fredag 25. november 2011

Rødt

Jeg pynter ikke med lilla til advent, men lar heller julepynten gradvis få komme inn i stua.
Hvitt, rødt, grått og natur blir julefargene her i år. 
Jeg er ikke helt i julemodus ennå, men noen forandringer i pynten har det blitt de siste dagene.


Washi-hjorten min holdt dessverre ikke så lenge. Den takket for seg allerede rett etter at 
bildene av den var tatt. Washi-tape sitter særdeles dårlig på malt miljøtapet fant jeg ut. 
Svosj, så datt den ned. Nå er det røde papirstjerner festet med tack-it som pryder veggen 
i sofakroken i stedet.


Man kan ikke være interiørblogger uten å ha et minitre inne, eller hur? Jeg tok med hunden på skogstur i går, og plukket med meg noen små grantrær. Det største som havnet i posen (ja, bymennesker plukker trær i handleposer...) har fått tilholdssted i den fine vasen fra Wik&Walsøe.
Stjernepynten er fra Living.



Et par svibler har også fått flytte inn.


Årets adventsstake. Enkel og grei.


Tenk at det er fredag igjen allerede! Det er så digg! 
God helg til alle som titter innom her!

34 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet:) Det lille treet var jo både dekorativt og veldig praktisk i størrelsen;) Ha en fin helg! Klem, Pernille

    SvarSlett
  2. ..Dette liker jeg!!
    Veldig delikat og lekkert pyntet!!

    -tommel opp-

    ME LIKE!

    SvarSlett
  3. Kjempe flotte bilder og fint pyntet!
    Tror jeg skal på "handletur" i skogen i helgen jeg også :-)
    Ha en fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Liiiker å se at det kommer inn litt rødt, syns stuen deres ser så innbydende ut! Blir aldri lei av å se bilder av den. Og sofaen er jo så fotogen også (om man kan si det om en sofa??) - i motsetning til vår slappfisk-sofa.. Tror jammen jeg må hente frem julepynten min fra kjelleren i kveld - ble inspirert nå! Kanskje jeg må en tur i skogen jeg også i helgen, minitre har jeg jo ikke! Bare en liten kvist da, men det holder kanskje? :) God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Veldig fint og behagelig pynta hos deg - akkurat slik jeg liker det! Jeg har ikke heller lilla-farger i advent - blir litt kræsj når det røde skal fram da...
    Flott bilder du har tatt!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  6. Så koselig pynt! Jeg kjøpte de rød/hvite reinsdyrene på ikea - knallsøte.
    Koselig med det lille treet også, jeg hadde et i fjor og det pynter så fint opp.
    Pose ja- det er klart!
    Klem

    SvarSlett
  7. Du tar så fine bilder! Nydelig og sart pynt! Her er det så mye om skal ordnes til før jul.. Dåp og ombygging i 2.Etg., så jeg tenker at det liksom er så lenge til. Men nå fikk jeg lyst å finne fram litt pynt! Her blir kubusstaken lilla i anledning advent;)

    SvarSlett
  8. Fine bilder, med fin pynt.
    Ha en riktig god helg.

    Linda

    SvarSlett
  9. Så fine bilder!
    Liker det lille treet ditt, og ser at jeg
    må nok opp i skogen en liten tur jeg også!
    Vi skal reise hjem til Kristiansund for å feire jul,
    og det blir derfor ikke noe juletre -
    men en liten søt gran må vel gå?

    God helg til deg : )

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder. Her blir det litt sånn som hos dere, at det sniker seg inn litt rødt etterhvert. Eneste lilla vi har er adventsstaken, men ellers er det litt røde puter, en rør og hvit julekule, og noen fluesopper som pryder stua her :) Likte veldig godt den telyslykta du hadde med tekst på. Hvor har du fått tak i den?

    Riktig god helg til deg
    klem Jane

    SvarSlett
  11. helg er deilig. og for et supert tips med å feste pynt rett på veggen med "lærertyggis". nå skal jeg få makket meg til å få sendt deg den skålen du vant hos meg for hundre år siden, får satse på at den når frem før jul ;) *♥*

    SvarSlett
  12. Superfint...jeg er heller ikke lilla til advent..
    Fint minitre..det er koselig å ha nå!!
    God helg til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  13. så superfint med de stjernene!! god i ide..
    - jeg må nok ta en skogstur med handlepose jeg også,
    er sjarmerende og enkelt med slikt tre i vase altså!
    det er jo jammen advent til helgen, så det er det jo lov å begynne!
    GO' klem til Trinevennen!

