torsdag 7. juli 2011

The big apple



Jeg drømmer om å reise til New York, og jeg har vært fascinert av denne byen så lenge jeg kan huske. 

Jeg vil gå tur i Central Park, spise pizza i Little Italy, 
studere storbyarkitekturen med sine skyskrapere, kjøre undergrunnsbanen, shoppe, besøke Empire State Building og drikke kaffe på en av de mange kaffebarene i byen.
Når jentene våre blir litt eldre, håper jeg at hele familien kan sette kursen over Atlanteren 
for å ta en stor bit av "the big apple". Imens får jeg fortsette å drømme...
Tips til ting vi bør se mottas med takk! ☺

(Manokoppen og tapeten fikk jeg på Glansdagen.)

19 kommentarer:

  1. Heisan!
    Herlig den tapeten! Selv så fikk jeg den amorøse tapeten med "jeg älskar deg" osv.
    Grafisk fin den også.
    Og rød Manokopp fikk jeg også, liker veldig godt den røde varianten.
    Så du drømmer om New York.... faktisk har jeg aldri helt drømt om USA, skal jeg være ærlig. Jeg drømmer mer om fjellene i Peru og slikt..
    Det er mange steder jeg ville tatt med ungene og gitt dem minner for livet. Selv vokste jeg jo opp som sjømannsdatter og har så mange minner fra fjerne strøk.
    Håper virkelig du vandrer rundt i Central Park en dag! Ha fine sommerdager!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Samme her...jeg har venner i NY og har stående invitasjon, så venter bare på å vinne en tur dit som inkluderer lommepenger, hehe ;D *♥*

    SvarSlett
  3. Jeg blir med!!
    Så tøff den tapeten var!
    Og koppen passer jo perfekt!

    SvarSlett
  4. Da har du noe å glede deg til..har massevis av tips når den tid kommer..både til deg og jentene:)
    Super kul og trygg by å ta med store barn!!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. fiiiine tapeten!
    misunnelig:)
    bloggtreff i NY? he he
    fin kveld til deg!!!
    klem

    SvarSlett
  6. Hei - vi drømmer også om New York - og så hadde jeg en tante som bodde i San Francisco i mange år, så det er også en by jeg kunne tenkt meg å besøke - kanskje en dag:)

    Tapetet du fikk var kjempefin!

    God sommer - nå er det ferietid her:)
    Klem !

    SvarSlett
  7. JAg var i NY förra året. En vecka. Åk inte upp i Empire State, ta Top of the Rock istället. Kortare kö, billigare, lika högt (nästan) och så får man fina bilder av Empires skyline. :)

    Kanonfina bilder. Som vanligt. :)

    Kram- Helena

    SvarSlett
  8. Å jeg elsker NY!! En butikk som både voksne og barn bør like er Pearl River på Broadway:
    http://pearlriver.com/v2/index.html
    Masse fine kinating som er super billig!! Masse dilldall for små jenter, og fine kopper, lamper, kjøkkenting for mor:)

    SvarSlett
  9. Hihi, så utrolig kult at du finn akkurat den tapeten da :)
    Ha en fiiin torsdag!

    SvarSlett
  10. 'finn'skulle selvfølgelig vært 'fikk' ;)

    SvarSlett
  11. Ja, en resa till NY skulle verkligen inte vara fel! Det känns som en stad man bara måste besöka någon gång (någon gång snart, hoppas jag). :-)

    SvarSlett
  12. Jeg setter meg gjerne opp i lomma di og blir med når du reiser til NY.
    Vakre, vakre bilder her og i innleggene nedenfor.
    Blir alltid så glad av å komme inn til deg, venn.

    SvarSlett
  13. Melder meg også på som reise sellskap! Har så sinnsykt lyst å reise dit ;o)

    Klem Anna

    SvarSlett
  14. Elsker Mano koppen. Har kjøpt 8 stykker av den og skal snart bloggen om koppene. Her er det trening og lavkarbo som gjelder og har gått ned ca 6,5 kg siden 18 mai:)

    Men burde kanskje kommet meg i bloggingen igjen.

    Super super god helg til deg.

    SvarSlett
  15. Herlig med drømmer og opplevelser å se fram til :-)

    Ha en deilig søndag!

    SvarSlett
  16. Jeg drømmer også!! Men dessverre uten fiine koppen og tøffe tapeten... Gøyere å drømme med det rette tilbehøret :)

    SvarSlett
  17. Hei søte!*smile*
    ...jeg er sannelig i full sommerferie-modus om dagen ja! Nå har vi endelig installert oss på familiehytta vedsjøen, jeg sitter i solen og titter innom blogg-favorittene mens jeg nyter et glass iskald hvitvin og lukter herlig grillmat som straks er klar til servering! HERLIG!*smile*

    ...NY ja! Love it! ikke for å gni det inn altså(hihi), men jeg har faktisk vært der TO ganger! Og det ER en fantastisk by! Skal sette meg litt i tenkeboksen og gi deg reisetips-for har visst endel av dem på lager nå merker jeg...*hihi* Har dere planlagt avreise?

    Da er grillmaten klar visst, så jeg får logge av for denne gang...men vil gjerne ønske deg en flott sommer videre, søte søte du!*smile*

    Sommerklem fra meg

    SvarSlett
  18. Å ja!! New York må dere besøke, det er byen over alle byer! Var der på kjærestereise med min mann for snart 4 år siden, og det var en opplevelse for livet!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  19. hei du
    har laget dette innlegget med tips spesielt for deg! ;)

    http://apenthus.blogspot.com/2011/07/hvis-du-skal-til-new-york.html

    klem fra Åpent hus

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.