fredag 6. januar 2012

NIB-utfordring: Global chic


Årets første utfordring hos NIB bringer oss ut i verden; Global chic. Jeg grublet lenge over hvor ferden min skulle gå. New York som jeg drømmer om dra til? København siden jeg elsker den byen og halvparten av interiøret vårt er dansk?



Nei, det måtte bli landet jeg har vært fascinert av i årevis. 
Italia!
Bryllupsreisen vår gikk til dette fantastiske landet, og jeg drømmer om å reise tilbake igjen.



Det kulinariske er vel kanskje det man tenker på først når man tenker på Italia. Caffè latte, espresso, olivenolje, mozzarella, parmesan, pizza og pasta...
Men Italia er også viktig når det kommer til mote, bare tenk på moteuken i Milano. Mitt italienske moteinnslag er mine vintage italienske skinnsko.


 Det finnes mye fin italiensk design, og vi har to eksemplarer av Componibili fra Kartell her hjemme. 
Dessuten drømmer jeg om en Tolomeo-lampe. Så fine!



Det italienske språket er helt nydelig. I et år har jeg gått på italienskkurs, og det er så gøy å få lære dette flotte språket. Anbefales! :)

Dette var mitt bidrag til utfordringen, de andre bidragene ser du her.

Ciao! ☺

38 kommentarer:

  1. Å, Trine... dette er jo en soleklar favoritt hos meg!
    Her har du klart å få frem både fint og trendy interiør, i en utfordring som jeg først tenkte at jeg ikke ville klare å være med på...
    Men så har jeg fått tenkt meg om og tatt noen bilder da.
    Men de du viser er jo rett og slett bare NYDELIGE :)
    Håper du når langt og jeg VIL se bidraget ditt igjen hi, hi.
    Lykke til iallefall.
    Premien din er endelig sendt deg forresten...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Nydelig bidrag!! Klarer å få frem den gode italienske stemningen. Ser for meg å sitte på en fortauskafe i Roma og drikke espresso i småsko, mens kjekke italienske menn kjører forbi på scooterne sine :) En herlig italiensk vintage stemning du skaper med disse fantastiske nydelige bildene :)

    Takk for søt nyttårskommentar forresten. Kiara sender nuss :)
    God fredag! Klem PAuline :)

    SvarSlett
  3. Väldigt snyggt! Sängbordet där vill jag också ha. Får se när jag kan övertyga maken om dess förträfflighet :)
    Kramar Kicki

    SvarSlett
  4. Her ble jeg bare så inspirert !
    Italia er et land jeg ikke har vært i, men det skal jeg :) Elsker italiensk mat og design .

    Syns du hadde fått frem alt så fint :)

    God helg !
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  5. Kjempefine bilder - som alltid her hos deg! Skal se om jeg får knipset noen bilder selv også i løpet av helgen. Ønsker deg en fin fredag!

    SvarSlett
  6. Nydelig bidrag, Trine!
    Globalt, chic og veldig Høytrykk.
    Lykke til i utfordringen.

    Og godt nytt år, forresten:-)
    Klem

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder,
    kjempeflott bidrag!!!
    Liker veldig veldig godt.
    Jeg elsker også Italia
    - de to gangene jeg har vært der
    har vært fantaaastiske,
    og det blir absolutt flere turer
    - denne gangen bare med barn ;)

    Lykke til, kjære du!

    Klem,
    Maria.

    SvarSlett
  8. Knallfine bilder - med god Italiastemning!!
    Lykke til:))
    K

    SvarSlett
  9. Åååå!
    ..jeg LIKER det jeg ser!
    - drømme seg bort -

    ...masse lykke til å utfordringen!!

    Ha en super fin helg!

    Klem Ida Susanne
    (som faktisk var på Mellowdee konsert her om dagen! *nostalgi* hihihi)

    SvarSlett
  10. Kjempe flotte bilder!
    Har så lyst å reise til Italia selv, og nå skal det snart gå direktefly fra oss (Haugesund) til Piza!! Må neste bestille en tur :-)
    Lykke til i utfordringen!!
    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempefint bidrag, Trine!
    Jeg klør meg stadig litt i hodet og lurer på om jeg skal hive meg med på utfordringa jeg også, og da hjelper det stort med slike inspirerende bilder som her! :)
    Ha ei riktig god helg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  12. Nydelig bidrag..
    ..Italia er fantastisk..
    God helg til deg!!
    Klem:)

    SvarSlett
  13. Nydelig, dette er absolutt en av de bedre jeg har sett. Kjempeflotte bilder

    SvarSlett
  14. Hei! Så flott bidrag da! Italia er bare toppen :)

    SvarSlett
  15. Elsker bildene dine og elsker Italia! :) Var på en fantastisk ferie i Toscana og den italienske Rivieraen for noen år siden og skal definitivt tilbake! Lykke til i utfordringen og ha en herlig helg! Klemmer

    SvarSlett
  16. Eg drøymer om Italia, eg har verkeleg lyst til å reise dit, og eg fekk ikkje mindre lyst til å reise no!

