mandag 24. oktober 2011

Helgens loppefangst

I helgen var det duket for høstens loppemarked her vi bor. Jeg har tidligere opplevd skikkelig loppelykke på dette loppemarkedet (se her og her), så jeg gledet meg til å se hvilke skatter som ventet der i år. Vi prioriterte en lang og god lørdagsfrokost i stedet for å ventet i kø før de åpnet, men klokken 11 var vi på plass for å gjøre kupp. Snuppene mine var ute etter vafler, mens mor hadde litt andre ting på ønskelista. :)


Det første som ble kjøpt var en liten Emalox-skål til 10 kroner. Deretter fant jeg dette nattbordet. Jeg likte veldig godt formen på det, og med litt ny maling tror jeg det blir bra.


Noen som føler de har sett denne stolen hos meg før? For noen år siden fant jeg selveste hjertebankstolen på det samme loppemarkedet (se her), og i år fant jeg jammen en til. 
Til den nette sum av 60 kr! Denne har litt mer riper og flekker, men med litt pussing og omsorg, 
blir den god som gull. 

Et stort putetrekk med Kardemommeby fant jeg også, til snuppenes store begeistring. Kardemommeby er det store for tiden! Putetrekket skal deles i to, og det ender nok opp som fremsiden på to nye putetrekk.

Da jeg svingte innom en liten tur på søndagen, fant jeg det fine sausenebbet fra Figgjo. 
Prisen? 5 kroner. Oh my! :)


Noe vi alltid ser etter på loppis er fine puslespill til jentene. Den lille med de søte endene er jo beregnet på mindre barn enn det vi har, men jeg klarte ikke å gå fra det. Jeg har lurt litt på om jeg skal prøve å lage en knaggrekke av det. Fargene er jo så fine!


Og så selve rosinen i loppepølsa!  Et fantastisk fint Emalox-fat i den fineste blåfargen. Det skulle auksjoneres bort, og jeg hadde sett meg det ut på forhånd. Da det ble løftet opp, begynte hjertet mitt å rase avgårde. Her snakker vi hjertebank deluxe!!


Fatet ble solgt sammen med en brun Emaloxbolle, og disse to ble mine for 200 kroner. Det synes jeg er en veldig god pris. Begge er nemlig i veldig fin stand, og begge har merkelappen under intakt.
O' Emaloxlykke! :)

Ha en fin ny uke alle som titter innom! 

33 kommentarer:

  1. Oi, så mye lekkert! Det får man kalle et vellykket loppemarked. Synes i grunn nattbordet var nydelig som det var jeg, men du kan sikkert få det enda finere med noen strøk maling.

    SvarSlett
  2. Så utrolig mye lekkert!! Har dessverre bare blitt ett loppemarked på meg i høst, men moro var det.

    Likte veldig godt fatene, heldige du!!

    SvarSlett
  3. OH MY !! Du har virkelig vært heldig :) Kjenner gleden på dine vegne ;) Lekre emalox , og fint nattbord . Jeg likte alt . Den stolen gleder jeg meg til å se i sitt rette element ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. nydelige lopper! hadde samme rushet i bodårene et år jeg skulle kapre meg noen catrineholmkjeler på auksjon! man får lyst til å hoppe i taket når hammeren slår i bordet!! hihi :)

    SvarSlett
  5. Hej hej!

    Vilka fynd!

    Jag förstår om du är nöjd.

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvarSlett
  6. hi hi, så fantastisk! jeg må humre litt over vår hjertebank for slike saker og ting. Utrolig mye fin du fant denne gangen!! Bordet, stolen, alt var jo helt rått! Jammen kan du være førnøyd!
    Her er det grått grått vær, og jeg rydder og vasker etter en helg i dvale:)
    har klart å motstå søte Dinas kaffeinvitasjon også,
    må ta meg selv litt i nakken med husarbeid,
    -er ikke så stas å blogge fra et bomba hus heller!
    STOR klem til deg
    (skulle hilse fra Anette ( med stooor mage, fra Loppis på Lørdag)

    SvarSlett
  7. Så masse fint!
    Ny følger jeg, gleder meg til å "bli bedre kjent" med bloggen din!

    SvarSlett
  8. så gøy. gratulerer. er selv svak for disse emaljerte bollene og likeledes fat. har flere. elsker dem.
    og puslespillene var også kos da... mye fint med andre ord.
    klem Tove

    SvarSlett
  9. Flink å finne lopper du!!!
    Ha den fineste mandag:)
    Klem!!!

