fint du har :) Blir så glad av å se at noen har det så koselig hjemme hos seg selv.
    Og kaffe mocca, mmmmmm, jeg mangler kaffemaskin, så jeg får drikke bare sjokoladesausen ;)

    SvarSlett
  18. Thank you for leave such lovely coment in my blog, I really apreciate it, I will be following your news!

    Congratulations for your blog and for been so creative!

    See you, bye bye.
    Chola.

    SvarSlett
  19. Så mye flott du har på hylla! :-) Sjokoladesausen så god ut, men vet ikke hvor jeg finner Kaffemakeriet :-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  20. Kul bokstav og ikke minst fargen på den!
    Likte også veldig godt det danske brettet ditt :-)

    SvarSlett
  21. Liker brettet veldig godt! Og tenk at du fant glassbrikker som var helt lik brettet!
    ELSKER fargen på F'en din, helt perfekt mintgrønn. Og elsker det du synes den står for også ;)

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  22. F for Fest!! F for Fnising! F for Fremmede! En uke til Før-Glansdag-treff! Dette kan bli gøy:-)

    Ha en finfin helg, hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  23. Så mange fine ting på hyllen din :o)


    Bokstaven var flott!


    Fin fredag til deg :O)

    SvarSlett
  24. Så mycket fint på dina hyllor, brickorna är mina favoriter! :)

    SvarSlett
  25. Så fint du har det på kjøkkenhyllen din. Fargerikt og koselig :)

    Takk for tips om sjokoladesaus. Den skal virkelig testes. Hvor ligger kaffemakeriet egentlig?

    Ses om få dager :) Hehe, vi burde nesten gått med navntags med navnet på blogg på... Hvordan skal vi vite hvem alle er?? :)

    klem Nina

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.