torsdag 21. juli 2011

Sofa fra Bolia

I dag har vi vært og kikket på sofa fra Bolia. Det er to aktuelle modeller, Scandinavia eller Seville, i hjørneutgave.

Scandinavia

Seville

(Trykk på navnene for å komme til Bolia sine sider)

Det heller mot at vi velger sistnevnte tror jeg. Er det noen som har erfaringer med disse to sofaene? Hvilket stoff har dere valgt? Vi har bestemt oss for å ha Nantes i enten Multi Grey eller Grey, sannsynligvis det første. Det eneste jeg er litt bekymret for er at det er dumt å velge det lyseste med tanke på flekker. Vi spiser aldri med barna i sofaen, men flekker kan det jo bli uansett når man har to små i hus. Selgeren sa at det var lett å fjerne flekker på dette stoffet, er det noen som har andre erfaringer?


Ellers merker jeg at fotointeressen bare stiger og stiger. At man ligger på magen på gulvet foran verandadøra for å få godt lys mens man knipser ørten bilder av to stoffbiter og koser seg meg manuelle instillinger av brennvidde og fokus sier vel sitt. Jeg har fått mer og mer lyst til å ta et fotokurs, så hvis det er noen som vet om noe bra i Oslo og omegn, så er det bare å si fra! ☺


Jeg ser forøvrig at jeg er oppe i 193 følgere nå, noe som er utrolig moro! Når jeg runder 200 er det vel dags for en liten gi-bort igjen tenker jeg.

Ha en fin kveld alle som er innom her! ☺

20 kommentarer:

  1. Åh, vilken snygg soffa! Jag skulle också, mer än gärna, köpa ny soffa. Våran börjar bli riktigt gammal och trist.

    Ha det fint! :-)

    SvarSlett
  2. Hehehe, morsomt å lese om fotointeressen som har tatt seg opp :)
    Likte sofa nr to best :) Vi har nettopp kjøpt oss hvite trekk til våre Ekorp'er, og vi får se hvordan det går. Spiser heller aldri i sofaen, men det er fort gjort. Men disse kan tas av og slenges i vaksemaskinen da...

    Ha en fin kveld!
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  3. Hei igjen :)
    Først om sofaen: vi har Scandinavia og den er utrolig god å sitte i... Er ikke Seville litt lav i ryggen?
    Morsomt er det også at vi har Nantes Multi Grey stoff og det er jeg SÅ fornøyd med!
    Vi har hatt sofaen i 2,5 år nå og den er som ny...
    (Vi spiser heller ikke med barna der, men det hender jo at jeg må fjerne en sjokoladeflekk etter meg hi, hi. Det går veldig lett med bare vann.)
    Lykke til med valgene ;)

    Når det gjelder høyttalerne heter de Philips super conidal dome! Består av de du ser på tv-benken + 2 bakhøytaler som ligger i boden(!) og en sub som ligger under sofaen. Sikker ikke verdens beste, men heldigvis er både jeg og mannen mer enn nok fornøyde med de ;)

    Dette ble langt... Sender deg en mail ;)

    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Begge sofaene er kjempefine. Vi vurderte sofaen Sepia fra Bolia, men gikk for Mezzo fra BoConcept, og angrer ikke på det:)
    Vi har en stor gulvpute fra Bolia i stoffet Nantes Multi Grey. Jeg har sølt duftolje (sånn med pinner i) på puten, og likevel fikk jeg bort alt. Sofaen vår har et lignende stoff, jeg sølte rødvin for ikke så lenge siden, men fikk det vekk med litt varmt zalovann.
    Ja, jeg er en sølekopp forresten:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Min favoritt er helt klar seville :) Synes den har et unik designutrykke, og med så flotte ben som henger sammen og skaper et minimalistisk og stilfult uttrykk - ingen tvil;) Vilde

    SvarSlett
  6. Begge to er fine - men hvilken av dem er det flest sitteplasser i? Det, og god rygg var veldig viktig for meg når vi kjøpte sofa nå i våres...

    Uansett er jo begge to kjempefine :-)

    Og ja - foto er GØY!!

    SvarSlett
  7. Jeg likte den siste best. Vi har "Less" modellen i Nantes multi grey. Liker fargen veldig godt, men hadde nok valgt en mørkere nyanse om jeg skulle valgt igjen, da jeg synes flekker synes, men vi spiser i soffan og griser mye:)hehe...men elsker fargen. Vår er litt lav i ryggen, men med puter blir det bra. Har ikke prøvd noen av dine valg, men liker Seville best ja:)Men er eller veldig fornøyd med vår Bolia soffa:)

    SvarSlett
  8. Fine begge to, liker den øverste best. Har venner som er veldig fornøyd med Bolia sofa og andre som har byttet ut sin fordi den ikke var god å sitte i, men jeg vet ikke hvilke modeller de har/hadde. Kunne tenke meg fotokurs selv når jeg ser hvor fine bilder folk tar her i Blogglandia. Si fra hvis du får noen bra tips da vel...