    SvarSlett
  10. Så masse finne lopper :-D
    Jeg elsker følelsen man får av slike gode funn!
    Måtte inn å kikke på de gamle loppeinnleggene dine også ;-)

    Klem Karianne

    SvarSlett
  11. Knallfint nattbord! Puslespillet kunne så absolutt blitt en super knaggrekke! Gleder meg til å se:)

    SvarSlett
  12. ojojoj det var mange fine funn! var selv på to loppiser i helgen, bla posesalg på søndagen, fant masse fint :) kommer nok om tingene på bloggen etterhvert. sitter på jobb og tripper etter å komme meg hjem for å fotografere posesalgfunnene før dagslyset forsvinner...hihi. Min favoritt av dine funn er det lille puslespillet med endene, helt utrolig skjønt! Blir nok en nydelig knaggrekke det. Eller fint som pynt på veggen i seg selv også om man limer fast puslebrikkene. *♥*

    SvarSlett
  13. Jeg blir imponert over dine funn! Du har virkelig lykken med deg, men så vet du hva du skal se etter også:) Morro, grattis med de fine funnene:)
    Klem E

    SvarSlett
  14. Oi, det var masse gullkupp! Synes de to fatene passet utmerket sammen, og sikkert utmerket hjemme hos deg også med de fargene der :)
    Og både nattbord og stol var superfine!

    Ha en finfin mandag :)
    Signe

    SvarSlett
  15. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  16. Hvis jeg plutselig dukker opp med to kommentarer her så er det bare litt pc problemer fra min side :) Skulle bare gratulere med nye finfine funn til Emalox samlingen. Og de endene hadde gjort seg som knaggrekke.

    SvarSlett
  17. Så fine lopper du har funnet :) Emalox boller er populært! Har to selv :)

    SvarSlett
  18. Flotte lopper!!! :D Emalox`n var jo så god som ny!

    SvarSlett
  19. Nydelige boller! De ser jo nye ut!

    SvarSlett
  20. Nydelige skatter!!! Herlig blåfarge på Emaloxskålen. De er så tøffe i sånn skinnende god stand!

    Ha en fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  21. Åh halloo! Loppelukke!! Vi har den same stolen her, eg spurte dei tidlegare eigarane om dei hadde lyst til å la den stå igjen når dei flytta, og då vi fekk nøkkelen sto stolen her ;) Elskar den!

    SvarSlett
  22. Så mye fint!
    Hele 3 emalox skåler, det er jo helt fantastisk:-) Helt ubrukte så de ut også.
    Ha en god uke.
    Klem:-)

    SvarSlett
  23. misunnelig misunelig:)
    heldiggrisen!!!!!

    nattbordet var veldig fint!
    og bollene lekre!!

    Ine

    SvarSlett
  24. Hej igen!

    snart ska jag ha en give-away på liknande stjärnor som du tyckte om inne hos mig.

    Hälsa gärna på då!

    Kram

    SvarSlett
  25. Fantastisk fine farger på de Emalox tingene!! Min mor har diverse gule Emalox ting, dessverre er jeg ikke så glad i gult :) Ha en fortsatt fabelaktig mandagskveld! Klem

    SvarSlett
  26. Gurimalla så fine ting!
    Jeg likte nattbordet godt, og så stolen da!
    Artig når en gjør slike kupp:)
    klemklem

    SvarSlett
  27. Love! Love! Love!
    ...herlige loppefunn, frøken! Virkelig!

    ...hvilket loppemarked tok du turen til da?? Jeg tror muligens vi bommet litt(vi var på briskeby), kombinert med (merkelig nok-siden jeg vanlivis er så utrolig loppeglad og er klar til å løpe for å finne en godbit!)litt lite loppeglede...jeg ga rett og slett opp kampen, og nøt en vaffel og kaffe i sola med kjære istedet...og INGEN lopper ble med meg hjem denne helgen...kan du skjønne det??!

    ...så jo noen småfine ting her og der, men ingen ting ble vurdert plukket opp for å tas med hjem engang...går det noe virus nå eller noe?*hihi*

    ..uansett en fryd for øyet å se dine loppefunn!Bare smiler av at emalox samlingen nå har vokst seg enda større hos degg-nydelige ting!

    Flott ny uke til deg, vennen!
    Stooor klem fra meg

    SvarSlett
  28. Wow, så mye fint! Og nydelige bilder både i dette innlegget om innleggene under. Det ser så flott ut hos deg! Så at du var i 123. Så kjekt! Den sommerfuglveggen var bare helt fantastisk!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  29. Oi, for noen kupp!!! Fantastisk! Var det på Skjetten? Jeg var der sent søndag, og da var det fortsatt masse folk!!

    Så fint at du vil være med på giveawayen!

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  30. Loppis er gøy, særlig når man finner sine helt egne skatter som man ser potensialet i!

    Deilig farger i fatene dine - de frisker jo opp i mørketiden som står foran oss (huff, det hørtes jo litt trist ut da men...)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  31. Så flott - jeg kjenner rett og slett at jeg blir glad på dine vegne!!! Tenk å finne skatter som gir hjertebank og få de med seg hjem!!!
    Herlig! Klem :)

    SvarSlett
  32. Herlighet, herlige loppefunn!! De gule endene var bare herlige - likte ideén med å lage knaggrekke jeg!:) Satser på loppis til helga, håper jeg blir like heldig som du:) Finest tirsdag til deg!

    SvarSlett
  33. Ojojoj, for noen funn!!!! Herreminhatt..at det var loppemarked DER i helgen hadde jeg heeelt glemt, fryktelig kjipt! Er alltid mye fint å finne der :)
    Heldiggris altså!! Det søte puslespillet blir KNALLFINT som knagg! Håper du gjør det :)

    KLEMMER fra Stine

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.