søndag 21. august 2011

I en gang i et hus

Yttergangen vår er det rommet jeg er minst fornøyd med i huset vårt. I hus på som ble bygget på 50-tallet ble ikke vindfang og gang prioritert, så planløsning og størrelse er ikke optimal. Grunnflaten er veldig liten og vi må gå gjennom yttergangen for å komme opp i andre etasje, noe som er utrolig upraktisk når man har små barn med sko, støvler og masse ytterklær. Det er trangt!

Vi drømmer om å bygge vindfang slik at vi får større plass, men foreløpig må vi klare oss med den gangen vi har. I dag bestemte jeg meg for å gå på leting etter ting jeg faktisk liker med gangen vår, for å ikke bare fokusere på det negative.



Bildet som henger i trappeoppgangen malte jeg i løpet av to dager etter en eksamen for mange år siden. Skikkelig avkobling! Jeg har prøvd å kopiere Equivalents for the Megaliths som er malt av Paul Nash. Det er et maleri som henger i Tate Modern i London, og det var bunnløs forelskelse da jeg så det maleriet for første gang.



Det jeg kanskje liker best med gangen vår er rekkverket på trappen. Særlig håndlisten som snor seg oppover mot andre etasje.


Jeg lovet en ny gi-bort når jeg rundet 200 følgere, og jammen er det magiske tallet nådd. Den er in progress, men det er ikke alltid at ting går så fort. :)

Ha en fin søndagskveld og fin ny uke!

10 kommentarer:

  1. bra fokus Trine!
    jeg har også gått noen slike runder med meg selv og huset,
    er jo så mye man kan ønske seg av påbygg osv.
    i mitt hode har det tatt helt av noen ganger, ha ha!
    men utrolig hva man kan bli fornøyd med av små endringer,
    både i form av en liten fargeklatt og mental innstilling!
    ha en fin fin Søndag!!!

    SvarSlett
  2. Hei igjen Trine - syns gangen ser fin ut - men man har jo en tendens til å øsnke noe annet - kjenner meg så godt igjen:) Så flink du er til å male!!

    Fin søndag og ny uke til deg - klem fra Bente.

    SvarSlett
  3. Så flott at du fokuserer på ting du liker, i stedet for ting du ikke liker! Det er da mulighetene viser seg og gode ideer dukker opp. Fantastisk flott maleri du har malet, er dypt imponert!!
    Fortsatt fin søndag til dere alle sammen.
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  4. Skjønner hva du mener med å ikke helt være fornøyd.. Det var det jeg ikke var med gangen vår, men her var det bare noen små detaljer og litt maling som manglet. Men, synes det er flott at du fokuserer på ting du liker! Det maleriet, JØSS, du er råflink! Helt imponert!

    KLEM♥

    SvarSlett
  5. Først må jeg få si at jeg er så imponert over maleriet ditt :) Veldig fint . Og jeg likte gelenderet i gangen deres . Fint var det når alt var hvitt :) Vi har svart gelender , er ikke helt fornøyd med det ( kjenner igjen den følelsen , ikke helt fornøyd ;)

    Klem fra Janne :)

    SvarSlett
  6. Liten kanskje, men ganske så FIN!
    Og jeg er enig, rekkverket er herlig :)

    Ha en finfin søndagskveld ♥
    Signe

    SvarSlett
  7. Så fint rekkverk ja. Og ikke minst bildet ditt også.
    Du har fin innstilling!

    Ønsker deg ei god ny uke! Klem Vivian

    SvarSlett
  8. Fantastisk maleri! Så dyktig du er :) Og elsker trappa - sånt rekkverk har jeg også lyst på!

    Ha en fin ukestart, kjære du!
    klem

    SvarSlett
  9. Trange ganger er alltid et dilemma!
    Men uansett hvor store de er, blir de liksom for små... Fint bilde, og nydelig rekkverk.
    klem

    SvarSlett
  10. Greit å fokusere på det positive. Gode du!
    synes det var veldig fine detaljer fra gangen din jeg!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.