fredag 21. september 2012

Drømmer

Det er forskjellig hvor mye folk pusser opp, og for mange kan det går årevis, ja kanskje til og med flere tiår, mellom hver gang de forandrer noe i hjemmet sitt.

Når man er interessert i interiør, er det ikke uvanlig at man drømmer om forandring. Jeg tenker som så at mennesket er i konstant forandring, og da er det ikke så rart om man ønsker litt forandring hjemme også. Og mange setter dette ønsket om forandring ut i livet - og pusser opp.


Hadde det ikke vært for at oppussing både tar tid og koster penger, så hadde nok vi pusset opp litt oftere enn vi gjør nå. Det er litt tiltak å skulle male et rom når rommet ble malt for bare noen år siden og faktisk ser ålreit ut...


Men så var det disse drømmene da... Og akkurat nå drømmer jeg om å freshe opp soverommet litt. Jeg har lyst på en vegg i grått, og da er det denne delen av fargekartet jeg drømmer meg bort i.

Dette er vel ikke det eneste jeg drømmer om. Skifte vinduer i stua med deretter påfølgende oppussing av dette rommet, nytt vindfang med tilhørende vaskerom og til slutt litt forandring på kjøkkenet står også på ønskelista... Men det er liksom i en litt annen dimensjon enn å male en vegg eller fire på soverommet. ;) 

Har du noen oppussingsdrømmer for tiden? 

God helg! Vi skal i sesongens siste bryllup i morgen. Gleder meg! 

19 kommentarer:

  1. Hehe, ja her laves der sjældent om, selvom vi dog har nogle planer lige nu. Drømmer også om at indføre lidt grå farver, og dit kort der ser meget fristende ud :)

    SvarSlett
  2. Sådan noget med farve og indretnings-ændringer, ja det rumsterer dagligt i mit hovede... Hvis bare én væg kunne skifte kulør... Men der er langt fra idé til handling hos mig, alt muligt andet kommer i vejen :)
    Har fået min mor til at klippe dine fine sommerfugle, men hvordan har du sat dem fast???

    SvarSlett
  3. Jeg har drømt, utsatt og spart, og nå er vi endelig i gang med å male hele leiligheten. Det er min aller første gang, og har gått med fargekart i lomma over ett år. Nå er stua malt grå, gangen hvit og i løpet av uken blir soverommet rosa. Gøy og leiligheten trengte det virkelig.

    Likte godt dette innlegget, for mennesker er jo i forandring og trenger forandring. Håper du i allefall får en liten dose oppusing å bryne deg på.

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Hi hi, jeg har alltid oppussingsdrømmer, men de blir ikke alltid satt ut i livet... Penger har jo selvsagt endel med det å gjøre ;-)

    SvarSlett
  5. Flust av drømmer her! Den som står høyest nå er å pusse opp i loftstua, samt legge nytt gulv der + i alle soverommene. Plankegulv som skal males hvitt:) Håper det skjer før neste sommer.... God helg!

    SvarSlett
  6. Det var den tiden og de pengene, da... :-D I det forrige huset følte jeg at ting falt litt på plass, og ting gikk så fort i svingene et par år at jeg ikke rakk å tenke på oppussing heller. Men nå har vi jo et helt hus å pusse opp, og da drømmer jeg både om fugletapet, gulvmaling, knagger og nytt kjøkken og bad... Hehe!

    SvarSlett
  7. Åja, vi eeeelsker og pusse opp:))
    Men som du sier, det koster jo endel, og det tar tid...
    Jeg har mange "lyster" i hemimen, først på planen står kjøkkenet, jeg har lyst og bytte dører og male taket... og soverommet - der trengs det en shinings:))

    Ha en fin fradag, og kos dere i bryllup ♥

    SvarSlett
  8. Det är roligt att göra om, men ibland är det härligt att få drömma lite också :)
    Just nu drömmer jag om ett växthus, som jag hoppas ska bli verklighet till våren :)

    Ha det så kul på bröllopet!

