lørdag 25. februar 2012

Wonderful Copenhagen

At det har vært stille på bloggen min de siste dagene, skyldes at mannen og jeg har vært
i København. Vi hadde en fin tur med byvandring, titting i butikker og god mat.

Vi bodde på First Hotel Vesterbro (bestilt via Coop Hotellkupp - veldig gode priser!). 
Fint hotell med kort avstand til det meste, både til Hovedbanegården og sentrum.


En av butikkene vi var i, var Hay på Strøget. Det var det utrolig mye fint! 
Jeg ønsker meg en Pedrera PD1 fra Gubi, og her sto de på rekke og rad.


Jeg falt pladask for teppet Dot Carpet. Så fin struktur og deilige farger! 
Et slikt et kan godt få lov til å ligge ved sofaen vår.


Den ene dagen var vi innom Dansk Design Center. Jeg ble litt overrasket over at det ikke var større,
og det var flere gjenstander jeg synes de bør ha hatt med i utstillingen. Men fint var det!
Caféen var lekkert innredet med stoler fra Gubi og i taket hang det store Caravaggio-pendler.

Vi rakk også en spasertur ned til Christiania i løpet av oppholdet. Interessant er vel et dekkende ord.
Åpenlyst salg av hasj fra små boder på Pusherstreet er guffent, og at barn og unge vokser opp
med slike ting så lett tilgjengelig er skremmende synes jeg. Estestisk er også Christiania interessant.
Det er ikke akkurat strømlinjeformede byggverk man ser, og området bærer preg av å være
bygget av de materialer man har for hånden til enhver tid. Jeg har lyst til å dra tilbake dit en gang,
og da kunne jeg tenke meg å bli med på en guidet tur med en christianit for å høre mer om hva
de "innfødte" tenker om området.


Bildet over er fra Christianshavn. Det var varierende vedlikehold av båter som lå fortøyd i kanalen gitt...
På vei til Christiania passerte vi Vår Frelsers kirke som har et imponerende klokketårn.

Danskene kan god mat, og det beste stedet vi spiste var på restauranten Tight.
Oh my, for en hamburger de hadde der! Den kommer jeg til å drømme om i lang tid.
Takk til Åpent Hus som tipset om denne restauranten. :)

Turen ble litt preget av at jeg fortsatt er ganske forkjølet, så nå skal jeg bruke helgen til å slappe av.
Og til familiekos da, det var godt å komme hjem til de to snuppene våre. :)

Fin lørdag til alle som titter innom her og velkommen til de nye følgerne som har kommet til den siste tiden.
Jeg blir så glad hver gang jeg ser at det er en ny som vil følge meg. Tusen takk! ♥

32 kommentarer:

  1. Jeg har også nylig vært i København, spiste blant annet på Noma, og nå har vi fått tilbud om bord der en gang til så o´joy! det blir nok en Københavntur! Vi var også på Dansk Design senter, og jeg er helt enig med deg i at det var mindre enn forventet, men flott det som var. Hay-butikken er fantastisk, de har så mye fint!

    SvarSlett
  2. what amazing lamps :) your pictures are so nice!!
    love, svenja

    SvarSlett
  3. Åh, herlige Køben :)
    Jeg har notert meg Tight bak øret. Vi spiser alltid burger på Cafe Zirup når vi er der nede, men kanskje vi skal driste oss til å prøve noe nytt :D Vi er litt innkjørt i våre Købenrutiner.
    God bedring og god helg.

    SvarSlett
  4. En flott by - så heldige dere var med været da!!
    Blå himmel!!!
    Flotte lamper du viser!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  5. Herlige Køben :D De KAN virkelig interiør der borte... Misunnelsesverdig. Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  6. Så deilig med ein liten luftetur, og Køben er jo alltid bra! God helg, og god betring!

    SvarSlett
  7. Høres ut som en finfin tur! Køben er herlig:-) Kunne gått rundt i den byen i dagevis!
    God lørdag videre!

    SvarSlett
  8. å! tipper du & din kjære har storkost
    dere i fineste københavn, tiltross forkjølelsen!
    så masse fristelser du viser - får lyst å reise
    dit med en gang :)
    god helg videre -
    moaklem

    SvarSlett
  9. Har aldri vært der,skulle gjerne tatt en tur til våren:)
    ha en fin lørdag
    klem

    SvarSlett
  10. Hørtes ut som en fin tur! :) Lenge siden jeg har vært i Køben nå, så frister med en reise snart... fin lørdag til deg og dine!

    SvarSlett
  11. Dette hørtes jo ut som en
    super tur, og så koselig
    med litt alenetid! :)
    Har også veldig lyst å dra
    en tur til Køben en gang og
    da på kjærestetur eller venninnetur...

    Mange klemmer fra meg til deg!

