lørdag 8. oktober 2011

Høstluer


Nå som høstvindene herjer for fullt og sola ikke lenger klarer å holde temperaturen oppe, begynner det å bli tid for å ta på seg lue. Derfor sydde jeg luer til snuppene i dag. Det er de første luene jeg noen gang har sydd, men det gikk overraskende enkelt. Jeg brukte denne fremgangsmåten.


Margerittene står fortsatt og blomstrer fint i krukkene ute på verandaen. 
Snakk om varige blomster!

Ha en fin lørdag alle sammen! Og tusen tusen takk for alle fine kommentarer på innleggene 
om rommene til jentene våre! ♥

26 kommentarer:

  1. Finfine! :) du fant jo slikt stoff! Jeg har akkurat fått jentegiraffene i hus selv. Gøy å sy luer!

    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. så fine, og så gøy å sy noe man bruker!!!
    hvor kjøpte du dine "tags"? jeg får google litt så finner jeg sikkert noe..
    klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så tøffe luer!! :) Fikk lyst å prøve jeg og!! Ha ei fin helg! KLEM.

    SvarSlett
  4. Fine overgangsluer det der, kule stoffer.

    Elisabeth, Innerst i veien (som ikke får logga seg på her...)

    SvarSlett
  5. Nydelige luer...
    Om jeg bare kunne sy! :(
    Flinke Trine...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. Kjempefine luer! Wow! Kanskje eg skulle prøvd meg på nokre sydde luer, ikkje berre strikkings?!

    SvarSlett
  7. Så fine luer! :D

    Og for noen flotte jenterom!! Inspirasjon i massevis - takk for titten!

    SvarSlett
  8. Fiiiine! Hvor har du kjøpt stoffet? Om bare døgnet hadde flere timer sier jeg, er så mye mer jeg skulle gjort! :)

    SvarSlett
  9. Stilig! Har tenkt på å sy luer jeg også, men kommer liksom aldri så langt... Stoffet var knall, hvor er det kjøpt?

    Ha en flott lørdagskveld!

    SvarSlett
  10. SÅ fine luer. Hva slags stoff er det du bruker?

    Mvh Ranveig.

    SvarSlett
  11. Stoffet er kjøpt her: http://www.printknitsstudio.com/category_8/PRINT-KNITS.htm :)

    SvarSlett
  12. Hei,
    Så flotte luer! Kan tenke meg en selv, og en til mini:) Dette må jeg se nærmere på. Takk for inspirasjon og vakre bilder, du er så flink. God søndag til deg

    SvarSlett
  13. Nydelige luer - flink du er !!

    SvarSlett
  14. Så fine de ble! Får lage en til deg selv også da;o) God søndag!

    SvarSlett
  15. Fine luer, liker spes den med biler på :)

    Klem og nyt siste rest av helga!
    ~Signe

    SvarSlett
  16. Kjempesøte luer og det første gang... "du e døkti"
    Tenk at dere har blomster i hagen enda, så hærlig.
    Klæm fra me

    SvarSlett
  17. Veldig lekkert, Trine!!!!
    Du er så flink!!!

    SvarSlett
  18. Fine luer!!
    Jeg har også prøvd meg på den fremgangsmåten, men jeg måtte gi opp... Fikk det altså ikke til:)

    SvarSlett
  19. Hej hej!

    Vilken söt mössa. Fint mönster.

    Ha en go kväll!

    Kram

    SvarSlett
  20. Hei - så utrolig fine luer:) Falt så skikkelig for stoffet med biler og busser, jeg!

    Du, de hekleputene/rundingene er faktisk ganske enkle - jeg er en veldig fersk hekler selv:) Maskene heter staver, og jeg har hatt stor nytte av hekle-videosnuttene som du finner på garnstudio.no sine hjemmesider. Ellers så søker jeg litt rundt på google, og ramler innom fine håndarbeidsblogger som fint beskriver teknikker og tips:) Hekling er gøy, så her har det også blitt ferdigstilt en sofapute nå nylig:)

    God kveld til deg - klem!

    SvarSlett
  21. Å, de var supersøte!
    Elsker fargene.
    Klem Guro

    SvarSlett
  22. så flink du er da. fin!!! og herlige rom til jentene dine også, jeg er jo storfan av både rosa og gul - så jeg falt pladask jeg.
    og mine margritter blomstrer også fortsatt og gir meg nesten et lite håp om at sommeren ikke er helt over enda...hihi
    klemmer

    SvarSlett
  23. Hei Trine!
    Titter bare innom for å si at jeg gleder meg til å treffe deg igjen i morgen... :)
    Ikke spis opp alle muffinsene før jeg kommer da ;)
    Ha en fin dag.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  24. Så fina!! Det där tyget med bilar hade jag också förut, men det är tyvär rslut nu. Saknar det för det va ju så fint... :-)

    SvarSlett
  25. Hærlige høst luer!! Deilige farger! Fin høst videre!!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.