    Jag önskar dig en härlig helg!
    Kram Sofia

    SvarSlett
  9. Hei, veldig fin blogg du har:-) når man har interiørinteresse så blir man vel aldri helt ferdig å pusse opp:-) hos oss står lillegutt som skal bli storebror sitt rom for tur. Må bare hente inn litt inspirasjon først:-)
    Hilsen Ida - http://www.idakw.com

    SvarSlett
  10. Her pusses det opp i ett kjør. Kjøpte ett oppussings objekt for 1 år siden, og det tar tid.. men så utrolig gøy! :D få det akkurat som man vil med god samvittighet!
    I dag har jeg sett på samme fargekart og endte opp med å kjøpe industriell grå til en vegg på soverommet. Tror den kan bli veldig fin!

    God helg :)

    SvarSlett
  11. Hei søte deg,
    takk for alle de varme og gode ordene du legger igjen hos meg - du er underbar!

    Jeg skulle så gjerne besøkt deg oftere, men tiden strekker dessverre ikke til. Vit at jeg setter umåtelig pris på dine besøk *hoppende glad*

    Vi bor i ett renoveringshøl, så jeg er lei og vi blir ikke ferdig med det første. Men dte blir fint da...

    Ønsker deg en fin weekend. Jeg har endelig litt alenetid, mannen jobber sent og jeg sitter med en chablis, Love actually og laptopen min *lykke*
    -Maia

    SvarSlett
  12. Kjenner meg igjen ja...
    Huset vårt er 7 år nå og tak og vegger trenger faktisk sparkel og maling i de aller fleste rom!
    Men så har ikke helsa vært med meg før nå omtrent etter at vi flyttet inn, så det får komme etterhvert. Kanskje til sommeren?
    Både godt og av og til litt frustrerende med drømmer hi, hi.
    Vi får drømme videre...
    God helg til deg og dine :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  13. hei hei min venn!

    håper dagen din er fin selv om det ble sent i Bryllup i går?

    liker oppussingsteorien din altså,
    vi lærer stadig nye ting, vi forandres og skifter mening når vi blir klokere.
    liker å overføre den teorien på trang til oppussing;)

    jeg skal forsøke å kose meg med å rydde i dag - samt noen pauser inne hos dere da, det hjelper!

    ha en fin søndag!

    go klem!

    SvarSlett
  14. Jeg kjenner meg så godt igjen i de oppussingsdrømmene;)! Men en boks maling går alltid og det trenger ikke å koste så mye. Akkurat nå drømmer jeg om å male spisebordet vårt hvitt. Det er den jobben man må gjøre før man får startet med malingen, som er kjedelig... Lykke til med dine oppussingsprosjekter!

    SvarSlett
  15. Kremt... Ja, jeg har visst store planer om å kjøpe maling allerede imorgen, så jeg er vel definitivt av det slaget som stadig er klar for litt forandring! ;)
    Det er farlig med ferie midt i en særdeles kreativ periode, hi hi...
    Håper dere hadde det flott i bryllup!
    Ønsker deg ei fin, ny uke!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  16. Vi hadde en grå vegg på soverommet i Oslo, det ble veldig kult :)

    Nå har jeg lyst på noe annet :)

    Klem

    SvarSlett
  17. Kjenner meg godt igjen der, ja:)
    Soverommet må jeg ta nå - jeg skulle prøve å male en sengegavl, men med panelvegger ble det misslykket...dermed MÅ jeg male over og kan like godt finne på noe annet enn hvite vegger:))
    Ellers er det listemalingen da... kjedelige greier, men godt når det er gjort:))
    Lykke til med prosjektene!

    SvarSlett
  18. Så stas å få skyen i bladet da! :)
    Jeg må alltid ha et prosjekt på gang. Og nå vil jeg lage i stand rom til Storebror. Problemet er at jeg da mister hobbyrommet selv, og har ikke kommet på en god løsning på hvordan jeg skal gjøre det

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.