torsdag 23. juni 2011

Made by me



Da jeg hørte om denne boken, kjente jeg at dette var en bok jeg hadde lyst på. 
Men på grunn av en smule selvpålagt kjøperestriksjon nølte jeg. 
Men etter at søte, flinke Nina (som har sydd det utrolig flotte lappeteppet som vises på forsiden av boken!) 
anbefalte denne boken på det sterkeste, klarte jeg ikke å la være. ;)

Og boken er skikkelig FIN! 
Her finner man fine bilder og oppskrifter på mange fine ting man kan sy selv.
Prøve å sy i hvert fall... ;)

Noen av oppskriftene er på klær. Og da er jeg over på noe som opptar meg i disse dager. 
Hva skal jeg ha på meg på kvelden på Glansdagen? 
Etter å ha lest på flere andre blogger hvor det er innlegg om det samme, 
skjønner jeg at jeg ikke er den eneste som lurer på dette. 
Det er vel et av de spørsmålene som er stilt oftest i kvinnehistorien. 
"Hva skal du ha på deg?" Høres det kjent ut? ☺

På bordet står det en fin bukett peoner nå. Det er første gang jeg har kjøpt peoner. 
Jepp, man blir påvirket... ;)

I morgen er det helg igjen og på lørdag er det den store Glansdagen! 
Min bloggetreffhelg begynner med treff i morgen kveld som Fruen fra Trondheim har arrangert. 
Flere som er klare for en matbit på Jacob Aall Brasserie & Bar på Majorstuen?

20 kommentarer:

  1. Jeg har samme problemet som deg.. vet ikke hva jeg skal ha på meg!! Blir evt et innlegg om det i mrg.. hihi. Tror det blir to antrekk, et for dagen og et for kvelden.. Ikke lett for en HØYGRAVID å føle seg pen.. hihi

    Du finner sikkert noe lekkert, smekkert!!

    Klem

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ Jacob Aall.. Jeg hengte masse der i studietiden. Savn! Og så er jeg så lei meg for at jeg ikke får med meg glansdagen. Men dere må STORKOSE dere! Gleder meg til å lese og se bilder ;)

    Og den boken, den står på min ønskeliste også!

    Finfin helg til deg! Lykke til med klesvalget ;)
    klem

    SvarSlett
  3. Peoner er nydelig!!
    Det er fort gjort å unne seg noe, selv om man egentlig ikke burde. Iallfall når det er en så flott bok!! Gleder meg til å se hva du kommer til å lage!!

    Lykke til med klesvalg -og kos deg massemasse på glansdagen!!
    klem Carina

    SvarSlett
  4. Takk for tips! Trur absolutt det er ei bok eg og må skaffe meg! Den såg kjempe kjekk ut! Gleder meg til å sjå kva du lager ;)

    SvarSlett
  5. Hva skal man ha på seg, det er spørsmålet som plager meg også. Det blir nok en eller annen retro-kjole, men hvilken??
    Også lurer jeg på om det blir to kjoler eller en. For det blir jo kanskje en slags omkledning før kvelden. Hmm. Vanskelig synes jeg.

    Har du bestemt hva du skal ha på?

    Skal dessverre ikke på førtreffet, det passet litt dårlig, samboeren min hadde andre planer. Men på selve dagen, da sees vi kanskje? Håper de har noen slags navnelapper så man kan kjenne hverandre igjen:-)

    SvarSlett
  6. Se der er boka ;). Ikke sant den er FIIIN ;).

    Kommer faktisk til å være i Oslo i morgen og til lørdag jeg også - men jeg skal være barnevakt på lille niese Hedda på snart 2 år. Og så skal jeg reise hjem og på stor låvefest lørdag. Og i grunnen ha på meg olabukser, jakke og skjerf ;). Lykke til med klesvalg og bloggmøter.

    SvarSlett
  7. Heia:)
    Jeg skal på Glansdagen jeg og, bestemte meg litt seint, men jeg skal:)
    Lurer på akkurat det samme: hva skal jeg ha på meg??
    Og hvordan skal man finne hverandre? Jeg lander på Gardermoen kl 17.10 på lørdag, så blir ikke med på noe som helst av den moroa som skjer tidligere på dagen, men sånn er det.
    Gleder meg masse og håper på å treffe deg!
    Kanskje vi kan mailes med tlf nr?
    Klem

    SvarSlett
  8. Jag är väldigt sugen på den där boken jag med. Ska nog ta och slå till och köpa den som en sommarpresent till mig själv. :-)

    SvarSlett
  9. Jeg er klar for førtreff i morgen! Kommer rundt 1930 tipper jeg! Blir spennende.. :)

    SvarSlett
  10. Den boka kunne jeg virkelig tenkt meg også. Tror jeg må kjøpe den i løpet av sommeren. Kos deg på Glansdagen! Skulle veldig gjerne vært der, men ferie er ikke så ille det heller. Klem

    SvarSlett
  11. Den bøka ser kjempekjekk ut:).
    Kos dere masse på glansdagen, gleder meg til å se hvordan dere har hatt det:), er litt trist for at jeg ikke får det med meg, håper det blir flere glansdager:).

    Klem

    SvarSlett
  12. Åå, den boken ser så spennende ut!!! Tror nok jeg må skaffe meg den jeg også :))

    Blir en spennende dag i morgen!!
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  13. Sendte deg en mail tilbake nå nettopp!

    Gleder meg til i morgen:-)

    SvarSlett
  14. Kanskje jeg også omsider skal komme i gang med å sy?! Blir nok en stund til enda altså, men søstera mi ringte i går å sa at jeg kunne få symaskinen hennes! Snille søs ;)
    Heldig du som allerede koser deg i Oslo...
    her har kvelden gått med til pakking -må jo pakke til 3 KROnPRINSESSER også- samt at minste jenta nettopp fant roen. Skreket konstant i 3 timer!!!
    Godt jeg reiser til Oslo i morgen tidlig -trenger husmorferie hi, hi.
    Så snill du er som likte antrekket!
    Er ikke født til å gå med kjole, men får gjøre det beste ut av det ;)
    Håper vi sees snart ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  15. Åh, nå er det snart så det braker løs. Blir nok kos uansett antrekk (antrekksangsten la seg etterhvert). Jeg ga rett og slett opp kjolesøken og fant frem en gammel kjenning fra skapet i stedet. :) Sees i morgen! :D

    SvarSlett
  16. så bra du rakk bussen da:)
    fantastisk dag, og inmari koselig å møtes!!!
    nå får jeg legge meg, blogges i morra!
    klem

    SvarSlett
  17. hei igjen - hi hi!
    her kommer jeg til å henge i hele dag!
    gleder meg til å se folks bilder og innlegg..
    blir litt glansdag i dag og:)
    klem

    SvarSlett
  18. Hei igjen og TUSEN TAKK for i går!
    Koselig at du la igjen hilsen allerede på bussen :-)
    Det var så utrolig kjekt å bli kjent med deg og jeg koste meg på shopping og resten av tiden vi var sammen ;-)
    Du var så lett å prate med og jeg gleder meg allerede til neste treff...
    Nyt søndagen sammen med dine!
    Jeg er snart hjemme hos KROnPRINSESSENE igjen og det er jo 1-års dag i hus!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  19. Ja den verkar jättefin den boken.

    /Mia :)

    SvarSlett
  20. Det lyder da som en ret fantastisk bog. Gad vide om man også kan få den i Danmark??

    KH

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.