mandag 18. juni 2012

Benkeplate


For litt siden spurte jeg om råd angående å male benkeplaten på kjøkkenet. 
Det endte med at vi bestemte oss for å hvitolje den ene for å se hvordan det ville bli. 
Den hvitoljete benkeplaten er nå historie. Den holdt seg ikke fin og fargen ble ikke helt jevn. 
Dermed var det frem med pussemaskinen igjen.


På lørdag ble begge benkeplatene pusset ned, og så fikk de seg tre strøk med
Liberon Finishing Oil. Det siste strøket våtslipte jeg inn med veldig fint 
pussepapir, P400. Da ble overflaten veldig glatt og fin.

Å slipe ned benkeplater er en skikkelig støvete affære, så hyller og
 vinduskarmer måtte tømmes på forhånd. Mye jobb, men fordelen er at 
man sitter igjen med veldig rent kjøkken etterpå. :)

God ny uke til alle! Og tusen takk for alle fine kommentarer på forrige innlegg!

20 kommentarer:

  1. Så kjedelig med dobbel jobb da! Men som du sier, så ble det et skikkelig rent og fint kjøkken til slutt! Hvilken farge har dere forresten på veggen - den bak de bildelistene? Skal i gang med å male litt vegger og diverse nå, og vingler mellom Chi og Lys antikk..

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har Latte på veggen. Veggene trengs å males snart, og jeg har lyst på Chi. Men jeg er litt redd for at det vil kræsje med hvitfargen på skapene siden de ikke er kritthvite?

      Slett
    2. Ja - for en gangs skyld har jeg malt en prøvefjøl! Og da så jeg at ved siden av Chi så ble skapene veldig gule. Men ved siden av lys antikk (som jeg tror er samme som Latte, bare annen produsent?) ble det ikke så stor forskjell. Syns det så veldig fint ut hos deg, så da blir det nok lys antikk gitt! Tusen takk for svar! :)

      Slett
  2. Kjenner den fine følelsen :)
    Vi bruker også den oljen og er så fornøyd ;)
    Litt av en jobb det må være å slipe den helt ned.
    Ha en fin uke du også !

    SvarSlett
  3. Kjempefint ble det (har sett at du har jobba på på instagramen!!)
    Veldig fint med den duse blåfargen i hylla di under her også!!!
    Fin-fin mandag til deg!!
    klem Heidi :)

    SvarSlett
  4. Ble jo kjempefint til slutt, så da var det vell verdt arbeidet?:)

    SvarSlett
  5. Resultatet ble kjempebra... Verdt arbeidet da :)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  6. Det där blev ju jättefint! Men vilket jobb ni har lagt ner. Tur att det blev så lyckat till slut :)

    Kramar

    SvarSlett
  7. Så fint det ble :-)
    Ja, det er en meget støvete og kjedelig jobb.
    Men et meget bra resultat!!
    Klem

    SvarSlett
  8. Skal si du har jobbet hardt, men det ser jo riktig så bra ut nå da - så godt jobbet!! jeg kunne ønske jeg hadde lys benkeplate jeg også, men vi har desverre en mørk valnøtt variant som jeg nok må leve med en stund til...hihi

    strålende uke til deg kjære trine.
    klem hilde

    SvarSlett
  9. Så fint det blev med den nyslipade skivan. Gillar nyansen! Klem

    SvarSlett
  10. Ser ut som resultatet ble både fint og vellykket :)
    Du har vært så flink...
    Deilig med reint kjøkken i samme slengen ;)
    Ha en fin uke.
    Min startet med migrene, så bare innom her en liten tur...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  11. Benkeplaten så lys og fin ut! Artig når det blir så bra, etter all den jobben!

    :-)

    SvarSlett
  12. Så lys og delikat benkeplate - med mye fint på:) Uff - vår er sort og laminat - praktisk, men ikke akkurat noe å skrive hjem om.

    Og sjøgløtt - for en fin farge - og så god idé å male inni hyllene - dannet så fin bakgrunn og ga dybde:)

    God kveld til deg og klem:)

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder!!
    Kan tenke meg det var mye arbeid men ting er aldri så ille at de ikke er godt for noe;)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  14. Så flott kjøkkenet ble med "nye" benkleplater:) Kan tenke meg at det var en stor jobb, men så ble det kjempefint!

    Elsker forresten sengetøyet til dukkene du har laget under her: rett og slett til å bli glad av!

    Fin kveld til deg. Klem fra Pernille

    SvarSlett
  15. Husker det kjøkkenprosjektet. Da vet vi det at det ikke var særlig lurt..sliping va hvertfall lurt! kjøkkenet ble fint

    SvarSlett
  16. Det ble kjempefint!! Får håpe du ikke har skjelvende hender enda :) Moro at du er på instagram og! KLEM.

    SvarSlett
  17. what is it? I think it's a wonderfull idea!!!!

    ------------------------------------------------------------------
    Rc Helicopter|Rc Helicopters|Mini Rc Helicopter

    SvarSlett
  18. Så fint det ble :)

    Hvor har du kjøpt de små skuffene du har under kokebøkene?
    Jeg har en sånn hylle og finner ingenting som passer inni skjønner du..

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.