onsdag 17. august 2011

Sort

Søte Ida Susanne med bloggen Sukkertøy for øyet har en utfordring å vise frem noe sort i interiøret. 
Jeg liker kontrasten sort gir mot lyse farger, så lenge det ikke blir for mye sort. 
Men litt "pepper" er fint å krydre med. ☺


Spredt rundt i stua og på kjøkkenet har vi noen sorte gjenstander. 
Den aller største er snart saga blott, monsteret av en skinnsofa ryker nemlig neste uke. 
Som jeg gleder meg!


Et sort element som har kommet i senere tid er den magnetiske tavleveggen på vei inn mot kjøkkenet. 
Den kan ses her. "Drikk mer vann"-plakaten er laget av Kristin med bloggen Kikkis planet.


 Min elskede Nespressomaskin er sort og favorittkapselene med Ristretto likeså.


De fleste bildene i dette innlegget er gjenbruk fra tidligere innlegg. Det var litt morsomt å gå gjennom bloggen for å se hvor mye sort jeg egentlig har tatt bilde av, og jeg fant ut at det ikke var så mye. Det er de lyse fargene som har appellert mest til meg i det siste.

Vil du se flere bidrag til utfordringen til Ida Susanne, kan du trykke her.

Ha en strålende fin onsdag! ☺

24 kommentarer:

  1. Hehe! Roligt att vi visar så lika svarta saker... Stol, ljusstake, kudde, kaffemaskin och IKEA-pall. :-)

    SvarSlett
  2. Det gjør seg definitivt med noen svarte kontraster i interiøret ja! Du tar forresten utrolig fine bilder!
    Ha en strålende dag!
    Klem Carina

    SvarSlett
  3. Hei Trine
    Fine sorte små detaljer der! Jeg elsker den fugleputen din, så fin, så fin!
    Dessuten er jeg VELDIG glad i sorte tavler, selv om jeg brukte mest grønne i skolestua.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder. Selv har jeg mye sort (og hvitt) i interiøret, da jeg liker det grafiske uttrykket. :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint bidrag, fugleputen og lysestaken er bare herlige :)

    Klem og en finfin onsdag til deg!
    Signe

    SvarSlett
  6. fine bilder her også jo! har æ no sort da tru??

    SvarSlett
  7. Tror jeg og må male IKEAkrakken svart. Den er veldig pen som sort. Litt kjedelig i sin originale drakt...;)

    Finfine bilder. Lykke til :)

    SvarSlett
  8. Flotte svarte detaljer hos deg, stolen er virkelig lekker! Jeg har svært lite svart hos meg har jeg funnet ut, men det er sant som du sier, litt pepper må til, så nå er jakten i gang etter svarte detaljer her hos meg og..

    Bli gøy å se på alt det sorte inne hos sukkertøy for øyet :)

    SvarSlett
  9. Vakre bilder!
    Så mye fint sort du har ;)
    God kveld!

    SvarSlett
  10. Nydelige sorte detaljer! Jeg elsker sort!!!
    Vi har samme favorittkaffe også :)

    Klem Silje

    SvarSlett
  11. Så fine sorte detaljer!! :)

    KLEM ♥

    SvarSlett
  12. hei hei. så fine svarte detaljer, jeg falt helt for den fugle puten. bedårende rett og slett. og farvel farvel til den svarte skinnsofaen...hihi
    klem

    SvarSlett
  13. Aller først - jeg sier bare retroserviser fra Figgjo <3 <3 <3!!!

    Jeg begynner å få svart-sansen igjen. Etter at det kanskje har vært litt borte siden 80-tallet interiørmessig. Hadde en veldig svart klesperiode på slutten (?) 90-tallet også. Men det er slik med denne smaken - den er ikke bare som baken - altså delt - men også i stadig endring.

    Også har du en slik fin svart dansk designlysestake som jeg ikke husker navnet på.

    For min del hadde jeg gjerne ryddet plass til deg i kofferten - og kunne delt datteren sin. Det spørs om du går under 20-kilos grensa da? I så fall - møt opp på Gardermoen natt til mandag ;). Klem

    SvarSlett
  14. Fine, sorte ting, altså! Ser ut til at vi har en del like ting i heimen, hehe; Drikk mer vann plakaten, kosten og sorte nespressokapsler som favoritt! Ha en fin kveld.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  15. Fine sorte detaljer!
    Fugleputen er så kul, og kubusstaken er så tøff. Har en jeg også. Kanskje jeg også må jakte på noen sorte detaljer? Inspirerende dette;-)

    Ha en god kveld:-)

    SvarSlett
  16. Så mange flotte svarte detaljer! Gøy med fargeutfordring, men jeg må nok lete litt etter noe sort her i heimen...

    SvarSlett
  17. Fine saker og ting! Likar så godt lysestaken!

    SvarSlett
  18. LÆkre lækre billeder Trine:)

    SvarSlett
  19. så fine bilder du hadde liggende av sort!
    utrolig flink fotograf du er:) jeg kan se du koser deg med det!
    jeg har klart å miste mitt favorittobjektiv i bakken, så nå
    virker ikke AF lenger= bloggkrise!!
    må bare kjøpe nytt, trenger visst ny MAC også,
    det høres ut som en dyr høst.
    Men bolggingen går foran nesten alt:)
    Masse klemmer fra Tone

    SvarSlett
  20. I like the things you show!!! I wish I could speak your language :(
    So I just can enjoy your lovely pictures!
    Kiki

    SvarSlett
  21. Fine bilder av fine ting :) Blir spennende med ny sofa da! Det ønsker jeg meg også :)

    SvarSlett
  22. Hei frøken!
    Masse fine sorte detaljer! Og så fallt jeg jo helt for servicet under her også*blunkesmil*

    ...nå er det snart kvelden her!*jesp* Men gleder meg til samboeren kommer hjem i morgen! Han har egentlig bursdag i dag, men vekk m jobb...I morgen kommer han hjem, og da kal vi feire*smile* Gleder meg!

    ...ja,og så er det jo sart helg ogå gitt...ønsker deg en god helg også jeg*smile*

    Klem klem

    SvarSlett
  23. Masse fine svarte detaljer hos deg:).
    spennende med ny sofa,
    vi har også en stor svart monstersofa;), hadde ikke vært feil å bytte den ut nei;)
    Klem

    SvarSlett
  24. Nydelige bilder og masse flott!
    Sunburstklokka ønsker jeg meg så.
    Den svarte skinnsofaen vår måtte også til pers i fjor på denne tida ;)
    Må kanskje hive meg med i utfordringen jeg også.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.