torsdag 15. mars 2012

Solskinn og skyer i ett

Kan man få for mange puter? Joda, man kan sikkert det. Men når man finner et stoff 
man nesten mister pusten av, ja, da  det bare bli en pute til da. 


Det skjedde nemlig da jeg så dette gule stoffet med skyer på. Jeg fant det i denne Etsy-butikken
Jeg gispet faktisk etter luft et lite øyeblikk. Kall meg gjerne rar, men når både farge og mønster 
treffer meg rett i hjertet, blir jeg veldig, veldig glad! ☺


Stoffet kom i postkassa i går, og da var det rett i vaskemaskinen og tørketrommelen for klargjøring. 
Og så snart ungene var i seng i går, satte jeg meg ned for å klippe og sy. Og før Lillyhammer 
kom på tv, var puta ferdig. Glede og iver er drivstoffet til syfoten. ☺


Kombinasjonen gult, grønt og blått er så vårlig og fin synes jeg.


Det er fint med litt solskinnsfarger inne! Og nå titter jammen sola frem ute også! 

Fin torsdag til alle! I morgen er det helg igjen. 

47 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin! Lekker farge :) Vårlig. Ja, man blir ivrig når det er noe man virkelig vil! Hehe.

    Ha en fin dag!
    Klem Lene

    SvarSlett
  2. Wow, snakk om å hive seg rundt å få det gjort! Jeg er imponert.
    Stoffet var jo kjempefint, så sikkert gøy å jobbe med.
    Ha en fin dag.
    klem :-)

    SvarSlett
  3. Så fin! Flink du er :) Jeg har lyst til å lære meg å sy med sånn plissébånd (eller hva det nå heter). Tror det må bli en tur til Stoff&Stil snart, jeg. Fargene i bildene dine er så fine, du er flink til å fange dem i linsa! Ha en fiiin dag! :) Klemmer

    SvarSlett
  4. Veldig fin! og så utrolig flink du er til å sy!!

    SvarSlett
  5. Åh - hallo så fiiiiin! Flinke du altså - og du HAR så god smak! Hvor mye skal du ha for å sy en til meg også?? Byttehandel i Epla-butikk-trykk? ;)

    SvarSlett
  6. Hei på deg!!

    Ivrig du ;) hehe, men jeg forstår deg godt! Puten ble utrolig fin - flinke du!
    Herlige bilder, men det er det jo alltid hos deg :)
    Kjekt å høre at du lagret bildene av den nye gangen min i inspirasjonsmappen din :)
    Vi er veldig fornøyd med alt av material og fargevalg.

    Ha en fin dag videre

    SvarSlett
  7. Så fin, så fin. Og meget dejlige forårsfarver, ja :)


    KH

    SvarSlett
  8. Herlig pute, herlige bilder, herlige farger.... For et flott innlegg!
    Så flink du er til å sy, og jeg kjenner jeg får lyst å finne frem min maskin også...

    Ha en fin vårdag!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  9. For et nydelig putetrett :) Skjønner deg godt der asså. En nydelig fargeklatt i stua.
    klem Jane

    SvarSlett
  10. En skikkelig solskinnspute:) Kjempe fint stoff ja!

    SvarSlett
  11. For en lekkert farge og stoffet var nydelig. Passet godt mot EAMESèn:)

    SvarSlett
  12. Herlig pute!
    Var jammen mange fine fargar på skystoffa i den butikken:) Eg har eit retro skystoff i rosa og kvitt, men det er ikkje heilt meg:)

    SvarSlett
  13. FANTASTISK!
    Stoffet var jo nydelig og veldig deg ja :)
    Og i den fargen og med de fine bildene, kan jeg ikke annet enn å bli i godt humør av dette herlige innlegget...
    Skal si du er rask med å sy! Og ta bilder!
    I kveld skal jeg på tidenes bloggtreff her i Rogaland -som jeg gleder meg :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  14. Very beautiful!
    I can't understand a word you're writing, but the pillow and the pictures are very beautiful! The cloud fabric is perfect in it's own place :)

    -Lotteriina

    http://www.etsy.com/shop/lotteriina?ref=si_shop

    SvarSlett
  15. Å så fint!! Jeg fikk pusteproblemer jeg også da jeg så en blogger hadde brukt dette stoffet i en barnegardin.Men hvor, HVOR kunne jeg få tak i det?!!
    Tusen takk for etsy-tips! Puten ble SÅ fiiin**

    SvarSlett
  16. Den var helt nyyydelig. Så deilig farge! passer dagen i dag, sol :)

    SvarSlett
  17. Det var KNALLFINT!!
    Fikk litt gisp jeg og nå altså, hihi:)
    Vi er rare ♥
    Digger Etsy altså:)

    Ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  18. Knallfine pute, passer perfekt hos deg:),
    nydelige bilder, herlige farger:).
    Klem

    SvarSlett
  19. ha ha! bombe at det var fra Etsy:)
    godt det er flere av oss som er litt skrullete etter stoff!
    det var HIMMELSKT fint, og DEG!
    jeg jobber midlertidig i bruktbutikk og er på kreativt verksted,
    hver dag nå, mens jeg søker jobber. Det tar nok det meste av energien om dagen,
    så det er ikke så mye igjen til bloggen.
    Men energien jevner seg nok ut snart!
    klem fra meg

    SvarSlett
  20. Lekkert! Skjønner godt at du falt for det der. Og så gøy at man kan fikse i stand en pute selv på null komma niks, hehe. Må visst sjekke ut Etsy litt ja, ser jeg... Ha en fin dag videre :-)

    SvarSlett
  21. Så utrolig flott puten ble:) Liker også stoffet godt. Minner litt om mønsteret "Moln" fra svenske Farg og Form.

