mandag 23. januar 2012

Syplass


Litt omorganisering på arbeidsrommet vårt har ført til ny syplass.
Innredet med mine yndlingsfarger.
Til og med symaskinen matcher. 
(Men det er helt tilfeldig altså!)


Regnværsskyen har fått ny plass i kroken.
Oppbevaringsboksene er fra Søstrene Grene, 
og de rommer ting jeg trenger når jeg syr.


Almanakken min passer også inn. Jeg er så glad i den fargen at jeg har litt lyst til 
å male en av veggene på arbeidsrommet i nettopp denne. 
For litt siden vant jeg en fin notisbok hos fineste MøbelPøbel
Herlig med blanke ark som venter på å bli fylt!


Lappene jeg viste i forrige innlegg er nå sydd sammen. 
Lappestykket ble ikke så stort for jeg gikk nemlig tom for passende stoff. 
Jeg må derfor prøve å finne på noe for å få det litt større, kanskje en bred hvit kant rundt?
Ved siden av maskinen venter mitt neste prosjekt, putetrekk av to av mine yndlingsstoffer.

Det er godt å ha en ryddig plass å jobbe på.
Og det er jammen bra jeg sitter med ryggen til resten av rommet... ;)

Fin mandag og god ny uke til alle!

42 kommentarer:

  1. Åh så fin syplass! Det var det første jeg tenkte før jeg leste hva du hadde skrevet: Gosh så god du er på farger! :) Men du.. Dråpene fra skuen henger opp ned? Eller er det bare meg? At de drypper oppover? Uansett, FINE farger og fin plass!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, det har jeg ikke sett før nå! Lever litt i bakvendtland her skjønner du, så her regner det opp ned, hihi. :)

      Slett
  2. Kjempefin syplass du har laget deg! Det er så utrolig digg å ha en plass hvor en har alt du trenger og som er din syplass! ;) Gleder meg til å se det fulle resultatet! Elsker fargene du setter i sammen! :) Ha en fin dag du også!

    klem

    SvarSlett
  3. Så friskt og luftig det er hjemme hos deg :)
    Godt å ha et sted hvor man kan ha maskina stående hele tiden .
    Så fint det lappestykket ser ut til å bli . Nydelige stoffer , som jeg ser under her :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Så fint kreativt syrom! Digger fargene.

    God mandag til deg:)
    klem Nina

    SvarSlett
  5. Det var da en delikat syplass! Takk for inspirasjonen.

    Ha en super uke :-)

    ella

    SvarSlett
  6. Å, for en herlig sykrok :)
    Fargene er så behagelige og FINE...
    Elsker de!
    Nå kan jeg ikke sy selv (enda!), men tenker å lære meg med tida.
    Lykke til videre med det fine teppet ditt :)
    Og fin uke til deg, Trine :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  7. Så fint du har det. Hel-matchende!! Og takk for svar og for at du har besøkt bloggen min. Stor stas!!
    Jeg bruker faktisk samme objektiv som deg så jeg må altså bare øve:-)

    Ønsker deg en god mandag!
    Katrine

    SvarSlett
  8. Så flott sy/arbeidskrok du har!
    Håper min krok er klar i løpet av de neste dagene.
    Morsomt med de dråpene :-) Kikket på dem med litt spørsmålstegn jeg også... hihi...
    Klem

    SvarSlett
  9. Se nå du...da fikk jeg til å legge igjen hilsen likevel!
    Løsning; bytt nettleser!

    SvarSlett
  10. tjihi, jeg må smile. Her har du å gjøre med en gjeng visuelle-nerder som alle ser detaljer som optimistiske regndråper:)) Husker jeg også fikk kommentarer når jeg monterte mine svaler i hui og hast for blogging; - at det var artig å se hvordan de fløy hver sin vei:)
    pytt - det er da kunst er det ikke?

    utroolig fin sykrok du har fått deg - det unner jeg deg,
    det er så koselig!

    stor klem

    SvarSlett
  11. Åh, jeg ønsker meg eget syrom. For en drøm! Lappeteppet ser lekkert ut. Blå nyanser er så fint :)

    Ha en fin mandag!
    Klem Lene

    SvarSlett
  12. Härlig syplats! Och tjusigt när allt matchar. Nu får du bara sy ljusblåa och turkosa saker så det fortsätter matcha! ;-)

    SvarSlett
  13. For en flott arbeidsplass, her skjønner jeg at man blir kreativ:)
    Nydelige farger...

    Nå fikk jeg veldig lyst til og sy litt igjen, men jeg har ingen fancy syrom, her er det kjøkkenbordet som må brukes og det er skikkelig tiltak ogrydde alt frem, så tilbake igjen før middag, hehe:)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  14. herlige farger :) Det så ut som en deilig plass å sitte og være kreativ på!

    Jeg også stusset litt på den regnskyen ;) Men på en måte litt fint også da - at regnet er på vei opp i skyen og ikke omvendt. Det er i alle fall slik jeg liker det best sånn i RL :)

    Klem!

    SvarSlett
  15. HERLIG!!

    Fin fin ukestart til deg
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  16. Hei søta!
    ...så flott syplass! Her kan nok kreativiteten komme til rette ja*smile*

    ...og kjempe fine farger! Veldig deg rett og slett-herlig!

    ..jeg gleder meg til i morgen, da skal nemlig jeg avgårde og hente min nyervervede symaskin! HURRA!
    Flott ny uke til deg!
    Klem klem

    SvarSlett
  17. For ein fantastisk sy-krok! og så gjennomført! Du har virkelig øye for detaljer!

    Teppet ditt ser heilt herlig ut! Gleder meg til å sjå det ferdig resultatet!