    STOR
    KLEM

    SvarSlett
  12. Forfriskende at høre om en Københavnertur set med udefra kommende øjne. Vi bor tæt på Christiania og kommer der meget, bare i et andet område omme bagved søen, som virker helt anderledes og er meget natursmukt og hippiagtigt. Vores søn går også til spejder der, og det er det fedest sted:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da var det nok der vi gikk. Vi spaserte nemlig gjennom hele området og ut på baksiden ved de kolonihagehyttene. :)

      Slett
  13. Ai, så lekre bilder! Også så bra skrevet!! Gøy med et innlegg med mer tekst og betraktninger også. Riktig god bedring til deg, her er det også et eller annet som lurer i kroppen. Ikke helt i toppform merket jeg på trening i dag.

    Og du: jeg ble kjempeglad for kommentaren din på mitt grønne innlegg.

    Klem

    SvarSlett
  14. Høres ut som dere har hatt en fantastisk tur til deilige Køben ♥
    Elsker teppet, det var bare lekkert!!

    SvarSlett
  15. HELDIGE du! Jeg bare elsker København og ved siden av alle de fine byene i Nederland er det et favorittreisemål i Europa :)

    Fin søndag til deg,
    Signe

    SvarSlett
  16. Skön blogg och fina pics...Jag önskar dig en mysig och solig Söndag.
    LOVE Maria på inredningsvis

    SvarSlett
  17. Hørtes ut som en fin tur i fine København. Mange herlige interiørbutikker ja:D
    Fin søndag til deg!
    Klem E

    SvarSlett
  18. Elsker Køben. Alltid en spennende by å reise til :) Høres ut som at dere har hatt en kjempe fin tur også. God bedring med forkjølelsen og fortsatt riktig god helg til deg.

    klem Jane :)

    SvarSlett
  19. Heisan Trine
    Så flotte bilder fra herlige København! Skulle gjerne vært i Hay-butiken selv, men så mange Hay-produkter i Høghs interiørbutikk i Hjørring. Dessuten selger søsteren min Hay-ting i butikken sin.
    Har aldri vært i Christiana før, men ja det hadde vært interessant som du sier.
    Ha en strålende ny uke!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  20. Hei - ja, er ikke København herlig - lengter alltid tilbake dit:) Har aldri vært i Christiania, men tviler ikke på at "interessant" er en dekkende beskrivelse for den delen av byen:)

    Fortsatt god bedring med den leie forkjølelsen - klem!

    SvarSlett
  21. Ah, Køben er bare deilig! Høres ut som dere fikk opplevd litt av hvert. Det teppet falt jeg også for. Nydelig!
    Fortsatt god bedring!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  22. Så deilig med tur til Køben! Herlig by!

    Det teppet har jeg sett på også :) LEKKERT!

    Deiligste søndagen ønskes deg!
    Her har vi pakket oss inn i pledd og koser oss med varm te.
    Klem fra Maia og Nala

    SvarSlett
  23. Hærlige bilder fra en hærlig by! Takk for tipsene og inspirasjonen, kanskje vi får sneket inn en langweekend til Danmark iløpet av året.

    Ellers må jeg si at headingen "Wonderful Copenhagen" får meg til å tenke på barnefilmen "Kurt blir grusom". Se den og du vil forstå.

    Søndagshilsen fra Maratonjenta!

    SvarSlett
  24. Ahh, elsker elsker elsker København!! Så mange spennende butikker, og flotte bilder!

    Ja, partyet ble bra, hehe, bortsett fra at nesten alle meldte avbud i løpet av gårsdagen og formiddagen i dag..jaja..shoppet fikk jeg gjort allikevel ;)

    God bedring til deg!
    Klemmer

    SvarSlett
  25. Da har vi vært i København på likt skjønner jeg. Var innom Hay på Strøget jeg og, og begge Illums. Så alt for mye fint å se.

    Ha en fin kveld!
    - AC

    SvarSlett
  26. København i mitt hjerta altså.
    Vil tilbake, fort!!

    Var innom Hay sist jeg også.
    Teppene er kjempeflotte!

    Fin ny uke te dæ! :)
    Siw

    SvarSlett
  27. Jag ÄLSKAR Köpenhamn. Det är härligt alla årstider. Ni ser ut att ha haft en fin vistelse.

    Och du, den där mattan är to-die-for.

    SvarSlett
  28. Ååå, det så herlig ut:) Skulle gjerne tatt en avstikker ned til København jeg også! Ha en avslappende dag, så håper jeg du snart er frisk og rask igjen:)

    SvarSlett
  29. Den lampa og teppet står på min ønskeliste! Likte ikke lampa første gang jeg så den, men nå har jeg tenkt på den i noen måneder og liker den bare bedre og bedre. Inspirerende bilder!!

    SvarSlett
  30. Deilig å se bilder av fantastiske København.. Christiania er foruten pusherstreet et utrolig område, og ikke minst vakkert. Men man må bevege seg lengre inn i "byen" og ned mot vannet.. Elsker de små, flotte og spesielle hus. Kan anbefale deg å dra tilbake på sommeren, når det er grønt og flott.

    Love HAY

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gikk gjennom hele Christiania, over broen og langs vannet helt til enden av området. Kan forestille meg at det er finere med grønne omgivelser enn de sølete stiene vi gikk på ja, så en tur på sommeren frister. :)

      Slett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.