    Ha en fin dag!

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
  22. Herlig, herlig:)) Til å bli skikkelig glad av!
    Dessuten kan jo puter byttes ut litt - jeg legger litt vekk og henter frem gamle innimellom, det blir god forandring i stua med nye puter.
    Jeg har fått meg en gul lysestake, kanskje jeg må få inn mer gult også etterhvert:))
    Klem

    SvarSlett
  23. Skjønner godt at du falt pladask for det stoffet. Kunne jo ikke passet bedre inn hos dere :)

    Så flink du er som syr så mye. Litt dårlig håndarbeidssamvittighet her for tiden :)

    SvarSlett
  24. Jeg mistet nesten pusten selv!! FOR en nydelig pute! og for en nydelig dus gul farge! Kjempefine bilder Trine! :) Du er jo så flink til å sy! Tar du på deg oppdrag? ;) Glad dag til deg!

    klem

    SvarSlett
  25. Herlig!:) Den puta ble knallfin, og mønsteret passet jo bloggen din perfekt;) Skjønner godt at motivasjonen for denne puta var på topp. Har ikke så mye farger selv og da er det så utrolig deilig å se på bildene dine og fylle opp fargebehovet litt:) Ha en fortsatt fin torsdag! Klem:)

    SvarSlett
  26. Ordentlig barndomshjertebankstoff, jo. Lekker pute!

    SvarSlett
  27. Takk for hjelpen vennen!
    Rammen forsvant rundt bildene:)Nå må jeg bare prøve å få bort de andre stripene..;)
    ..Og den nettsiden du anbefalte..Jeg kunne kjøpt ALT! Tror jeg hadde gått rundt på en rosa sky (..) hadde jeg hatt noe av dette i hus ja:) Takk for tips:)

    SvarSlett
  28. Inte då...! Man kan aldrig få för många kuddar! Och jag förstår verkligen att du hade svårt att motstå det där tyget. :-)

    Kram på dig! //Petra

    SvarSlett
  29. Hei - det var en sart og fin pute - skjønner godt at du falt for disse solskyene:)

    Fin tirsdagskveld - nå skal vi se firestjerners middag her.

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  30. Hm - torsdagskveld har det vel blitt;)

    SvarSlett
  31. Det er et fantastisk mønster som heter Moln, designet av Gunilla Axen. Jeg har en rosa toalettmappe i samme stoff og det finnes også tapet :) De selger alle varianter på lekmer.no. Farg och form heter produsenten. Gunilla Axen har også designet stripene og annet for Polarn O. Pyret (på 70- tallet en gang).

    SvarSlett
  32. Fantastisk!! Din entusiasme kjennes helt hit!!!

    Syfoten min har hvilt seg i flere år. Symaskinen
    står i et skap og ROPER etter å bli tatt i bruk. Min
    energi forsvinner så altfor fort syns jeg, med en
    baby, og en trassig 5åring i hus...
    Men nå ble jeg inspirert!! Tusen takk!!

    Fine tanker til deg!
    Jippi; Ane

    SvarSlett
  33. Ah, skikkelig megafin!! Sånn en kunne jeg og lett tenkt meg!

    SvarSlett
  34. Å, du er SÅÅ flink!! Og det VET jeg, siden jeg har en av dine kreasjoner i sofaen min :)
    Herlig stoff da! Bombe at det var kjøpt på etzy ;)

    KLEMMER

    SvarSlett
  35. Super fiiiin!
    Elsker skyer...
    Flinke og effektive du :):)
    God torsdag!
    klem Carina

    SvarSlett
  36. Hærlig pute! Betalte du mye for frakt?
    :) Connie Isabell

    SvarSlett
  37. Lekkert stoff og nydelig pute.
    Så flink du er.
    Bildene dine er herlig vårlige.

    Fin kveld til deg!
    - AC

    SvarSlett
  38. Herlig pute! Det er alltids plass til en pute til :-D! Klem fra Anne

    SvarSlett
  39. Den puta var ELSK! En sånn skal jammen meg jeg ha også :) tihi!

    Fineste fredagen til deg, nyt den og kos deg, det er deg vel unt.
    Jeg er på vei til 250kvm stor interiørbutikk på Moi og jeg gleder meg stort :)
    Smil og klem

    SvarSlett
  40. For ei herlig søt pute! Sjarm! :0) Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  41. What a beautiful pillow! The fabric is so sweet and mellow...I might have to get some myself :)
    Have a great weekend
    margret

    SvarSlett
  42. Nydelig nydelig! Og du er ikke rar, bare veldig søt:)
    Nydelig header også - knall med fornying og den er jo veldig "høytrykk"!
    God helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  43. Åååå, VIL ha!
    Helt fantastisk :)

    SvarSlett
  44. jeg elsker den pude...den er helt igennem skøn og forårs fantastisk!!

    SvarSlett
  45. jeg syntes ikke du er noe rar som fikk høy puls av det stoffet, puten ble nydelig og passer jo perfekt inn :)

    SvarSlett
  46. Så flotte puter, og en nydelig stoff. Skikkelig vårlig og lekker.

    Du må gjerne ta turen innom hos oss og bli med på blogglotteriet vårt :D

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.