tirsdag 7. mai 2013

Favorittfarge


Blåfargen på dette putetrekket er en av de fineste fargene jeg vet om. 
Den er lys blågrønn, og den passer så godt inntil grått.
Puten er fra Kauniste, et finsk merke. Finnene kan design altså!  


På veggen er det kommet opp en ny plakat jeg har kjøpt fra Lady and the Kids.
Jeg er veldig glad i kart, så da jeg så denne plakaten med kart 
og den fineste fargen i kombinasjon, da var jeg solgt.


Noe av keramikken som står på String-hylla har også detaljer i denne fine fargen.


På engelsk er denne fargen ofte kalt aqua.
Vannfarget blir liksom ikke like bra.
Noen som har et godt norsk ord på denne fargen?


 Følg med i morgen, da blir det give away her inne. En finfin premie fra Lady and the Kids! 

 Jeg trakk en visdomstannn i går, så det er godt å slappe av på sofaen i kveld.
Fortsatt god tirsdagskveld til alle!

14 kommentarer:

  1. JA! Nydelig farge:) absolutt favoritt (selv om jeg ser at min blågrønne favoritt nok er hakket "kvassere" tihi;)
    flott pute, og flott plakat!
    fin kveld til deg:)
    klem nina

    SvarSlett
  2. Lekker farge. En av mine favorittblåtoner også. Ikke noe særlig gøy å trekke tann. Håper ikke du får noen etterplager. Spent på give-awayen. D

    SvarSlett
  3. Nydelig farge og fin blogg :)

    Ha en fin kveld videre.

    Synnøve

    SvarSlett
  4. Dette er min favorittfarge også:-) Utrulig stilig pute, kart og så elsker eg vasen på string hylla.

    SvarSlett
  5. Helt enig, nydelig farve :o)Har sett denne puta og er overbevist om at den hadde passet godt i min sofa også, så stilig! Ha ei god natt! Klem fra Nina

    SvarSlett
  6. Jeg synes også denne fargen er helt nydelig.
    Den er god å se på, og gir liksom en ro :)
    Du har det veldig fint, digger puta også!
    Kos deg og slapp av på sofaen, det er godt når man har trekt visdomstann det!

    Fin dag til deg i morgen også :)

    SvarSlett
  7. Lekker pute! Som den ord-nerden jeg er, måtte jeg jammen sjekke nå hva aqua heter på norsk :) Et lite google søk ga dette resultatet: "Cyan eller aqua, er en av hovedfargene i fargesystemet CMYK. Navnet kommer fra det greske ordet κυανοs (kyanos) som betyr blå. Fargen fås gjennom en blanding av like stor andel grønt som blått. Turkis, etter edelstenen turkis, er et annet navn på fargen. Som html-farge er turqoise noe grønnere enn cyan/aqua." Det var dagens fun fact ;) Håper det går bra etter tanntrekking! Jeg hadde mye ubehag sist jeg trakk en visdomstann, hovnet voldsomt opp, så føler med deg. Fin onsdag! Klem

    SvarSlett
  8. Nydelig farge og nydelige detaljer fra deg, som alltid!
    Fortsatt fin uke! :)
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  9. Min favoritt og!

    så utrolig fin den puta var...
    klem

    SvarSlett
  10. Loves this images...j'aime...me gustan!!!
    ;)

    SvarSlett
  11. Flott farge, som passer så fint hos deg!
    Knall stilig pute og kart :-)
    Ha en flott helg!
    Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.