torsdag 19. april 2012

Sjøgløtt


Jeg har fått en ny favorittfarge, Sjøgløtt fra Jotun Sens. En lys, støvete turkisfarge. En fargelapp har hengt på veggen i lang tid, og jeg har lyst til å male enten en vegg på kontoret eller på soverommet vårt med den. Men først ville jeg prøve meg på noen små prosjekter. Først ute var IKEA-krakken som står på kjøkkenet. Den har vært i sort i lang tid, og det ble stor forandring og mye lysere med denne nye fargen.

Frøken Gul har vist seg å egentlig være Frøken Gul-og-turkis (arv eller miljø? Kremt...), så hennes settekasse fikk dermed en overhaling med denne fine fargen. Og i godt samarbeid mellom mor og datter bestemte vi oss for hvilke tapeter og papir som skulle inni. Og mens frøken Rosa, som fortsatt er syk, slappet av i går, ble det ferdigstilt nok en settekasse. Og Kitty har selvfølgelig flyttet inn her også. ;)

Ha en fin torsdag alle! Og tusen takk for de fine kommentarene på forrige innlegg! 

32 kommentarer:

  1. SÅ fin! Vi har også samme krakken, i nøyaktig samme fargen! Kjempeherlig farge! :) Hvor er settehyllene fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Settehyllene er fra Søstrene Grene. :)

      Slett
  2. Kjempefin farge! Jeg vurderer å male gangen grå...men herlighet - denne er jo så mye friskere og fin:)) Blir glad av å se på fargen!
    God torsdag!

    SvarSlett
  3. ojj, det var en fin farge :) Tusen takk for fargeforslag. Må nok tilsette en ny farge i interiøret snart. Nå har rosa regjert litt, og det kan fort bli litt mye.
    Ha en fantatsisk torsdag videre
    *Bettine*

    SvarSlett
  4. og du, et spørsmål. Siden i går har jeg fundert på hvordan man får bilde ved siden av websidenavnet. Jeg ser du har en sky. Kunne du ha hjulpet meg litt med det? Var heller ikke det enkleste å google frem :)

    SvarSlett
  5. They look great. I loved them so much.

    SvarSlett
  6. Fine fargar! Gult og turkis høyrer godt ilag. Sjølv har vi eit barnerom i mørkegrått (gut på 11), men gler meg til lisjegut (snart 1) skal ha eige rom, då skal det bli litt fargar:-) Ha ein fin dag:-)

    SvarSlett
  7. Elsker fargen..må jo smile litt, for slik en krakk har jeg også..i nesten samme farge, og en settekasse som venter på fargen..hihi!! Gangen min er også i nesten samme farge, en vegg i kjellerstuen og en vegg på jenterommet..jeg ELSKER turkis/mint !!
    Kjempefint ble det, fine fargekombinasjoner både her og på forrige innlegg :O)
    Fin torsdag til deg !!

    SvarSlett
  8. Nydelig, dus farge. Noterer navnet! Ang spørsmålet om arv eller miljø, tror jeg miljø har stor betydning;) Men det gjør jo ikke noe!

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder :0) Og fin farge!

    SvarSlett
  10. Så fin den ble. Vi har ei settehylle som venter på bedre tider hos frøken lilla. Må bare få det gjort.

    SvarSlett
  11. Så fin settekasse og herlig farge!!

    Greit med litt ekstra på kroppen når man kommer til verden! Mamma er ganske så sikker på at den jeg får blir en grei plugg også, så jeg kan vel bare glede meg ;-)

    SvarSlett
  12. Så fine de ble - både settekassen og krakken! Vi har en slik krakk liggende og jeg har spekulert litt på hvilken farge jeg skulle male den med. Fikk veldig lyst på blå nå:)
    Hvordan gjør du det med settekassen: tar du ut skillene når du maler?
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  13. Herlig denne og:)
    Jeg elsker den gule med Bambi på ♥
    Det var en fiiin farge, jeg leter etter en slik en til soverommet vårt, en vegg:)
    Denne noterer jeg meg ja:)

    Ha en fin fin kveld:)

    SvarSlett
  14. Så fine, begge to :)
    Utrolig fin denne fargen, ja!

    Håper hun snart blir frisk igjen :)

    klem

    SvarSlett
  15. Så flotte settekasser du har lagd! Flotte farger! Sjøgløtt er kjempefin, jeg har også vurdert den flere ganger, men enda ikke prøvd den, den ser super ut på tingene deres! Og den turkise/blå og hvite tapeten inni settekassa er så utrolig fin. Fortsatt god kveld! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  16. Enda ei fin settekasse! Og den farga der er faktisk veldig lik fargen på det jeg har handla på Ikea.... Bilder kommer nok kanskje i morgen!! :)

    SvarSlett
  17. Ja, det är en verkligt vacker färg. Jag skulle lätt kunna tänka mig en vägg i den också faktiskt. Men eftersom jag så fort tröttnar på färg så vågar jag inte det :)

    Kramar Kicki

    SvarSlett
  18. Ja, vi malte barerommet i denne fargen i høst, faktisk. Nydelig!

    SvarSlett
  19. Ja, virkelig en nydelig farge! Fikk lyst å svinge penselen litt, hihi:)
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  20. Så herlig! har lagt elsk på gult og blått, og disse var jo nydelige..!
    Har 2 settehyller som venter på makeover! så var det det å få det gjort.. hehe

    God helg!
    Knip Vibeke i skråningen

    SvarSlett
  21. Det var en nydelig farge du! Den skal jeg jammen meg notere meg! :)
    Har bl.a en lik krakk fra IKEA som jeg stadig ikke klarer å bestemme meg for farge på...
    Ønsker deg og dine ei strålende helg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  22. Denne fargen har jeg merket meg også, så den da jeg leste i et av BASE-magasinene til Fargerike. Jeg må nok kjøpe meg en boks, tror kanskje IKEA-krakken vår må få ny farge også ;) Koselig at du er med i giveaway'en min! Håper du har en finfin lørdag! Klemmer!

    SvarSlett
  23. Min fina sjal kom igår :)
    Tusen tack!

    SvarSlett
  24. Denne fargen skal jeg merke meg, den var flott. Ah, blir så påvirka. :-)

    SvarSlett
  25. Fine settekasser og lekker blogg!!! Jeg skulle egentlig bare si at du ble vinneren av give awayen min! Gratulerer! Send meg addressen din:) *klem*

    SvarSlett
  26. Heldige frøken rosa og frøken gul-og-turkis som har en så flink og kreativ mamma :-)

    SvarSlett
  27. Hei vennen!
    Så fin den ble da! Og jeg skjønner både deg og lille frøken gul godt, for denne fargen ser jo kjempe fin ut! Fikk lyst til å male selv jeg nå*ler*

    Ønker deg en flott ny uke, søta!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  28. Knallfine settekasser - gul og rosa, gul og turkis - knallfine fargekombinasjoner begge deler!! God bedring til frk. rosa!
    KLEM!

    SvarSlett
  29. For en fin farge!!
    Har lurt på hvilken farge settekassen til lillebror skal få, og nå tror jeg jammen jeg fant det ut!
    Dette ser kjempebra ut :)

    Takk for fargetips, skal sjekkes ut!
    Ønsker deg en strålende helg!

    Kristine

    SvarSlett
  30. Så fine settekassene vart! Sjøgløtt er ein kjempefin, behageleg farge som eg har brukt på eit skap og ei hylle. Eg har også ei settekasse som skal malast, kanskje sjøgløtt er fargen:-) Di vart iallefall kjempefin! Takk for fin inspirasjon:-)
    Klem frå Mari

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.