torsdag 11. august 2011

Settebord


 Jeg kjøpte to settebord i teak på loppis for et par år siden, 
og de har stått lagret i kjelleren siden fordi jeg ikke har funnet noen bra plass til dem. 
Nå har de fått seg en makeover og er klare for å flytte inn på soverommet til frøken Gul.


Begge er blitt malt hvite. Jeg malte to strøk med Sens grunning og to strøk med Sens vegg/panel/list 10. 
Til slutt tok jeg sprayboksen fatt og sprayet et lag med denne. Jeg liker nemlig den glatte overflaten 
man får når man sprayer.


Det største bordet ble tapetsert med den fine blomstertapeten jeg kjøpte på Etsy. 
Topplaten på det minste bordet ble tapetsert med gult papir fra Blafre.
Til slutt sprayet jeg over med klarlakk.

Neste påbegynte prosjekt er noe til rommet til frøken Rosa som også innebærer
litt av denne tapeten. ☺

22 kommentarer:

  1. Utrolig flott resultat!
    ...kjempe flink du har vært-passet jo så bra inn på et gule jenterommet!*smile*

    Flott flott kveld til deg og dine, snuppa!
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Wow - så fint - utrolig nydelig til en liten tulle:)
    Klem

    SvarSlett
  3. WOW, for et herlig faregkick!
    Rosa og gult er bare supert sammen :)
    I like!

    SvarSlett
  4. Dette var flott, du er knallflink.
    Herlige friske farger!
    Jeg holder også på å innrede rommet til tulla :)

    Klem!

    SvarSlett
  5. Å, så fint det ble!
    Nydelig rett og slett:-)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Så lekkert!
    Nydelige bord!! :)
    Du er vedlig flink med detaljer!!

    Ha en fin kveld! :)

    KLEM <3

    SvarSlett
  7. så utrolig søte!
    det ble kjempefint!
    :)

    SvarSlett
  8. Ahhh..jeg er forelsket! I et settebord!(kjærligheten kan spres til litt mer enn en veske;) Fy flate så fint det ble!!!!
    Klem

    SvarSlett
  9. Heisan!
    Å, så lekre bilder av de flotteste småbord!
    Dette var virkelig til å bli i godt humør av.
    Nydelig solskinnsboks fra Blafre også!
    Fin senkveld og glad morgendag til deg, Trine!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Du store så fine de ble, godt jobbet! Noen gange må ting vekse seg till før man vet hva man skal gjøre med dem ;o)

    Klem Anna

    SvarSlett
  11. ÅÅÅ, så nydelig!! Fikk lyst til å dra på loppis, jeg nå. Med én gang! Hihi. Digger det lekre Blafre-papiret - og den søte boksen! Skulle så gjerne hatt noen små prinsesser å pynte til kjenner jeg, - prinsesser på 16 vil nok pynte selv... Sukk. ;-) Så herlig å kunne dra fram noe slikt fra kjelleren, og forvandle det til noe så fint!

    :-)

    SvarSlett
  12. Kjempefine. Kan du lage noen til meg også? ;)

    SvarSlett
  13. Men hjhälp, vad fint det blev!! Hur snyggt som helst!

    Jag upphör aldigt att förvånas över hur fina möbler kan bli bara med hjälp av lite färg och fina tapeter. :-)

    SvarSlett
  14. Så flott det ble! Husker jeg hadde sånne ord på rommet mitt da jeg var lita jente. Etterlyste faktisk de bordene for ei stund siden, men de var visst så ødelagte at mamma hadde kastet de. Flott at du gir dine jenter slike flotte små møbler. God helg!

    SvarSlett
  15. Nice :) Ikke dumt å spraye et lag til slutt. Nå ble jeg inspirert til å begynne med noen små prosjekter igjen :)
    God helg.

    SvarSlett
  16. Åh! Så LEKKERT det ble! Rosa blir bare mye mer spiselig sammen med gult. :D

    SvarSlett
  17. Guri, så kult dette var! Herremin så kreativ du er.

    klem Nina

    SvarSlett
  18. snasent :)
    har et par, tre, eller var det fem småbord i garasja, jeg også. tips herved notert!

    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  19. For en god idé! Og mye lettere enn å montere glass og lister for å få bilder på bordet! :O)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.