torsdag 14. juli 2011

Borte bra, men hjemme best


Da er vi vel hjemme fra dejlige Danmark etter 10 flotte dager. Den første uken tilbrakte vi sammen med to fine familier ved Kattegat-kysten. Strandliv, masse sol, litt dyrehage, litt Ålborg og mye god mat. Og ikke minst deilig, deilig dansk is med masse guf. ☺ Etter den første uken flyttet vi oss litt lenger sørover, og det ble besøk i Legoland før Kiel-fergen tok oss hjem igjen.

Selv om det er fint å være på reisefot, er det jammen godt å komme hjem også. 
Hytte ved sjøen er selve definisjonen på sommerparadis for meg, men hytte ved sjøen har vi ikke, så da får vi gjøre det beste ut av hagen og verandaen vår.


 Å sitte i solveggen med en god bok er ikke å forakte.


 Det er heller ikke så aller verst å nyte litt kald drikke og friske bær på verandaen i skyggen under parasollen.

 I hagen vår vokser det kirsebær, epler, rips og stikkelsbær. En blåbærbuske ble plantet i fjor, men der har det foreløpig ikke kommet bær ennå.


 Et sommerparadis skal være et paradis også for de små. Det finnes sandkasse, huskestativ og lekehus. Flere bilder fra lekehuset vårt kan ses her. En trampoline har også flyttet inn i hagen vår, til stor glede for barna. Men trampoliner er som kjent ikke noe vakkert syn, så den blir det ikke bilde av her. ;)


Årets sommergave fra meg til meg! Min fine Fiducia kom i posten i dag. 
I'm in løøøv. ♥


Dette innlegget blir mitt bidrag til juliutfordringen - sommerparadis - hos NIB. Flere fine bidrag kan ses her.


Det har blitt dårlig med kommentarer fra min side de to siste ukene, for å surfe på mobilt nettverk fra utlandet er ikke det billigste man kan gjøre. Men i kveld skal jeg ta meg en skikkelig bloggerunde! ☺

13 kommentarer:

  1. Wow det ser godt nok lækkert ud! Kan godt forstå man glæder sig til at komme hjem så. Virkelig smuk!!

    KH

    SvarSlett
  2. Så fint det er i hagen deres:) Og den verandaen kan enhver misunne dere:)
    Fiduciaen er nydelig, står på min ønskeliste også:)
    Vi skal to uker til Italia, drar på søndag:) Blir godt å komme hjem også;)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Hei der!
    Så hyggelig det var her inne hos deg! Tumlet tilfeldigvis innom og godt var det. Herlige bilder fyllt med deilige sommerlige innslag, DET liker vi;-)) Så gøy å høre dere trives i Danmark, det gjør vi også. Er så heldige å ha eget sommerhus i Danmark som vi ferierer i hver eneste sommer. Faktisk reiser vi dit førstkommende mandag. Det er et lite gammelt hus på landet, 5 min kjøring til Bønnerup strand som ligger på østsiden på Jylland. Jeg er dansk gift og vi bor i Sandnes (nabo by til Stavanger) Det ligger forresten bilder av sommerhuset inne på min blogg, viss du har lyst å se:)) Kjempe hyggelig å finne deg, nå gleder jeg meg til å lese mer hos deg!
    Ha en glad dag videre!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  4. for et sommerparadis! Trenger ingen hytte ved sjøen når du har dette vell? kjøp et plaskebasseng så kan du dyppe tærne nedi, lukke øynene å late som du er ved havet, hihi..

    Gleder meg til vi får det på stell i hagen også!
    Ønsker meg linda lekehytte jeg også! Den er så fiiiin!

    Fortsatt god sommer til deg :)

    Klem Silje

    SvarSlett
  5. Ante meg at du kanskje var på ferie! Velkommen tilbake!
    Flotte bilder fra hagen!! Skikkelig sommerlig og fint :) Og FOR en nydelig karaffel du har fått deg ;)

    Det er bare å si ifra om dere vil komme på besøk/få besøk/treffes!!! Lillegutt elsker litt eldre jenter ;)
    Klemmer

    SvarSlett
  6. Så nydelige bilder! Jeg skal en kort tur til Ålborg i slutten av juli. Gleder meg veldig!
    Klem

    SvarSlett
  7. Fine bilder og helt sant som du sier: Hjemme best :)

    SvarSlett
  8. Superfint sommerparadis:),
    herlig hjemme ja, men utrolig deilig i danmark også:).
    Fineste sommergaven:), gratla.
    Klem

    SvarSlett
  9. Ja, hur härlig en resa än är, så är det alltid skänt att komma hem igen. :-)
    Härliga bilder!

    SvarSlett
  10. Hei hei!!
    for en nydelig sommergave du har gitt deg!!
    vakker var den med blomster:)
    fortsatt fin sommer til deg hjemme på den fine terassen og hagen!
    klem fra Tone

    SvarSlett
  11. Kjempefinet sommerparadis dere har. Og jeg må si at jeg misunner deg både lekehus og vase. ;)

    SvarSlett
  12. Så fin hage og uteplass dere har! Hos oss er det bare kaos, var godt i gang tidlig i sommer med å få orden, men så har det stoppet litt opp :-).
    Enig med deg i at det alltid er deilig å komme hjem etter en ferie! Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  13. Tusen takk for gode ord på bloggen min, du er en knupp!

    Herlige sommerbilder du har, og nå sitter jeg her med vann i munnen og lengter etter hindebærmuffins. Mmmmm, de så supergode ut. God sommer til deg fra meg :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.