søndag 12. mai 2013

Det var en gang et badekar...



Da vi renoverte badet i andre etasje, slo vi sammen to rom for å få et stort bad. Og vi satte av plass til et badekar. I det badekaret skulle fruen slappe av med badeskum og stearinlys på kanten og barna skulle plaske og leke. Årene gikk, vi surfet på nettet etter passende badekar, men noe badekar fikk vi aldri kjøpt.


Vaskerommet i dette huset ligger i kjelleren. Med soverom og bad i andre etasje, ble det mange trapper å gå opp og ned med skittentøy og nyvaskete klær. Når kjelleren i tillegg var kjeller med stor K og det kunne bli ned mot 3 grader om vinteren, ja da var det ikke veldig gøy å vaske tøy. 


Derfor var det helt greit at vi aldri fikk kjøpt det badekaret vi hadde planlagt. For da var det nemlig plass til å flytte vaskemaskin og tørketrommel opp på badet, noe vi gjorde for en måneds tid siden. Ikke like spa over det, men gud så praktisk. Og med fire like skittentøyskurver ved siden av hverandre, blir klærne sortert med en gang. Ja takk til alt som letter hverdagen. 

De fine "ullsteinene" er tørketrommelballer fra Sne design. De brukes hver gang vi tørker klær i tørketrommelen. Mye finere enn de gule tennisballene vi brukte før. Hurra for ting som er både praktiske og estetiske. 

Nå skal vi varme opp vaffeljernet her. Godt å kose seg inne når regnet pøser ned ute. Fortsatt god søndag!  

Sponset produkt

15 kommentarer:

  1. Tror det var bra det aldrig kom badekar der, for å fly trapper på grund af skittentøj det blir alle lej!

    Super løsning dette:)

    SvarSlett
  2. Så utrulig praktisk og flott og vaskemaskin på et bad er jo både lettvint og enkelt siden det er ofte der alt skittentøyet havner.
    Så praktisk med dei skittentøykurvene ved siden av!
    Stilige tørketrommel baller,nå har eg aldri hatt tørketrommel og hadde eg fått så hadde eg kanskje tenkt at korleis klarte eg meg uten i alle år,har ikkje plass til det.

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Er det ikke bare fint hvordan vi "bor" oss inn i et hjem:)
    og tenk at praktisk også kan være lekkert! for det er ditt bad!
    fin søndagskveld:)
    klem nina

    SvarSlett
  4. Lekkert bad!! ja, badekar er kjempevanskelig..synes du har løst det veldig fint jeg...deilig med alt som letter litt i hverdagen. Selv om vi fikk plass til badekaret har det ikke blitt så mange spatimer på meg her ennå:):)

    Ha en fin søndagskveld:):)
    Klem

    SvarSlett
  5. så fint og stilrent... :) og praktisk... :)

    Ha en fin fin ny uke!

    Klems Diana.

    SvarSlett
  6. Enig! Alt som kan lette kleshaugen takker jeg ja til! Jeg har en mann som tror vi har en egen brettemaskin i huset... Jeg kan skrive under på at det har vi i k k e!

    God ny uke!
    Klem

    SvarSlett
  7. Jah... eg har altså vaskerom i kjellaren, og den delen av kjellaren som vaskerommet er i er også kjeller-kjeller... Ikkje veldig nice nei. Og det kan sjå ut for at husa våre er planlagt på samme måte, me har også bad og soverom i midt etasjen og så er det stove og kjøkken oppe. Eg tenker på den fantastisk stussen eg får av all denne trappe vandringa - yeah right. Men - det blir ikkje flytting av vaskemaskin hjå oss, badet vårt, det eine me har, er veldig lite. Ikkje plass til vaskemaskin, ikkje plass til badekar, booohooo. På den annen side, me har planlagt å pussa opp vaskerommet til nytt bad - plutselig ein dag kan det jo henda at me faktisk gjer det også ;-)

    Ha ei flott 17. mai veka!

    Klem Eli

    SvarSlett
  8. Noen ganger må det pene vike for det praktiske ja ;)
    Skjønner deg godt, en skikkelig kjeller-kjeller er ikke så koselig!!

    Kos deg med klesvasken ;)


    Ønsker den en superduper uke,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  9. Deilig når noe gjør hverdagen enklere, bærer selv klær opp og ned fra 2.etg til kjelleren... Og for noen lekre tørketrommel baller :D Fin mandag til deg.

    SvarSlett
  10. Det praktiske er nok vel så viktig ja!
    Her har vi alt samlet, men av nødvendighet. Ikke noe annet bad eller vanntilgang/utløp annet enn i 1. etg. Så det er hele herligheta, bad, do, vaskerom, tørkerom, oppbevaring og sortering på luksuriøse 6 kvm til 5 personer, hvorav 3 ungdommer. Jadda. Luxus i høysetet..... HAhahahahaha!!

    Flotte trommelballer! Kjekt med noe pent og praktisk ja :)

    Ha en videre deilig uke! Håper maisola kommer til oss alle!
    Vårklem :)

    SvarSlett
  11. Vinn,vinn altså! Herlig:) takk for kommentar inne hos meg, fin 17.mai uke til deg:)

    SvarSlett
  12. Genialt. Praktisk bør absolutt vinne over drømmer og estetikk i flere tilfeller. Dessuten synes jeg du har fått til en finfin ordning som også ser bra ut.

    Jeg er spent på hvilken ovn dere velger. Vi skal også plukke ut en i løpet av høsten, men det er jo så mange å velge mellom! Det blir vanskelig for en vinglepetter. ;-)

    Nyt en deilig mai uke!

    SvarSlett
  13. Hurra for alt som er praktisk! Men jeg elsker badekaret vårt. Altså ikke karet spesielt, men det å HA et badekar. De åra vi bodde uten, savna jeg voldsomt å ligge og duppe og bli skikkelig varm etter en skitur eller lignende.

    SvarSlett
  14. Ikke ofte en får tid til å ligge i badekaret, men du verden så mye klær som skal vaskes hele tiden!
    Skjønner deg veldig godt :)

    SvarSlett
  15. Praktisk og fin løsning du har fått til :)
    Selv ville jeg ikke byttet ut badekaret (på nåværende tidspunkt i livet iallefall), for jentene bader der flere ganger i uka! Men trangt om plassen nå når alle 3 er oppi hi, hi. Spa på mor er det heller dårlig med...
    Tommel opp for praktiske løsninger som letter hverdagen ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.