    SvarSlett
  17. gosj! det var fint bilde!
    her snakker vi finaleplass altså,
    du kan vinne også med den;)
    fin fredag til deg!

    SvarSlett
  18. Fantastisk flitt bidrag!
    Ser at det bare blir flere og flere favoritter i denne omgangen hos nib!

    Ønsker deg ei herlig helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  19. Herlig, elsker bidraget ditt:)
    Flotte bilder og herlige motiv - Viva la Italiano ♥

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  20. Helt nydelig bidrag! Du har et godt øye!! De skoene var bare knall, og Componobili, den har jeg så lyst på :)

    Mine vekttall i italiensk ligger sørgelig langt bak nå. Det heter jo ikke vekttall lenger en gang, hihi!

    Klem og god helg :)

    SvarSlett
  21. Nydelige bilder med en herlig stemning!!
    Har ikke vært i Italia selv - men det står høyt på reiselista!!!
    Lykke til - du hår høyt opp her!!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  22. Å ja..Italia! Jeg har "kun" vært på jentetur til Milano, men det gav absolutt mersmak. Der fikk jeg også den beste tiramisuen jeg har smakt i hele mitt liiiv!!

    Nydelige bilder! Skulle nesten tro du hadde huset badet i solskinn hele vinteren, så lyse og fine farger<3

    SvarSlett
  23. Italia str på ønskelista mi også. Flotte bilder.

    SvarSlett
  24. N Y D E L I G!!!!!

    Beste jeg har sett til nå!!
    :)

    SvarSlett
  25. Flotte bilder og fine farger :)

    SvarSlett
  26. Kjempefine bilder!
    Digger den blå vespaen og skoene(!) dine!

    Håper det er greit jeg legger bloggen din til i lista mi:)

    Ha en fin helg!

    Ovedia

    SvarSlett
  27. Italia er jo bare fantastisk. Har bare vært i Roma, men vil gjerne tilbake! Herlig bidrag, og typisk Høytrykk. Riktig god helg fra meg:-)

    SvarSlett
  28. Så fint bidrag!
    Likte spesielt godt det første bildet!:)
    Lykke til!
    Janni

    SvarSlett
  29. Flott bidrag, og skoene var prikken over iiiiien;)

    SvarSlett
  30. Stilig! Kjempefine bilder!
    Ha en flott kveld og ei riktig god helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  31. Herlig bidrag som også fikk meg til å ønske å reise til Italia. Håper du får til reiseønsket ditt snart. :)

    Godt nyttår, og lykke til fra Huldra. :)

    SvarSlett
  32. Herlig bidrag, I love!
    Vi giftet oss i Italia, så det er et av mine favorittland:)
    Angående de trekulene, jeg (mannen) har bare saga av bunnen så de kunne stå rett, det er vanlige runde kuler fra hobbybutikken:)
    God helg!
    Klem E

    SvarSlett
  33. Nydelige bilder som vanlig!! :) Er det her inne jeg har sett ceep me calm and carry on plakaten i lyse blått?? Hvor får jeg tak i det- vet du?? Håper du får en fin helg!!

    SvarSlett
  34. Takk for kommentaren din :)) Herlig bidrag fra deg! Positano i Italia er en perle!! Anbefales om du ikke har vært der :)) Lykke til i utfordringen! :) Mona

    SvarSlett
  35. Herlighet for ett nydelig bidrag! ELSKET DET!

    Fabelaktig lørdag ønskes deg og dine. Her er det hjemmekos med mannen, har sett fram til det hele uken. Det har liksom gått i 100 siden jeg begynte på jobb etter juleferien. Noen ganger er det å sitte hjemme og se på tv i armkroken ikke det verste man gjør.

    I morgen er jeg hyret inn til tvillingfotografering, skrekkblandet fryd! Jeg kan jo ikke fotografere på proffnivå, får late som da *blunke*

    maiaklem

    SvarSlett
  36. Superkult bidrag! :)
    Kjempefine bilder med herlig lys i!

    Masse, masse lykke til!! :)

    -Amalie

    SvarSlett
  37. Å, så fiine bilder! Som alltid! Lykke til i utfordringen. Veldig fine sko, forresten! Klem fra Anne

    SvarSlett
  38. Herlig herlig HERLIG!*smile*
    .....for noen flotte bilder og et aldeles fantastisk innlegg fra søte du!*smile*

    ønsker deg masse lykke til!
    Klem fra meg

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.