mandag 3. september 2012

Dilla


Jeg har fått dilla.
Skikkelig strikkedilla!


Jeg har prøvd meg på mønsterstrikking for aller første gang.
Jeg begynte for 6 dager siden, og nå er straks den første genseren ferdig.
Mariusgensere til jentene våre er det som strikkes.


Jeg har strikket og strikket i nesten all min våkne tid i helgen. 
Disse bildene tok jeg på lørdag, men har ikke tatt meg tid til å legge 
dem ut før nå. For jeg vil jo bare strikke, strikke, strikke.


På fredag kom mannen hjem med disse fine rosene til meg. Nydelig farge!

Ha en fin ny uke alle sammen! Jeg har fri i dag og skal prøve 
å få strikket litt mellom alt det andre jeg skal gjøre. ☺

23 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder! :) Og så heldig du er som kan å strikke! Jeg har prøvd meg på det flere ganger, men får det ikke skikkelig til. Så jeg overlater strikkingen til min mor og bestemor. ;) Ha en fin fridag og kos deg med strikkingen!
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg elsker også bare at hygge og den kommende sæson lægger i høj grad op til det. PS. Har altså svært ved jeres norske ord "dilla"... på dansk findes et ord "diller", som er synonym for penis!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det visste jeg ikke. Jeg skjønner at den overskriften kan være litt rar for mine danske lesere, hihi.

      Slett
  3. Skal si du er en racer med strikkepinnene!! Det har jeg aldri fått noe dreis på jeg! Også så snill han er mannen din da :) Du må hilse han og jentene så mye! Om dere kommer oppover i høst har de vel matchende mariusgensere! Det blir stilig :)

    SvarSlett
  4. Fine fargar på Mariusgenseren du lager! Eg lagde ein i fjor i petrol, kvitt og bringebær-rød. Vart ganske fornøyd med resultatet. Den var egentilig til 13 åringen, men det er visst eg som bruker den...;)Ha ein fin dag, klem Kjersti

    SvarSlett
  5. Så flink du er!
    Jeg fikk lært et nytt mønster av mamma i går, så jeg gleder meg til i kveld, for da skal jeg strikke!
    Flotte blomstene du fikk!

    SvarSlett
  6. Så flink du er, og så heldig som har lært deg og strikke:)
    Det kan ikke jeg, og det er et stort loss kjenner jeg...
    Har lyst på Skappel genseren... :))

    Ha en fin fin dag:)

    SvarSlett
  7. Ja, det må en kalle strikkedilla... Å ikke ha tid til innlegg hi, hi.
    Så flink du er!
    Her har mannen strikket noen timer med barna i helga -for mor i huset kan jo ikke legge opp eller felle av!
    Flotte bilder forresten :)
    ha en fin uke og kos deg videre med strikkingen.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Leste jeg riktig? Mønsterstrikk for første gang? Snart ferdig på 6 dager? IMPONERT :)

    SvarSlett
  9. Strikkedilla du òg, ja? :) Marius i grått er nydeleg, eg stod og beundra eit utstilt eksemplar på Husfliden forrige helg. Eg kosar meg også med norsk tradisjonsstrikk om dagen, har fanagenser på pinnane.

    Ynskjer deg ei god veke!

    SvarSlett
  10. Snygga färger,ja har man väl börjat går det inte att sluta.

    SvarSlett
  11. Så bra!! Men det einaste eg la merke til var Crispo sjokoladen din :-D Fekk veldig lyst på da no!!

    Kos deg med strikket og sjokoladen!

    Mvh Solveig

    SvarSlett
  12. Flink du er. Er det noe jeg ikke har tålmodighet til, så er det strikking. Dersom plagget kunne blitt ferdig på en kveld, så kanskje...er nok derfor jeg holder meg til å sy! ;)

    SvarSlett
  13. ååå så flink du er. Jeg har prøvd meg på strikking sånn nå å da men blir ikke bra!!! Men kan skjønne du får dilla da du får det til.

    SvarSlett
  14. Så flink du er! Kos deg :)
    Gleder meg til å se de ferdige resultatene!

    SvarSlett
  15. Hehe..Ja, det er tiden for å finne fram strikkearbeidet nå når stormen herjer ute (iallefall her på Vestlandet).
    6 dager på en Marius-genser?! Imponert! Håper vi får se resultatet:)

    Klem

    SvarSlett
  16. NAM! Så digg med kaffemaskin, heldiggrisen! Og det er sykt morsomt å strikke når man bare kommer i siget... Jeg gjør det dessverre altfor sjelden... ;) Så imponerende å gi seg i kast med marius som første mønsterstrikk! *klappklapp*

    SvarSlett
  17. Wow!! Så flink du er da!!
    Jeg er veldig av og på med tanke på strikking... Skulle ha blitt ferdig med en jakke jeg strikker til lillemor (strikket samme jakke til bror i sommer). Men ting tar visst tid...
    Klem klem

    SvarSlett
  18. din sofa ser flot ud, hvor har du købt den? mærke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Sofaen er fra Bolia, og modellen heter Seville.

      Slett
  19. Hei! Du har det så fint! Hvor har du kjøpt bildelisten din over sofaen? Jeg leter en som er litt bredere enn den største fra IKEA, nemlig, og din så jo fin og bred ut! =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Bildelisten er faktisk fra Ikea. Jeg har satt en lang og en kort inntil hverandre. :)

      Slett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.