mandag 18. juli 2011

Hjertekopp


 Kaffe i en av mine nye kopper jeg kjøpte i Danmark. Hjertekopp, designet av Mette Ditmer.
Ikke bare hjertekopp fordi den er fin og dekorert med hjerter, men fordi en del av pengene den koster går til et veldedig formål. Jeg så disse koppene i BoligMagasinet i fjor og falt pladask, og nå er jeg den heldige eier av to stykker. 


Hva kan man gjøre inne når det regner ute? For eksempel drikke kaffe og titte i Jotuns fargekart etter den perfekte veggfargen til jenterommet som er på vei fra å være tvillingrom til å bli enkeltrom. Etter snart tre år på samme rom flytter snuppene hver for seg.


Det andre nye jenterommet nærmer seg ferdigstillelse, takket være en flink og arbeidsom mann som bruker feriedager på å sparkle, pusse og male. Og når frøkna som blir igjen på det gamle rommet ikke lenger vil ha rosa vegg, får mor titte etter et alternativ slik at alle blir fornøyde. 
Bortsett fra far som må male enda mer, hihi.

En fin ny uke ønskes alle! ☺

17 kommentarer:

  1. Så fin kopp! Ser ut til noe man vil ha i hånden når man skal kose seg skikkelig!

    SvarSlett
  2. Knallskjønn kopp!
    Ønsker deg en fin sommerdag. Klem Tonje
    PS: bli med på sommer-gi-bort hos meg :)

    SvarSlett
  3. Finfin kopp og knalfine farger i innlegget ditt i dag :)
    Klem og en flott ny uke til deg!

    SvarSlett
  4. Så fiiin kopp! Og ikke minst så fine farger på fargekartet! Gleder meg til å se det endelige resultatet! :)
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  5. Superskjønn kopp. Blir spennende å se hvordan rommene blir og hva slags farger dere velger. Morsomt med farger.
    Ha en fin ettermiddag.

    SvarSlett
  6. fine koppen og FINE puta:)
    deilig å sitte slik å drømme seg bort i farger..
    fin uke til deg også i regnet,
    ser ut som en øøøøliten pause fra regnet på Torsdag,
    prøver oss en tur på tusenfryd da muligens..
    ellers er det jo ikke så greit å finne på noe i regnet!
    klem fra Tone

    SvarSlett
  7. Så herlige bilder! Den puten er jeg HELT forelsket i!! Etsy? Koppen har jeg ikke sett før..Kjempefin!

    Krysser fingre for sol!

    SvarSlett
  8. ah,
    eit herleg, blått innlegg :)

    den puta var berre så fin,
    det same var koppen
    -ting blir ekstra fine når det ligg noko godt bak

    -klem

    SvarSlett
  9. Så fin kopp!!! Og fine bilder!!!
    Det må være spennende å skulle sove alene på egne rom etterhvert! Gleder meg til å se hvilken farge det blir ;)

    klemmer fra Stine

    SvarSlett
  10. Kjempefin kopp og deilige, friske farger. Me like!

    SvarSlett
  11. Søteste koppen! Kaffen smaker ekstra godt i flotte kopper :)

    Å planlegge barnerom er spennende! Her i huset har vi så vidt begynt på nytt babyrom (smiler) og de to store gutta har ettehvert fått litt nye behov, så rommene er i en omorganiseringsfase :) Moro uansett!

    Håper på mange soldager fremover!!
    klem

    SvarSlett
  12. Du viser altid de smukkeste billeder på din blog. Er vild med koppen og den rigtig fine, blomstrede pude i stolen. Hvor er den fra?

    SvarSlett
  13. Tak for din kommentar hos mig. Har du mere af det fine stof så jeg kan købe et stykke af dig? Eller bytte!? Eller ved du om man stadig kan få det derinde? Det har lige præcis det print og de farver jeg har ledt efter nemlig:)

    SvarSlett
  14. Hei Trine :)
    Først må jeg si at jeg blir bare mer og mer glad i denne bloggen din...
    Du tar så fine bilder og skriver så koselig.
    Koppen du har kjøpt var helt min smak, men det var jo ikke uventet, så mye likt som vi liker hi, hi.
    Fin uke til deg og dine :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  15. Tak for linket:) Så må jeg ind og bestille lidt:) God sommer - håber I er mere heldige med vejret end vi er:)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.