torsdag 17. januar 2013

Tåkedis


De som følger meg på Instagram kunne se at jeg malte den ene veggen i stua i går. 
Veien fra tanke til utførelse var ikke lang. Jeg kikket på fargeprøver, 
ringte mannen og overbeviste ham at dette var noe vi måtte gjøre, 
mannen dro på Maxbo og kjøpte maling på vei hjem fra jobb (Tips: Det er 30 % 
avslag på all Jotun Lady-maling der frem til lørdag!), vi spiste middag, 
så på barne-tv, mannen la barna og jeg begynte å male. 


To strøk ble tatt før kvelden var omme. Tadaa!


Jeg er veldig fornøyd med fargevalget. Det er en nøytral gråfarge som heter Tåkedis. 
Jeg brukte malingen som heter Wonderwall.


Nå kommer AJ-lampen så mye bedre frem på veggen også. 
Veien er kort fra ny lampe til nymalt vegg gitt... ;)


Så spørs det hva som skal få komme opp på veggen nå da. 
Det var utallige skruehull som nå er spraklet og malt der, så det frister 
ikke å henge opp noe før vi har endelig bestemt oss. Jeg funderer litt på 
om kanskje en hvit String Pocket kunne passet over der? Si ja! ;)

God torsdag til alle!

35 kommentarer:

  1. Kjempefin farge, og ja, jeg har fulgt med på instagram ;)

    SvarSlett
  2. Jeg sier ja ;)
    Har selv blitt tiltrukket av disse String-hyllene i det siste og funderer på hvor jeg har veggplass ledig :)
    Nydelig ble det med den gråfargen på veggen!
    Og jeg er imponert over alt du fikk til på få timer i går...
    Og lampen ble -om mulig- enda finere nå ja...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Hei - så gøy å se - og så fint det ble. Jeg har nemlig også snakket min mann fram til enighet om å male en vegg i stua i grått - det blir vindusveggen vår som skal bli litt mørkere. Skal prøve meg på Kalkgrå - tror den har litt av dette nye greige i seg som vil passe til bl.a. sofaen vår. Nei nå ble jeg virkelig inspirert til å kjøpe maling og sette i gang jeg også:)

    Fin dag og klem!

    SvarSlett
  4. Så utrulig flott det blei,veldig fint å få grått inn for ein litt bryting til det andre,kjempebra og så deiligt når det tar så kort tid og:)

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så flott det ble! Gråfargen fikk virkelig AJ'en til å skinne;)
    Hilsen Ingunn (Panthella på insta)

    SvarSlett
  6. Heisan Trine
    Det ble virkelig fint, jeg elsker grått! Så må jeg si du er effektiv også. Litt middag, unger i seng og vips to strøk og "ny stue". Lampen kom sååå mye bedre fram!
    Kos deg i nye-stua!
    Klem fra Kaspara og takk for de fineste ord også

    SvarSlett
  7. Lekkert!!
    En herlig markert, men samtidig sart konrast til den andre veggen!

    Vi har malt flisene i gangen med den samme fargen... Men gulv
    og vegg kan jo aldri sammelignes =)

    Jippitanker til deg; Ane

    SvarSlett
  8. JA!! String blir kjempefin ;)
    men alt du henger på veggen blir jo fint nå som veggen er så fin!
    likte fargen veldig godt, minner litt om den vi har i stua.

    Jeg legger ut et innlegg i morgen med en del bilder fra stua vår, og jeg ser tydelig at vi trenger noe på den ene veggen. Men den er så fin og glatt, og da er det vanskelig å henge opp noe ;) Så skjønner godt at du venter til du er sikker.

    ha en fin torsdag (ettermiddag)

    klem

    SvarSlett
  9. det ble flott ja
    AJ-en passe kjempefint
    har alltid hatt lyst til at du skulle velge noe stort til den veggen, jeg, da :)
    stort bilde! ja!

    ei stringhylle kan du vel alltids unne deg og putte et anna sted :)
    hihi
    men det er nå min mening da.
    snodig å mene noe om stueveggend din, ikke sant?! :)

    -Åpent^hus

    SvarSlett
  10. Det ble virkelig rålekkert!! :) Jeg drømmer om en grå vegg på stua jeg også.. får vente til sommeren tenker jeg. :) Og lampa kom jo virkelig fram!! Digg!!
    Hva med både en string hylle og et stort bilde? Bruk god tid på å bestemme dere iallefall, ingenting er så deilig som en vegg uten hull! ;)