    SvarSlett
  14. Jeg pynter heller ikke med lilla i adventstiden. Er ingen lillafan =) Så liker ditt lille mini-inntog av rødt,grått og hvitt nå når adventstiden nærmer seg. Jeg har også kjøpt de søte små trestjernene fra Living. De er sååå søte. Ha en deilig helg

    SvarSlett
  15. Så flott adventstake:) Superfint.
    Herlig blogg du har.

    Ha en toppers helg:)

    Hilsen Linda Mari

    SvarSlett
  16. Samma här, julpyntet får liksom växa fram under hela december. Fint du har gjort. Älskar de fina stjärnorna och kubus - såklart! En riktig favvo! :) Kramar Kicki

    SvarSlett
  17. Elsker den fine, rene og delikate stilen din ♥
    Nydelige adventsstake!!
    Kos med stjerner på veggen;)

    Ha en fin kveld!

    Klem line

    SvarSlett
  18. Så fint du har pyntet i det nydelige hjemmet deres:) Dumt hjorten datt ned da men stjernene var jo også veldig fine:)
    Ha en flott kveld og ei god helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  19. Hehe, vi har nesten heilt lik adventsstake, eg har berre litt fleire kongler ;) Så fint med litt og litt julepynt. Her har vi ikkje så mykje av verken julepynt eller adventspynt sidan det berre er andre året vi lagar jul i eige hus. Men det kjem vel litt fram her også sånn utover i desember.

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder og lekker adventsstake, det trenger absolutt ikke vært mer. Likte også veldig godt stjernene på veggen

    SvarSlett
  21. Åhh! Du har den nydelige kubestaken. Hyggelig snikjuling hos deg.

    Ha en deilig fredagskveld!

    SvarSlett
  22. Herlig julestemning hos deg allerede! Likte stjerne på veggen og svibelen i manokoppen! Og de små søte juletrærne digger jeg. Hihi, ser for meg deg i skogen med posen på jakt etter det perfekte lille treet :)
    Nyt kvelden. Her ruller idol på tvn og vi koser oss :)
    Klem Tonje

    SvarSlett
  23. Så mye fint det var her!! Søte stjerner på veggen og stjerner på treet:)

    Fint med fredagskveld når alle de små sover♥
    God helg til deg!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  24. Så utrolig mye fint! Trær,stjerner, vaser og supre bilder.Flinka flinka flinka:)
    Godt å høre at du har fått boka og likte den, det varmer.Her har det vært en uke fylt med falsk krupp, legevakt ++, så fikk ikke sendt boken man, slik jeg lovet. Men den kom jo frem før helgen.
    Fin fin helg til deg

    SvarSlett
  25. Så fint! Lite lilla her hos oss også, men litt julepynt (eller vinterpynt som jeg prøver å kamuflere det som) kommer stadig inn i stuen :)

    God helg!

    SvarSlett
  26. Flotte bilder!! Og posetreet ditt var kjempesøtt :) God helg! KLEM.

    SvarSlett
  27. Herlig med de stjernene.. og
    Less is more!
    Ha en fin helg..
    klem

    SvarSlett
  28. For et søtt lite tre! :)
    Fin og enkel pynt også! Ja, nå kan man helt klart begynne å slippe seg litt løs i forhold til julestemninga!
    Ha ei strålende helg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  29. SÅ fint et innlegg..
    Det enkle er ofte det beste. Da hinter
    jeg til adventstaken din. Jeg skal også gjøre det
    i år! Kubbelys er et must nå på slike kvelder og her
    tennes det lys hver kveld! :) Da er det greit å ha en adventstake
    der lysene ikke blir brukt opp med en gang.

    Nydelige bilder, vennen!

    Stor klem!
    :)

    SvarSlett
  30. Nydelig pyntet. Ha en fortreffelig helg:-)

    SvarSlett
  31. Nyyyydelig *smil*
    Julete men subtilt!

    Digger den 'twinkle twinkle' lysestaken din, er den å få tak i nå om dagen eller?
    Og mano med svibler- I like!!

    Klem og fin helg til deg,
    Signe

    SvarSlett
  32. Hehe, godt å se det ikke bare er meg som dropper det adventslilla. Jeg likte så godt stjernene dine, enkelt og dekorativt. Og svibel i manokopp, lekkert!
    Taakk for koselig kommentar på staken. Ja, jeg borret hullene selv. Det var flere som lurte, så det kommer en DIY i løpet av dagen.
    God lørdag!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  33. Du har et så fint hjem, alt er så lekkert, lys og pent :) og nå med julestemning! Herlig!

    god lørdagskveld!
    klem Mari

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.