tirsdag 13. desember 2011

On a rainy day


Det er ikke så lett å holde på julestemningen når regnet plasker ned ute og 
all snøen er på vei til å forsvinne helt.


Men hvite tulipaner bidrar til å holde litt på vinterstemningen innendørs.
For dette er vinterblomster for meg.


Det er bare så synd at tulipaner holder så kort når de står inne i stuevarmen.
Dessuten vokser de og blir lange og stranglete.
Noen som vet om det går an å tilsette noe i vannet slik at de ikke vokser?

God tirsdag! Jeg skal på Luciafeiring i barnehagen nå. ♥

25 kommentarer:

  1. Min mor sier at det er lurt å gi de lite vann, bare så vidt det dekker. Da skal de visst vokse saktere. Kos deg på Luciafeiring!

    SvarSlett
  2. Fikk nesten vårfølelse inne hos deg....deilig hvite tulipz og pasteller! Ikke verst på en regnfull dag:=)

    SvarSlett
  3. Fineste bilder hos deg!!
    Her regner det også - og stormer!! En liten julegran ute i en krukke la seg ende over!!
    Fint med tulipaner!! Det eneste rådet jeg har er å sette dem kaldt om natten eller når du ikke er hjemme. Lite vann i vasen har jeg også hørt om - men pass på - de drikker fort opp også!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  4. Så fint det er med hvite tulipaner - og ja man får en sånn god vinterfølelse av disse bildene :) Lite vann i vasen , og sett dem kaldt om natta . Ta dem med deg inn på soverommet når du legger deg ;)

    Kos deg på Luciafeiring :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Dejlige billeder :)

    http://silkebonde.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Som du vet er tulipaner er favoritt her også :)
    Finest første dagene ja!
    Ingen gode triks på lur, utenom å sette de kaldt om natta og ha minimalt med vann i vasen.
    Regnfullt her også.
    Vært på Luciafeiring og nå er det skoleavslutning som står for tur :)
    Nyt ettermiddagen og kvelden sammen med dine.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  7. Ja, man får göra vad man kan för att hålla vinter- och julkänslan vid liv. :-)

    SvarSlett
  8. Vakkert med hvite tulipaner ♥
    Nydelige bilder!!
    Jeg tar gjerne med meg tipsene du ev får om og stoppe vokseprosessen til tulipanene litt, hehe, de holder en dag eller to bare her i huset...

    Ha en finfin kveld, tipper det var kos i barnehagen i dag;)

    Klem Line

    SvarSlett
  9. jeg skal på juleavslutning med Erica om en time,
    her er det hun som baker muffins…med rosa glassur!
    ha en fin fin kveld dog med litt slappe tulipaner;)
    klem

    SvarSlett
  10. Hvite tulipaner er de fineste. Og regnværsjul er vanlig for oss vestlendinger. Bortskjemte er vi ikke. Knis.

    SvarSlett
  11. Jeg pleier å klippe dem nokså korte før jeg setter dem i vasen med minimalt med vann.
    Du får nyte tulopanene og så får det bare plaske ute, det gjør det her også.
    Klem fra annfrid

    SvarSlett
  12. For noen nydelige hvite tulipaner :) Her regner den lille snøen som har kommet vekk. Julestemningen lar virkelig vente på seg. Håper det snart laver ned store hvite dotter fra himmelen. :)

    klem Jane

    SvarSlett
  13. Syns tulipaner fine når de er litt slappe og jeg :) Her har det snødd i hele dag! Begynner å bli mye her nå! Vi har vært på juleavslutning på skola i kveld. Kanefart, aking, grilling og gang rundt et enormt juletre som står ute ved kirka. Det var så koselig, og julestemninga kom absolutt :D Ha en fin kveld. KLEM.

    SvarSlett
  14. Søppelbøttene flyter, og vi fyrer i peisen =) Elsker hvite tulipaner. Nydelig stemning på bildene dine!

    SvarSlett
  15. Finfine bilder men har absolutt ingen gode råd å gi annet enn at du kan ta med tulipanene på et kaldt rom om natten.
    Her regner det ikke men det har plutselig blitt så mildt. Den fine snøen og frosten er borte. Og så kommer det sikkert til å bli kaldt igjen slik at det blir såpeglatt ute... Usj...
    Jeg har levert hjemmeeksamenen min nå, herlig!!:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  16. Å det været! Hvorfor får vi ikke snøen vi drømmer om :) Men tulipaner inne i vasen, er definitivt med på å holde vinterstemningen oppe. Vet dessverre ikke om råd for å holde tulipanene så lenge som mulig bortsett fra å holde dem kaldt.
    Nydelige bilder!
    Nå er det gaveinnpakning, kransbinding og tv kveld på meg. Vi har shoppet noen julegaver i ettermiddag og jeg gleder meg til å pakke dem inn!

    Ønsker deg en god kveld
    klem Tonje

    SvarSlett
  17. fine bilder, tulipaner er en favoritt her også:), jeg setter de i kjøla om natten:).
    Lussekatter og kakao til kvedsmat her hos oss i dag:), håper dere hadde en fin dag i barnehagen.
    Klem

    SvarSlett
  18. Ville bare takke for alltid inspirerende bilder her inne hos deg. Er så koselig å følge med, selv om jeg er litt fraværende selv om dagen.

    Ønsker deg en riktig god adventstid videre!
    klem

    SvarSlett
  19. Ett tips är att klippa av dem och att ställa dem riktigt kallt på natten. Då håller de längre.

    Håller med om att det är riktigt svårt att känna någon riktig julstämning när regnet bara öser ner... Men ännu är lite tid kvar. Kanske hinner snön att komma?
    Kramar Kicki

    SvarSlett
  20. Fantastiske bilder, Trine!!!
    Enig, litt av julestemningen forsvinner med dette regnet altså...håper det kommer mere fin snø i løpet av uka..

    Klemmer

    SvarSlett
  21. Et tips for å holde tulipanene lenger: Ha så kalt vann som mulig, du kan til og med ha i noen isbiter. Og lite vann, fyll heller på. Tulipanene "drikker" med hele stilken, og jo mer de drikker jo fortere "vokser" de. Og hvis du husker å sette dem kaldt om natta har du gjort ditt for å beholden øyefryden så lenge som mulig.

    Nydelige bilder, forresten!

    SvarSlett
  22. Hei - lekre stemningsfulle bilder - og ja, er ikke tulipaner noe av det fineste. Jeg kan ingenting om blomster, men har skjønt at det er lurt å sette dem kaldt om natten for å forlenge levetiden.

    Masse regn og vind her også - skikkelig ergerlig - skulle vært snø!

    Fortsatt gode dager til deg - klem fra Bente.

    SvarSlett
  23. grattis som dekselvinner hos NIB!!

    SvarSlett
  24. Ikke bare har vi de samme alvekvistvasene, men vi har lik Aaltovase også. Og digger tulipaner. Og hvitt. Herlige bilder, tusen takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  25. Enig.. 9 grader, vind og regn roper ikke akkurat JUL.
    Vi hadde perfekt vintervær i en dag, så kom mildværet igjen.. SÅ kjedelig!

    Håååper det blir dritkaldt og kommer supermye snø snart. Da kommer julefeelingen igjen :)

    Ha en finfin onsdag!
    -Amalie

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.