tirsdag 20. desember 2011

Overload

I dag har jentene og jeg pyntet pepperkakehus.
Pyntet, ikke laget. Ikea har laget.
Det startet bra, den yngre garde pyntet veggene og jeg tok taket.



Men da vi kom til montering, skjønte jeg fort at dette ikke kom til å bli 
godkjent av bygningsinspektøren i Pepperkakeland.
Resultatet ble et hus med laveste energiklasse (les: sprekker i alle hjørner)
og uten mulighet for vedfyring fordi håndverkeren ikke klarte å få på pipa...


Overload.
Overambisiøst.
Overpyntet?


 Den eneste som vil bo der er påskeharen.

22 kommentarer:

  1. Jeg syns det var kjempefint. Ligner litt på vårt, hehe;) Bortsett fra at min 3-åring har smakt på all pynten før den ble lagt på. Så her i gården er det 3-åringen som skal få kose seg med det helt på egen hånd;)

    God kveld, Trine:)

    SvarSlett
  2. hi hi, herlig var det! da er det jammen JUL rett rundt hjørnet.
    gleder meg til å spise julemat jeg,
    er ikke så ivrig på kaker og sånn,
    men elsker mat!

    treet står i foten sin her nå (tjihi)
    men har klart å ikke pynte ennå.
    kos dere med synet av det fine huset.
    klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så herlig!! Huset var til å spise opp! ;) Ønsker deg en fiiin tirsdag! Ikke mange dagene til jul nå!! :)

    Klem
    Sybell Agathe

    SvarSlett
  4. Helt herlig!
    Det er akkurat sånn pepperkakehus skal være - fulle av godteri og litt skjeve og sjarmerende;-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Alldeles herlig. både innlegget og pepperkakehuset. Jula varer jo helt til påske og haren må ha et sted å bo han også! :)

    Klemmer

    SvarSlett
  6. Så sjarmerende pepperkakehus. :)

    SvarSlett
  7. Sjarmerende barnepyntet hus uten pipe:) Påskeharen ser da fornøyd ut han;)
    Har likedan svibel som deg, kjenner lukta helt hit:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  8. Haha, så bra beskrevet bygningsprosess! Resultatet ser uansett så sjarmerende ut som et hjemmelaget pepperkakehus skal være :) Fortsatt fin tirsdag til deg! Klemmer

    SvarSlett
  9. Herlig - typisk barnepynta hus!!!
    Hvis morene hadde pynta selv ville barna syns at pepperkakehusene ble superkjedelige!!!
    Tenker nok at huset smaker nydelig!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  10. Vilket underbart pepparkakshus. Jag blir glad när jag ser det och påskharen bor minsann i det finaste huset :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvarSlett
  11. Haha, synes det er supersøtt jeg. Beste pynten også. Påskeharer har pels, så de trenger ikke tette hus :)
    Jeg har også lagt ut bilder av årets pepperkakeprosjekt i dag: Smurfville zoo :D

    SvarSlett
  12. Akkurat så pyntet og sjarmerende som et pepperkakehus SKAL være;)
    Godkjent ♥

    Ha en fin kveld"!

    Klem Line

    SvarSlett
  13. Herlig pepperkakehus!!
    Utrolig festlig at påskeharen ønsker å flytte inn :):)
    Ha en fin kveld!
    klem Carina

    SvarSlett
  14. Hehehe... det er jo sånn det skal være, snupp!!
    Kjenner meg så igjen. Ups, her og litt ups der.
    Ungene peller, spiser og pynter om hverandre.

    Det er sjarm ved at ungene pynter og ordner
    slike ting som dette! :)

    Herlig innlegg!
    :)

    Stor klem til deg, vennen!

    SvarSlett
  15. Neida, et pepperkakehus kan aldri få for mye pynt!

    SvarSlett
  16. Herlig morsomt innlegg og herlig morsomt hus:) Skal være litt overload på et pepperkakehus synes jeg.
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  17. Det ble da flott. Og dere er bedre enn oss. Vårt ligger i boksen. Som deig.

    SvarSlett
  18. Precis som ett pepparkakshus ska vara! Snett och sprickigt. Fantastiskt :)
    Kramar Kicki

    SvarSlett
  19. Akkurat slik som pepperkakehusene skal være vel!? -Ihvertfall i min verden... ;)

    SvarSlett
  20. Så morsomt, det er første gangen jeg baker biscotti til jul. Anbefaler smakskombinasjonen i Ole Martin Alfsens oppskrift :)

    Jeg skal også lage Rocky Road, namnam! Dine så kjempegode ut!!

    SvarSlett
  21. Syns det ble fint jeg. Uten pipe og :) Hehe. Kunne ha bodd der jeg! *ler*

    Ha en fin onsdag!
    Klem Lene

    SvarSlett
  22. Definitivt en herlig overload. Trenger ikke vedfyring om huset det står i er fullt av varme. Siden jeg har bladd meg fra toppen og ned, er jeg bombesikker på at bygningsinspektøren ikke hadde hatt noe å si på det. :)

    God romjul, og gratulerer med nytt objektiv! :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.