onsdag 9. mai 2012

Blomsterprosjekt med barna


For to dager siden var noen av blomsterpottene jeg skulle spraymale ferdigmalte. Frøken Gul-og-turkis valgte seg turkis og frøken Rosa valgte seg rosa. Som dere kan se av bildene ble det ikke noen rosa potte. Undertegnende var litt uheldig og klarte å kladde til våt spraymaling, og da var det ikke nok igjen på boksen til å rette opp skaden. Så dermed måtte det rosa mislykkede laget av, noe som faktisk viste seg å være ganske lett. Det var nemlig bare å dra av store flak med maling... Det hadde ikke festet seg godt med andre ord. Da blomsterpotten var tilbake i originalform, ble det ny omgang med gul spraymaling. Noe frøken Rosa heldigvis var fornøyd med. Mor fikk seg også en liten gul potte.

Så var det tid for såing av blomsterfrø, og ivrige barnehender hjalp til med både å så og vanne. Og i dag, to dager etter, har de første frøene så vidt begynt å spire. Stas for minigartnerne! Blomsterpottene står foreløpig inne i lyset foran verandadøren, men når været blir mer stabilt ute, skal de flyttes ut på verandaen.

Jeg sprayet med malingen fra KEM, men jeg ble ikke helt overbevist om at dette er spraymalingen med stor S. Den dekket veldig godt, men jeg synes ikke den var så lett å jobbe med som malingen fra Quick.

Fin onsdagskveld til alle!

10 kommentarer:

  1. Fine farger var det ihvertfall! Her spirer og gror det som bare det, og vi må nok snart plante om. Morsomt for både små og store:)
    Fin kveld til deg!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Så fint det ser ut! Har lyst til å gjøre dette med storebror jeg og, men han er kanskje litt liten enda...
    Spørs om det ikke blir mest stress for mor og mest søling med jord på ungen ;=D

    Hold oss gjerne oppdatert på hvordan dette blir!

    Hilsen Kristine

    SvarSlett
  3. Ja, nu är det verkligen dags att börja så inför sommaren. Vi har både frön, jord och krukor som står här hemma och väntar men har inte lyckats så än. :-)

    SvarSlett
  4. Fine de ble slik, spraymalt. det er så kos synes jeg å plante sommerblomster sammen med barna. vi glemte det dessverre ut i år. men neste år må jeg få så ut noen valmuer. eller kanskje det ikke er for seint?

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  5. Pottene ble nydelige, herlige farger.
    Gøy å plante med barna og å følge med på at det spirer.

    Fortsatt fin uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  6. Pottene ble fine!! Jeg har også klussa det til med denne sprayen ,ble bobler med en gang syns jeg, og jeg bare dro av flak med maling :) Siden har jeg ikke brukt de... Men de har fine farger da:) Ha en fortsatt fin kveld! KLEM.

    SvarSlett
  7. Nydelig!! Og såå kjekt for barna! :) Tror vi også må ut å kjøpe frø ;)

    Fin uke til deg :)

    Mari

    SvarSlett
  8. Koselige og flotte krukker da! Koselig med blomsterprosjekt med barna:) Jeg har ikke så stor erfaring med spraymaling men ser kanskje for meg at de fleste vil skalle av dersom man bruker de på glatte overflater, eller?
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Spraymalingen fra KEM er veldig annerledes enn den fra Quick, i "konsistensen" på en måte.. Jeg ble også overrasket første gang jeg prøvde den. Syns den dekker bedre/raskere enn Quick, men min blir ikke blank - det kan man kanskje velge i bestillingen? Syns forresten de små ekstra dysene funker bedre å spraye med enn de som sitter på boksen. Har aldri opplevd at man kan dra av maling i store flak, men har heller alrdi prøvd på det da.. :)

    SvarSlett
  10. hadde jeg bare hatt et sted å hatt blomster...jaja... Får bli når vi en gang får oss hus!
    Ha en fin-fin dag!

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.