    Ha ein fin start på veka!

    SvarSlett
  18. Ååå..for en fin sykrok! Det savner jeg virkelig..mitt eget kreative hjørne<3
    Vi har muligens et veldig mandig "datarom" som skal gjøres en smule mer feminint til våren..hihi;)
    "Pil-boken" skled jo rett inn i de behagelige fargene dine også..I like:)

    SvarSlett
  19. Kjempefin syplass. Også så ryddig :) Det skulle jeg ønske syrommet mitt var og, men samme hvor mye jeg prøver går det skeis :) Kos deg videre med sying!!

    SvarSlett
  20. Ville ønske, at mit hobbyrum var så flot og ryddeligt. Havde planer, - før jul, at jeg skulle få ryddet op i hobbyrummet i januar, men............., nu er januar snart færdig, og jeg er ikke kommet igang endnu :( Må lade mig inspirere af dig, og komme igang !!! ;)

    SvarSlett
  21. Harmoniskt och väldigt fint! Ha en go kväll! Kram

    SvarSlett
  22. Så delikate farger på syrommet og ser at lappeteppet begynner å ta form, i like delikate farger.
    Klæm fra me

    SvarSlett
  23. Nydelig! Deilige farger som gir ro for øyet. Får neeesten lyst til å sy!
    Men bare nesten;)

    SvarSlett
  24. Det kan man kalle en harmonisk sykrok:) Kjempe fint var det - og for en behagelig og sval blåfarge!
    Ser at du har samme symaskin som meg, den er ikke så dum igrunn:) Ihvertfall avansert nok for meg;)

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  25. Herlige bilder av en fantastisk fin
    sykrok!! Så gode farger og
    harmonisk stemning. LIKER : )
    ...samme symaskin som deg,
    men veldig nybegynner enda
    - håper å kunne få til noen små
    kreasjoner etterhvert!

    Klem.

    SvarSlett
  26. Takk for hjertet ;).

    Åh - for en ryddig deilig syflate. Jeg har et problem - og det er at det sybordet mitt - selv om det er stort - flyter og fylles opp fortere enn svint. Jeg har et roteproblem - og det har jeg akseptert. Jaja ;).

    Du har vel kanskje sett på bloggen at jeg også har en hang til turkistoner - og petrol i tillegg ;).

    Klemklem

    SvarSlett
  27. for en nydelig liten krok, og det så virkelig ut som deg slik jeg kjenner deg. Det lyste høytrykk, og jeg likte det kjempe godt. deilie svale farger rett og slett. her tipper jeg det blir produsert masse vakre saker.
    Strålende ny og kreativ uke til deg.
    klem klem

    SvarSlett
  28. Så fin sykrok - og så flott å i det hele tatt ha en sykrok:) Nydelige farger - tror dine farger har smittet over på meg - jeg som aldri var blå, liker varianter av denne fargen mer og mer om dagen:)

    Gode vinterdager videre til deg - klem!

    SvarSlett
  29. Så gjennomført! Nydelige fargetoner :)

    SvarSlett
  30. Fargene er jo bare heeelt deg kjære venn!
    Rett og slett nydelig arbeidskrok.
    Gleder meg til å få orden på min egen.
    å hadde jeg fått det like fint som deg,
    ja da blir jeg lykkelig!!

    MAssevis av klemmer

    SvarSlett
  31. For en flott syplass. Jeg er også så heldig at jeg har et eget sted å sitte å sy. Har litt lyst til å gjøre noen fornyelser der inne, helst noe som ikke koster all verden. Så vi får se hva som dukker opp på min vei;)

    Tror det kan bli veldig fint med en hvit kant rundt lappeteppet. Jeg har også lyst til å lage meg et lappeteppe, men har ikke kommet så langt enda.. Er litt jobb, i alle fall om det skal bli stort! ;)

    Pink lady

    SvarSlett
  32. For et herlig hjørne! Nydelige farger!
    Måtte ellers smile da jeg så almanakken din, for jeg var i ferd med å bestille nøyaktig maken med samme farger og alt! :) Det ble dog en litt mer fargefull variant litt på impuls...
    Ha en finfin dag!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  33. For ett vakkert syhjørne!

    Fineste kvelden til deg, her er jeg nesten skutt etter en laang dag på jobb. Nå er det sofaen med vesle Nalamor.

    klem

    SvarSlett
  34. Åh, så HERLIG!!! Nydelig sykrok - herlige farger og så lyst og delikat. Jeg liker!!

    Kan jeg flytte inn under sy-bordet, og bruke sy-kroken når du ikke bruker den selv? Egen sy-plass er nemlig min mest undertrykte drøm og noe jeg virkelig savner i all vår trangboddhet. Jeg har forsåvidt et miniatyr-syrom, men da er det spisebordet som fungere sy-bord...

    Jaja, det er viktig å ha noe å drømme om, sant? :)

    Og du - takk for god-bedring-hilsen! Jeg har bøttet innpå med Colyslan (synes det smaker godt, jeg), og har i det minste sovnet tross kjip hoset. Nå mener jeg bestemt at jeg er bedre - og det er jo bra!

    :)

    SvarSlett
  35. For en fin syplass du har. SKulle ønske jeg hadde en slik fin syplass - og at jeg kunne sy ;)
    Klem

    SvarSlett
  36. Stilig og fin syplass! Herlig med egen plass! Jeg har ikke symaskin men låner svigermors av og til. Da ender jeg opp på spisebordet. Det er igrunnen ikke så praktisk...:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  37. Your house, blue and white, it feels like vacation, looking at a tropical blue sea.

    SvarSlett
  38. Jeg er så forelsket i bloggen din <3

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.