onsdag 2. november 2011

På "julekjøret"?

Neida, jeg er ikke i gang med pepperkakebaking og jeg har ikke kjøpt en eneste julegave.
Jeg er den typen som utsetter alt til desember. Noen ganger tenker jeg at jeg burde ha begynt tidligere, men jeg synes likevel mye av sjarmen ligger i å utføre disse oppgavene i 
selveste julemåneden.


Selv om jeg ikke har startet juleforberedelsene ennå, er det likevel umulig å ikke bli litt fristet av alt det fine som dukker opp i butikkene for tiden. Jeg liker julepynt som ikke er for "julete", men blir heller inspirert av natur, vinter eller det grafiske.
 

Fluesopper: Søstrene Grene
Muffinsformer: Åhlens
Kjøkkenhåndkle: Åhlens

I Høytrykkshuset må det blå vike for noen røde elementer til jul. Og når det røde blir kombinert med mye hvitt, litt grått og litt natur, da blir det jul i heimen. :)

Ha en fin onsdagskveld! 

35 kommentarer:

  1. God kväll!

    Det låter fint. Och det du visar är fint. Jag vill så gärna till systrene grene. Jag tycker alltid att de verkar ha så mycket kul.

    Normalt sett brukar jag stressa i december men i år är jag mammaledig så jag tänkte att jag inte skulle stressa så mycket. Vi får se hur det går:)

    Ha en fin kväll!

    SvarSlett
  2. No er det november, så no skal eg ta fram juleblada eg kjøpte i London i midten av oktober. Kunne liksom ikkje byrje lese på dei i OKTOBER! Men no er det jo nesten snart jul ;)

    Her er det også mest som skjer i desember, men eg synes det er så koseleg å planlegge kva som skal gjerast, og å bli inspirert. Og DET kan eg gjerne gjere i november. Også smakar julebrusen betre når ein berre kan nyte den i ein månad!

    SvarSlett
  3. Det var noen veldig søte, julete ting da :) FIINT :)

    SvarSlett
  4. Ja jeg er en av de som ikke vil begynne med juleting før desember. Blir litt irritert av all julesnakk i oktober og novemebr, men det er nå meg:) Er ikke veldig julete av meg, men synes det er hyggelig med litt julepynt og da i desember:)Enig med deg: rødt og natur er enekelt og vakkert til jul. Men det er lov å tenke på hva man vil gjøre og drømme:) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Hei venn!

    Du jeg venter også til desember, det er hygge med slike gjøremål da det er jul :) Men, kan jo ikke gjøre alt i siste liten da. Liker veldig godt de soppene, de var jo så søte. Søstrene grene har så mye fint!
    Liker også julepynt som ikke er så "julete" - hihi :)

    Mange klemmer til deg!

    ;)

    SvarSlett
  6. Så fin pynt :) du tar så fine bilder!

    SvarSlett
  7. De soppene var nydelige. Og heldigvis åpner Søstrene Grene her i byen 10. november. Gjett hvem som skal på åpningen?

    SvarSlett
  8. Ja, jag har också en tendens att skjuta på julfixet ganka långt. Men i år är det ju första advent redan i november, så man kanske skulle börja snart, trots allt...
    Svamparna du visar är hur söta som helst!

    SvarSlett
  9. Dro med meg de muffinsformene på Åhlens heromdagen jeg også, de var for søte til å la ligge:-)!
    Jeg er også litt FOR å gjøre juletingene i desember. Greit å ha ferdig endel av julegavene i slutten av november, men pepperkaker, juleverksted osv, prøver jeg å ha i desember.
    Ha en kos onsdagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  10. hei du
    jeg holder igjen med julerefrenget til advent
    og prøver å lukke øynene for julepynten som kom i butikkene midt i oktober. (blir jeg faktisk bare litt sur av - de vanner ut hele juletida og forberedelsene for meg!)

    skjønne ting du viser
    slike ting er midt i mi bane.
    ting trenger jo ikke å ha God Jul på seg for å være passe i juletida?! :)

    beste hilsner fra Åpent hus

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Hei på deg!
    Du har vunnet på give awayen min. Førstepremien og greier. Stikk inn på nettbutikken min (surresilje.epla.no)og finn ut om du vil ha valgfritt handlenett eller print, og hvilken kortpakke du vil ha. Send meg en mail på surresilje@gmail.com med hva du ønsker deg! Gratulerer!

    SvarSlett
  13. Fiiiine ting;)
    Litt rødt må til ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Søstrene Grene har så mye fint:) Tror jeg må ta meg en tur dit snart... Soppene var utrolig søte altså;)

    Klem og fin kveld til deg!