    SvarSlett
  9. Veldig fine begge to men jeg er enig med deg og heller mot seville, den er veldig klassisk og fin!
    Begge gråfargene er kjempefine men liker det lyseste best :)

    Og når det kommer til flekker så kan jeg ikke si noe for vi kjøpte oss hvit sofa!! Heldigvis kan trekket tas av og vaskes på 60 grader så føler meg relativt trygg med en boks vanish i hus ;)

    Klem og en finfin torsdagskveld!

    SvarSlett
  10. Vi har bestillt seville sofaen. kjedeligt for deg at dere gikk glipp av salget på den da. fikk 40% rabatt i begynnelsen av juli.

    Vi valgte et mørk grått stoff til sofaen, mener det var grey det het. vi valgte det mørkeste siden man ikke kan ta av stoffet på sofaen og vaske det.
    Det kan du kanskje på scandinavia sofaen.
    Elsker det stramme utrykket til seville!
    Den er litt lav i ryggen, men vi har en stor kose daybed i tv stua, så sofaen blir mer som en sittesofa ikke liggesofa, så tror det blir perfekt!!

    SvarSlett
  11. Begge er jo kjempefine, men jeg liker Seville best! HAr hørt at de er litt lange i setet og korte i ryggen, men stort sett er det vel bare eldre som klager på dette....så om du skal ha besøk av omtrent bare folk over 60...styr unna. Hehe Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  12. Hei hei!
    så bra du har fått nerdefokus på kamera!
    dveler visst litt på autoinstillingenen ennå jeg...
    men fotogleden er der!!
    skal jeg være med på å forvirre, så liker jeg Scandinavia best.
    ..den siste er veldig NÅ, og veldig Bolia; he he
    lykke til med valget:)
    klem fra Tone

    SvarSlett
  13. Det er flere som har sagt det er noe med mailen min. Prøv frk_pippilotta@yahoo.com. Den er mest innkjørt ;). Det må være noe med innstillingen til den andre - skal sjekke opp. Klem ;).

    SvarSlett
  14. Heisan!
    Fiine sofaer begge to! Jeg er jo ekstremt vinglete av meg til tider og klarer ikke bestemme meg for hvem jeg liker best, og så er jeg faktisk veldig glad i grått selv om jeg er "regnbuedamen".
    Fint blir det sikkert uansett hvilken dere velger. Jeg så faktisk på en grå sofa for ikke så lenge siden selv på Home&Cottage med masse puter i. I blant blir jeg grundig lei av å ha hvite sofaer som sååå fort blir udelikate og sølete.
    Her er det øspøs regnvær..... usj... men det er riktig innekosevær og jeg har planer om å bake boller til gutta og kompisen som er på besøk og koke kakao.
    Gode dager til deg Trine!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  15. Spennende med ny soffa! Dette blir fint! Har ingen erfaring med dem.
    og fotonerd er ikke fel:)
    Vi er vell litt sånn hele gjengen her inne:)
    Fin helg til deg
    Klem
    Eldrid

    SvarSlett
  16. Kjempefine begge to, men tror jeg likte den siste best og det lyseste stoffet. Syntes det er kjempefint med grå sofa (har det selv ;) )
    Kjenner til det med fotografering, det er en utfordring når høsten og vinteren kommer og lyset på dagene blir bare kortere og kortere, blir mest i helgene jeg tar bilder da, for å få det riktige lyset, men fotografering er morsomt :O)
    Ha ei fin, fin helg.
    Klæm

    SvarSlett
  17. Hei hei.
    Vi har Seville med multigrey, og er veldig fornøyd. Fin farge og lekker sofa. Det er sant at den er litt lav i ryggen, men jeg synes det er fint og praktisk.

    Lykke til med valget!
    klem

    SvarSlett
  18. Vi har Seville i kjellerstua. I brunt. Ingen flekker synes særlig, men det er vel fargens skyld. God å sitteligge. Det er stort sett det eneste vi gjør i den. God å sitte i også. Skulle gjerne hatt den i stua om stua var større.

    SvarSlett
  19. Hei Tonje.

    Hvordan ble det med valget av sofa? Vi har stoffet Nantes beige. Vi har ingen flekker på den...enda vi har hatt den i 3 år! Stoffet er fantastisk enkelt å vaske:) Hadde lyst å skifte sofa jeg også da Bolia hadde salg, men det ble aldri tid. Sååå irriterende nå!

    klem til deg
    Håper at du har hatt en fin sommer!

    SvarSlett
  20. Jeg mener Trine! Jeg blander Tonje og Trine heeeeeele tiden.....

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.