fredag 9. desember 2011

Fredag

Det er fredag og jentene har hjemmekosedag. De små leker med Playmo'n til mamma som er hentet opp fra kjelleren. Det har skjedd litt estetiske forandringer på de 25 årene som har gått siden jeg fikk mine ting. Min kjære Playmohest ser for eksempel litt mer stakkarslig ut enn dagens detaljerte utgave... Men Playmo er fortsatt Playmo. Eller Playmobil for å være korrekt.


Mens jentene leker, pusler jeg rundt i stua. En lysslynge har fått plass i vinduet ved spiseplassen.
Øverst på ønskelista i år, står penger til å kjøpe nye spisestuestoler. De vi har begynner å bli ganske skranglete, så det er en oppgradering jeg ser veldig frem til!


Kaffe og klementin. Nam nam.
Ute sludder det, så da får man kose seg inne.


Håper alle har en like fin fredag som vi har i dag. :)
God helg!

31 kommentarer:

  1. Rart med det - årene går og de gamle lekene falmer...
    Koselig på kjøkkenet ditt!! LIKER klokka di og lampene!!!
    Her er det full storm ute og pøsregn - så nyt det hvis været er fint hos deg!!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  2. Så fint du har det :-)
    Hvor har du kjøpt den flotte lyslenka?
    Sitter akkurat inne på nett og prøver å finne en...... men finner liksom ikke den rette....

    Ha en fin helg :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Playmo er en slager her i huset, ny som gammel =)
    Liker lysestakene dine! herlig stemning!

    God helg!
    -Vibeke i skråningen

    SvarSlett
  4. det høres ut som en skikkelig deilig fredag, og lysslynger er jo alltid fint. jeg kan aldri få for mange av dem har jeg funnet ut...Og klokken på veggen var jo bare rålekker!
    god fredag videre til deg og dine. her håper jeg på pepperkakebaking i kveld!
    klem klem

    SvarSlett
  5. Så deilig med slike dager!!!
    Hadde en rolig start med barna selv, og en koselig kaffekopp med gode venninner, før det nå må jobbes litt!
    Det har vært en ekstrem uke gitt, men jobb idag pluss mandag og så er det feeeerie! :))
    Ha ei flott helg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  6. God helg til deg, koselig bilder.

    Klem fra
    Annfrid

    SvarSlett
  7. Høyres ut som ein herlig dag! Nydelige bilder du deler :) Håper du får ein fin fredag vidare!
    Klem Helene

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som en utrolig koselig dag og ikke minst start på helga :)
    Jeg husker også at jeg lekte masse masse med Playmo (mener å huske det het Playmo da og ikke Playmobil), og har det fortsatt på loftet hjemme. Må få hentet det kanskje så gutta her kan få lekt litt med det :)

    Nydelige bilder du viser. Kos å sitte inne når været ikke er helt på topp. Her daler det ned fine snøfjoner. Skikkelig julestemning :)

    Ønsker deg en flott fredag og helg
    klem Jane

    SvarSlett
  9. Ja, i dag er det veldig innevær her og, sludd og regn - pføy, ikke koselig;)
    Men inne er det kos ♥

    Her husker jeg Brio-togene fra jeg var liten var poppis, gøy med leker som holder i generasjoner, Lego Duplo har jeg og masse av fra jeg var liten;)

    Kos dere videre med fredagen;)

    Klem line

    SvarSlett
  10. Åh, finaste kubus och snyggradio till det. Du har det bra du :)
    Fredagskramar Kicki

    SvarSlett
  11. koselig
    og fint inne hos deg, ja. :)

    Her venter vi med julepynting til lillejulaften, så foreløpig er det bare stjerne i vinduet og adventsstake her hjemme.

    riktig god helg til deg
    beste hilsner fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  12. Fine bilder!! Likte lysslyngen din! Hvor har du kjøpt den? Ha en fortsatt fin fredag!

    Klem
    Sybell Agathe

    SvarSlett
  13. Så herlige bilder :)

    Herlig fredag til deg, min skjønne!
    Stor klem
    Nala sender suss

    SvarSlett
  14. Ha en fin fredag! :)

    Må kose seg inne med klementin og kakao nå. Godt det :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  15. Lek med gammel Playmo hørtes koselig ut:-)
    God helg til deg også!

    SvarSlett
  16. Som altid skønne billeder herinde:) elsker at følge din blog:)

    SvarSlett
  17. her syns ungene også at de gamle lekene til meg og min bror er kjempestas å leke med:).
    Digger lampene på kjøkkenet:), håper juleønske ditt går i oppfyllelse, vi har jo samme ønske vi;), satser på at nissen er snill i år:).
    Klem

    SvarSlett
  18. Ser ut som ein heilt perfekt fredag spør du meg! Playmo rockar!!

    Og forresten, sjokoladekaffien frå Nespresso er berre so-so. Mykje betre med heimelaga sjokoladesirup ;)

    SvarSlett
  19. Så trivelig det er hos dere :) Lysslynge skal jeg skaffe meg . Det gir en så koselig stemning :) Og klementiner NAMMMMM :)

    God helg !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  20. E ælske å sjå bildan dine (på ekte nordnorsk som jeg er)..
    Nydelige bilder, vennen...

    Playmo er gøy, det bruker mine små også å leke med.
    Men, min gamle playmo var det noen andre som fikk arve
    så den har jeg ikke.. buhu!

    Ønsker deg en fin kveld..

    Stor klem!
    :)

    SvarSlett
  21. Fiine, koselige bilder!!
    Jeg elsker den adventsstaken, den bare MÅ jeg ha. MÅ!!! Lysslynge i vinduet var ikke dumt, kanskje min endelig skal flytte fra døren?

    Ha en GOD fredagskveld og fin helg :)

    Klem.

    SvarSlett
  22. Herlige bilder! Lysslynger er så koselig! Kjøpte meg en over nett i år men min er ikke like fin. Skarpt og for sterkt lys, ble ikke noe fint.
    God helg!!:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  23. Ser ut til å ha vært en deilig fredag... :)

    SvarSlett
  24. Mysigt med en hemmadag och bara vandra omkring och pyssla och fixa.
    Hoppas du har en minst lika mysig kväll! :-)

    SvarSlett
  25. Hørtes ut som en perfekt dag..jeg digger lyslenker ..det er så stemningsfullt...
    Du hadde så fint lys på bildene dine..
    Jeg har fått inn sedertre (og er livredd for å ødelegge det,tåler visst ikke så mye)...men det skal nå fotograferes i dag...det så fint!!
    Ha en flott lørdag!!
    Klem:)

    SvarSlett
  26. Utrolig fine bilder du deler!!! Lekkert! En lyslenke er ikke å forakte. Rart hvor fin stemning den gir.... Ha en deilig helg

    SvarSlett
  27. Flotte stemingsfulle bilder!
    Ja playmo er gøy! jeg venter selv på at mine foreldre skal finne mine gamle playmoleker, slik at mine barn kan leke med dem. Kjenner jeg gleder meg til å se dem igjen.

    ha en nydelig lørdag

    SvarSlett
  28. Herlige bilder og fin julestemning. Du har vunnet min Give Away. Send meg en mail med hvilke farger du vil ha på øyskyggene, så sender jeg dem til deg i posten:-)

    SvarSlett
  29. Så koselige bilder! Playmo var en favoritt ja!! :)

    SvarSlett
  30. Nydelige bilder og lyslenka var bare vakker!
    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.