    SvarSlett
  15. Hehe... umulig å ikke bli fristet!
    Fine ting du har skaffet deg:)

    Klem

    SvarSlett
  16. Jeg tenker hvert år at jeg skal ha litt utradisjonell jul, ikke så mye rødt, og at jeg ikke nødvendigvis må ta fram alt jeg har. Men så finner jeg frem igjen eskene med julepynten, og plutselig er heimen fyllt opp med rød julete pynt, alt sammen :) Gleder meg!!

    SvarSlett
  17. Nei, så søte!! Håper de har flere sopper igjen til meg på lørdag:)
    Og jeg er helt enig..klarer ikke heelt ta julen innover meg før i desember;)

    SvarSlett
  18. Disse var lekre du! Ikke lenge til man kan begynne å forberede seg på advent i det minste. Klem

    SvarSlett
  19. Ja, da blir det jul!

    Hos oss er det heller ikke mye som gjøres før desember, bortsett fra julevasken som jeg prøver å få unnagjort i november. Desembermåneden skal være kos. Kjøpe julegaver, lage julegaver, pynte og bake, synge og kose oss :)

    Fine juleting!

    God dag til deg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  20. Samme her! Vil helst vente til desember:)) MEN - gikk litt bananas på Ikea med grått julepapir, merkelapper, tråd osv:) Vet jo at det fineste går fort unna - så da er det gjort:)

    Flotte ting du fant - jeg skal også ha litt mer rødt i år, veldig koselig.
    God torsdag!
    Klem

    SvarSlett
  21. Takk for bursdagshilsen inne hos meg:=) Fikk julestemning av dette innlegget, du er virkelig kreativ DU:=) Stor klem fra ei som reiser til Egypt snart!

    SvarSlett
  22. Så fine juleting ;) Likte fluesoppene ekstra godt!
    er helt enig med deg, noen røde elementer må frem i julemnd; selg håper jeg bare vi blir ferdig med husbygging slik at vi kan feire jul i nytt hus, det hadde vært den aller beste julegaven!!

    Klemmer

    SvarSlett
  23. Veldig fint!!!
    Skjønner godt at du liker dette:)

    SvarSlett
  24. Ahhh:) Jeg burde kanskje forberde meg på julen også. Siden mamma døde noen dager før jul i 2009 så har liksom julen ikke vært den sammen som før, men jeg liker høytiden godt.

    Det blir sikkert noen juleinnlegg i min blogg også:)

    Ha en superflott dag.

    SvarSlett
  25. Enkel og koselig julepynt...liker!!!
    Heldige du som vant Kaspara-stoffene - fin pute:)

    SvarSlett
  26. Hei søte!
    ...nydelig "fangst"! Særli de soppene der-"SUKK", sier jeg bare!*smile*

    ...ikke så mye rødt hos oss...kanksje en pute og et lys..har trykket lilla og hvitt til mitt hjerte for julen!

    ..og i år ser det nesen ut til å være litt grønt, mint, petrol og turkis også...hm..

    ...nå skal jeg ut og farte litt jeg...så ønsker deg en goood helg!*smile*

    Klem fra meg

    SvarSlett
  27. nesten!
    .....'*sukk*

    Forklaring: Sykt tastatur*snufs*

    SvarSlett
  28. julekjøret ja..hihi
    det er litt tidlig for meg også,
    men å titte litt i julemagasiner
    & starte litt med litt strikking og hekling
    av julegaver.. det er jo lov!
    ha en superfin helg!
    klem

    SvarSlett
  29. Herlige inspirerende :)
    Og duh! Så FINT å bruke de opalinvasene under her til lysestake! *sverme*

    Luring er du ;)

    Klems,
    Signe

    SvarSlett
  30. Hei Trine - jeg pynter heller ikke til jul før i desember, men må jo innrømme at jeg mentalt starter forberedelsene tidligere - det er noe med mørket og innekos som fort går over i litt før-førjulsstemning:)

    Fine ting - blir fort litt rødt her også.

    God novembertorsdag til deg - klem fra Bente.

    SvarSlett
  31. Så fin julepynt...og koselig soverommet du viser over her også.-)

    SvarSlett
  32. Søstrene Grenes har mye fint har jeg begynt å skjønne. De fluesoppene var kjempefine. Rødt sammen med naturfarger tror jeg blir riktig fint til jul. Selv om det frister litt med en ganske fargerik jul i år spørs det om jeg klarer å væer så dristig. Det enkle er ofte det beste når det kommer til jul synes jeg.

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.