    Fin torsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  11. Den gråfargen er kjempefin, vi har malt den på gutterommet :) Passet veldig godt til sofaen din også. En stringhylle hadde nok passet fint på veggen din ja ;)

    SvarSlett
  12. Så fint det ble! Det er jo klart at en hvit stringhylle hadde passet perfekt på den grå veggen;)! hihi
    Et godt tips om bildeoppheng er å legge bildene utover på gulvet først, som i et puslespill. Da ser du lettere hvordan de skal henge på veggen. Det er mange som har "hull-i veggen-skrekk", og plutselig går årene uten noen bilder på veggen....;) Det er jo litt trist. Bruk små spikrer, da blir hullene ikke så synlig viss du skal endre på plasseringen av bildene. Lykke til! Det blir spennende å se hva som kommer opp på veggen din;) Klem

    SvarSlett
  13. En helt nydelig gråfarge!!
    Vi skal pusse opp kjellerstuen, og da skal jeg ha denne fargen i minne:-)

    SvarSlett
  14. Det er en nydelig farge. Vi har den på gulvet på gjesterommet. Jammen er du effektiv, forresten!

    SvarSlett
  15. Det ble knallfint!!
    Jeg har og lyst til og male veggen, men det er tømmerpanel...
    VIL ha rett vegg, hehe:))
    Da var det straks litt mer jobb enn og male:)

    SvarSlett
  16. Riktig så lekkert ja, og det er sant at lampen virkelig kom til sin rett nå :)

    SvarSlett
  17. Det ble helt utrolig fint :-) Elsker stua!

    Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  18. Det ble skikkelig fint med ny vegg, elsker at man bare trenger 2 strøk og at tørke tiden er så kort at man rekker det på en kveld. Lampen kom virkelig til sin rett. Flink du er :D

    SvarSlett
  19. For ein flotte farge! Det blei kjempefint syns eg:)

    SvarSlett
  20. Det blei knallfint! Også så kjapt gjort da!
    Flinkis :)
    Grått er utrulig flott, og gjere seg så bra mot det kvite.
    Ei string hylle hadde absolutt gjort seg på veggen der ja.. hihi ;)

    SvarSlett
  21. Fin farge- men det som imponerer mest er handlekraften din!!! Dæven jente, jeg har planlagt å male muren bak vedovnen i over ett år nå, og har ennå tilgode å kjøpe inn malingen!!? Du inspirerer :)

    SvarSlett
  22. Knall fint! Takk for tips om farge:-) Vurderer sterkt å male en vegg her og i grå,må ut å se på fargekart!

    SvarSlett
  23. Det ble utrolig lekkert!!!
    Godt valg av farge og snakk om effektiv gjennomføring!

    Litt tidlig, men god helg! :)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  24. Så utrolig lekkert det ble!
    Det er så gøy når det ikke tar lengre tid å få "nytt rom".
    Flink og effektiv du!
    Klem

    SvarSlett
  25. Wow, jeg må si du er effektiv. Jeg malte kjøkkenbordet, og brukte 2-3 uker! Kanskje jeg skal ta kontakt med deg neste gang jeg skal male noe :))
    Ha en fin kveld/natt.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Glemte å si at fargen var kjempefin! :)

      Slett
  26. Superfint! Så utrolig fin farge !! God helg :-)

    SvarSlett
  27. Vi har den fargen på soverommet. :-) eller var det morgendis kanskje...
    jaja, grått er rått! .-)
    Ha en fin fredag!!! :-)

    SvarSlett
  28. Jätte-jättefint! Verkligen så härlig färg :)

    Önskar dig en underbar helg!

    SvarSlett
  29. Tåkedis er knallfin, og ble herlig på stua di! :)

    SvarSlett
  30. Dævendøtte dette ble skikkelig fint! Og grønt er såå kult sammen med det grå! Jeg stemmer for en hvit string (hylle altså) :-D

    Håper du nyter helga, det gjør jeg :)

    Klemmer!

    SvarSlett
  31. Så utrolig fint det ble!! Knallfint og lekkert!!!
    Klem klem

    SvarSlett
  32. Det ble jo kjempefint. Deilig å gjøre sånne ting innimellom. Er også en sånn oerson som bare gjør. Ikke alltid mannen syns det er topp men når jeg er ferdig er han også stort sett glad for at vi satte i gang.

    SvarSlett
  33. Riktig så flott det ble!! String hylle hadde passet fint på den veggen, altså :)
    Du er kjempe flink og effektiv :)

    Mari

    SvarSlett
  34. Fargen ble nydelig, Trine!! :)))

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.