tirsdag 21. februar 2012

Ordning & reda

I ledige stunder rydder og omorganiserer jeg litt på arbeidsrommet vårt.
Først ute var syplassen min, innlegg om det kan ses her.
Denne gangen var det bedre oppbevaringsløsninger som sto på programmet.



En Billy-hylle er byttet ut med Expedit-hylle, og dermed ble det lettere å få system på tingene.
Kasser med lokk er kjøpt inn, og disse rommer alt fra innpakningspapir og malesaker 
til perler og trådsneller. Alt hobbyutstyret vårt har fått plass i slike.



Stoffene mine er sortert og brettet. 
Det var noen stoffer jeg hadde glemt jeg hadde gitt...



Det gjenstår fortsatt en del før ryddingen er helt ferdig, blant annet er det 
en hel vegg med bokhyller fulle av bøker, papir, bilderammer og alt annet som har 
hopet seg opp med årene som skal til pers. Men et steg av gangen.

Fin tirsdag til alle! ☺

31 kommentarer:

  1. Nydelige stoffer og herlig med opprydd :)
    Herlige og vårlige farger på stoffene, blir i godt humør av slikt!

    Mari

    SvarSlett
  2. wow, så mange fine stoffer i fin orden :)

    SvarSlett
  3. Kjekt å få ryddet litt. Spesielt når man kan omgi seg med så mange fargerike stoff. Expedit-hyllene er helt geniale - vi hadde også en sånn som romdeler i vårt forrige hus.
    Ha en fin dag.
    Klem :-)

    SvarSlett
  4. Å herreminhatt så mange fine stoffer du har da!
    Og så nydelig med orden og fargekoordinering :)

    Klem og fiiin tirsdag til deg,
    Signe

    SvarSlett
  5. Så flink du er til å rydde og få orden på ting. Flott med orden i rotet. Du hadde mye fine stoffer i hyllen.

    SvarSlett
  6. Ingenting er så godt som å få orden på ting! :) Gleder meg til vårt arbeidsrom blir ferdig slik vi også får orden. Vi har en skrivepult med expedithylle, og de hyllene er så geniale! Fargene på stoffene dne er så nydelige! :) Fin tirsdag til deg også!
    klem Sybell Agathe

    SvarSlett
  7. flinke deg som rydder!
    så mange lekre stoff du har…
    er jammen godt å sette igang - men lurt å ta litt hver dag,
    så kommer man i mål til slutt!
    (eller er det da man må begynne på nytt?!)
    beste tirsdagsklemmen til deg.

    SvarSlett
  8. Alltid deilig med med litt rydding og orden!! Også ser det så bra ut - hvertfall hos deg!! Nydelige stoffer :)
    Ønsker deg en finfin tirsdag!
    Klem Pauline :)

    SvarSlett
  9. Så deilig å få ryddet skikkelig! Jeg har store planer om å få gjort det samme både her og der hjemme hos meg også! Må bare ha tid og lyst!!! ;)
    En finfin tirsdag til deg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  10. Deilig med en skikkelig opprydning! Selv har jeg akkurat hatt en ryddings i klesskapet. God tirsdag til deg også :)

    SvarSlett
  11. Åhi.. så mye herlige stoffer! Sukk...
    Deilige farger. Og så godt da, å få
    litt orden i sysakene! Det skulle absolutt
    vært gjort her også....

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  12. Så fint :) Og tusen takk for koselig kommentar på min blogg og at du tittet innom den andre bloggen min også :)

    Jeg må jobbe med å få litt orden i garderober og hyller. Har ganske nettopp flytta inn i leiligheta så det er fremdeles litt som ikke er på plass :p

    SvarSlett
  13. Visst är det härligt att röja upp och få lite ordning och reda!?

    SvarSlett
  14. Ohh, herlig orden:)
    Så deilig med en skikkelig opprydding ♥
    Vakre stoffer du har!!

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder, får jo helt vann i munnen av de nydelige stoffene dine, hihi!

    Klem

    SvarSlett
  16. Hvor får du tak i alle de retrostoffene du har? Jeg fikk tak i noen få små biter, så jeg skal sy sofaputer av :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De fleste stoffene har jeg kjøpt på Etsy. Mange godbiter å finne der! :)

      Slett
  17. Så deilig med orden!
    vakre bilder.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  18. Ah, så fantastisk med organisert hobbykrok! Og sybordet ditt er berre lekkert!! :)
    Mitt stoff ligg i svarte søppelsekkar i kjellaren, og eg rotar gjennom når eg MÅ sy noko, og har det mest nødvendige systæsjet i ei stor veske og symaskina relativt lett tilgjengeleg nedanfor trappa til kjellaren. GLER meg til eg også kan ha det sånn som du har det (må berre drenere rundt huset først, for å få det tørt nok i kjellaren til å innreie ordentleg der nede... Så om tre-fire år kanskje?!)

    SvarSlett
  19. Guriland for et system, og for et deilig hav av farger =)

    SvarSlett
  20. Så fint det ble!
    Alltid når jeg rydder slik blir jeg så inspirert til å sette igang med nye prosjekter.
    Akkurat som du sier, man får bedre oversikt over glemte skatter ;)
    Gleder meg til å se hva du lager ut over våren!
    KLems

    SvarSlett
  21. Herlig å få orden!! Det gjelder å finne gode løsninger. vi jobber stadig med saken her;)
    Utrolig mye flotte stoffer du har!
    klem kristina

    SvarSlett
  22. Så deilig det må være med litt orden og system.
    Det kunne vi også trengt, merker jeg;-)
    Stoffene gjorde seg virkelig i den åpne hyllen, lekkert!

    SvarSlett
  23. Åhhhh,- æ får maur i blodet når æ ser ryddige hylla me knæsje stoff!! æ e sinnsyk på rydding og orden- nesten klinkokos på det området.....pluss stoff, -SÅ- I LIKE!!

    SvarSlett
  24. jeg elsker ordning og reda!

    Fin onsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  25. Titta så fint det är!! Precis sån ordning som det ska bli i mitt syrum sen. Sen....

    Kramar :)

    SvarSlett
  26. Herlig med orden i sysakene!
    Jeg har hatt en storaksjon i kjellerbodene. Det trengtes!! Det var så ille at jeg følte resten av huset aldri ble ryddig selv om det ikke var noe mer å rydde...:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  27. Så herlig systematisk! Jeg elsker ordning & reda - dette var deilige bilder ♥

    Koselig at du vil være med i blogglotteriet mitt - lykke til i trekningen!

    SvarSlett
  28. Så flink du er + lekre bilder! Sitter akkurat og tenker på hvilket ordning & reda jeg bør ta tak i her først... Bare jeg kommer meg vekk fra Mac'en så ;) Ha en fabelaktig fredag og herlig helg! Klemmer

    SvarSlett
  29. Deilig med sånne rydderunder. Holder stadig på sånn jeg også. Bort med to, og inn med en ny som er mer riktig. Bytte, rydde, fikse og ordne. Deilig!
    Herlige stoffer du har der. :)

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.