fredag 30. mars 2012

Klar for påske

Nå er jeg veldig klar for påskeferie! Det blir nok ganske stille på bloggen i uken som kommer, 
for nå skal tiden brukes på andre ting. Familiekos, god mat, utetid og selvfølgelig bøker. 
Det hører med!


Også hekling da! For inntil to dager siden kunne jeg null nada niks om hekling, men etter 
litt googling og fine instruksjonsvideoer har jeg i hvert fall lært meg tre typer masker. ☺


Før ferien starter på ordentlig må jeg ut og kjøpe meg noe fint garn. 
Det grønne på bildet var det eneste jeg hadde hjemme som egnet seg. 
Så inntil nytt garn er i hus blir prøvelappen større og større fordi jeg er litt hekta. 

Husk å melde dere på i gi-bortene mine hvis dere ikke allerede har gjort det! 
Trykk her og her.

God påske til alle sammen! Håper den blir solrik og fin!

30 kommentarer:

  1. Man blir fort hekta på hekling altså :) Jeg har nå hekla så mange grytekluter at jeg kan bytte hver dag, men klarer likevel ikke å slutte. Synes prøvelappen din ser lovende ut. Kos deg masse i påska :D

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en god påske sammen med dine!
    Jeg har hatt planer om å lære å hekle siden jul, da jeg fikk en sånn fin "lære å heklebok". Kanskje jeg kommer igang i påsken?!
    Kos deg!!
    Klem Carina

    SvarSlett
  3. Hei Trine
    Se, du hekler som en heltinne! Tipper du hekler en superfin rund pute jeg. det har jeg også startet på eller det vil si... jeg startet og har en liten pause, hi,hi.
    Ønsker deg glade solrike påskedager, jeg prioriterer nok som deg i påske.
    Klemmer fra kaspara

    SvarSlett
  4. God påske! Lurt å ta noen dager fri fra dataen. Nyt dagene!

    God klem
    Tonje

    SvarSlett
  5. Hei på deg!

    Så flink du er til å hekle, har også lyst...
    Men, har gitt opp noen ganger.. Får prøve i gjen :)

    Nydelige bilder også :)

    Kose deg i påsken, Trine-mor!

    STOR
    KLEM

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Jeg har prøvd å lære meg hekling selv, men ikke helt fått dreisen på det.. Tar gjerne i mot tips til vidoer eller instruksjoner du har brukt! Ha en kjempeflott påske, med velfortjent bloggefri! :)

    SvarSlett
  7. WOW, kjempeflink på superkort tid da...
    Imponert!

    Kos dæ med krim og dine i påska!
    Ha det fint :)
    Siw

    SvarSlett
  8. Så flink du er :-)
    Ønsker deg og dine en flott påske!
    Klem :-)

    SvarSlett
  9. Jeg prøvde å lære meg hekling for mange år siden, men fant ut det var nok ikke noe for meg;) Ser ut som du tok det en del kjappere enn meg, ser kjempebra ut! :) God påske, håper bøkene du har valgt ut er bra. Klem:)

    SvarSlett
  10. Så flink du har vært, jeg er imponert.

    Kos deg i påsken!!

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei - så fint det blir med heklingen - tror jeg kan tre maskesorter også, men det holder i massevis:)

    God påske til deg og dine - klem!

    SvarSlett
  12. Så flink du er! :)
    Ønsker deg ei fin helg og en flott start på påska! Kos deg med alt som hører påska til! :)
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  13. Så flink du er! Jeg har prøvd mange ganger å hekle sånn flat runding men får det rett og slett ikke til, det blir bare til lue:(
    Hva gjør jeg feil?
    God påske til deg og dine Trine! Kos dere masse!
    Klem E

    SvarSlett
  14. Så herlig påskesyssel du har foran deg :)

    Herlig lørdag til deg og dine!
    Her på Nesåsen er det sol, men huff som det blåser! USJ! Jeg og Nala skal til mamma og lage wontons, mannen er på jobb (sånn er det når mannen driver egen bedrift – alltid på jobb)

    Takk for gode og varme ord inne hos meg!
    DU er underbar!
    klem

    SvarSlett
  15. Titta så fint du har fått till det! Duktiga du!

    Hoppas du får en underbar påskvecka med sol coh avkoppling. Våra ungar har påsklov först nästa vecka, efter påsken. Då tar vi lov! :)

    Kramar Kicki

    SvarSlett
  16. Morsomt å lære noe man ikke trodde var mulig. :o) Dette ser jo kjempefint ut!

    Bladde meg nedover å så på så flott du har fått det på terrassen med nye møbler.

    Ønsker deg en deilig påske med mye kos!!


    AW

    SvarSlett
  17. God påske - kos deg med lesing og hekling!:) Hekling kan være litt avhengighetsskapende, er så morsomt når man har lært seg noe nytt!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  18. Hekling er lett å bli hekta på! Lærte meg å hekle via Youtube for et par år siden, og siden har jeg hekla og hekla:-) Blir spennende å se hva du produserer etterhvert.
    Ha ei fortreffelig påske!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  19. Utrolig hva man kan lære på internett :) Takk for hyggelig kommentar på bloggen :) Her er det påskestemning, mangler bare godt vær. God påske til deg og dine, lykke til med hekling og påskekrim.

    SvarSlett
  20. Kos dæ! Har startet på påskekrimmen æ også men må liksom innom her å ordne litt likevel:)

    SvarSlett
  21. Hei! Så moro at du har begynt å hekle! Det ser kjempefint ut!! Når drar dere til fjells? Vi jobber tilogmed onsdag, også har vi fri resten av påska, så da drar vi til Østerdalen. I dag snør det , og er skikkelig grått ute her. Vi fyrer og koser oss inne, før jeg skal på kveldsvakt! Ha en fortsatt fin palmesøndag :) KLEM.

    SvarSlett
  22. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, jeg blir så hoppende glad!
    Så flink du er om har lært deg selv å hekle, har aldri funnet helt ut av det der..men kanskje et prosjekt for påsken?
    Herlige bilder og herlig blogg!
    klem Cathrine

    SvarSlett
  23. Fiiin ferie til dere!!

    Så moro med heklingen, blir spennende å se hva du tryller fram :)

    Klemmer

    SvarSlett
  24. Moro med nye ferdigheter. Ha en fin påske.

    SvarSlett
  25. "Hemmeligheten" bak den knallgule fargen, er farge fra wilton, mye mer konsentret enn vanlig konditorfarge, trenger bare pittelitt. Her nord selger de det både i leketøysbutikker, hobbybutikker og jeg lurer på at jeg har sett det på kitchn også . (Se http://www.cacas.no/ProduktKategori/96 )

    SvarSlett
  26. Oi, ikke verst å klare å lære seg å hekle så fort da!

    Høres ut som om dere får en flott påske, nyt dagene:-)

    SvarSlett
  27. Eg er også sjølvlært i hekling, og eg kan skrive under på at det er lett å bli hekta:)
    Måtte forresten legge meg inn som følgar på nytt, sidan eg ikkje fekk oppdateringar frå bloggen din på leselista mi...
    God påske!

    SvarSlett
  28. oj, det var jenta si det.
    så fint det blir!
    jeg la opp strikking i 6. klasse
    og har aldri kunnet å hekle. så der har du meg! :)

    tenker jeg må konsentrere innsatsen min, så holder meg til å trekke lodd i lysestake-lotteriet ditt!
    snart nytt lotteri hos meg også forresten.
    kjekt å dele ut fine gaver.

    riktig god påske til deg
    klem fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  29. NYT påska med gode bøker, håndarbeid og bloggfri :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.