torsdag 25. juni 2015

⎜hytte⎜

Dette innlegget har jeg i lang tid gledet meg til å skrive. Vi skal bygge hytte! Tomta ble kjøpt sent på høsten i fjor, vinteren gikk med til å velge hyttemodell og for noen uker siden ble byggesøknaden sendt inn til kommunen. I dag kom godkjenningspapirene i posten, så da kan grunnentreprenøren vår sette i gang med graving.

Vi har drømt om å bygge hytte i mange år, og vi har vært veldig klare på hva vi ønsket oss. God planløsning, luftig følelse og store vinduer. Det siste ble ikke mindre aktuelt da vi fikk kjøpt en hyttetomt med en veldig fin utsikt. Da vi kom over Nordlyshytter, ble det straks klart for oss at dette var hytter for oss. Valget har falt på en modell som heter Polar 98, en veldig fin og praktisk modell. Det blir god plass til både oss i familien og til å ha med venner på besøk.


Vi har bestilt nøkkelferdig hytte, så vi kan flytte rett inn når den er ferdig til høsten. Men innredning må til, og jeg er i full gang med å planlegge interiøret. Det er mye man trenger når man skal utstyre en hytte fra bunnen av! 


Bildet er tatt på tomta i pinsen. Som vi gleder oss til å kunne nyte dette synet! Tomta ligger i Etnedal kommune i Valdres. En av grunnene til at vi valgte å kjøpe tomt her er de fantastisk fine skimulighetene man har her. Milevis med topp preparerte løyper og et snøsikkert område som gir lang skisesong. 

Vi gleder oss så til dette, og jeg tipper det blir litt hyttefokus på bloggen fremover. ;)

8 kommentarer:

  1. Så spennende med hyttebygging da! Gratulerer med kjøp av tomt og valg av hytte. Det er et spennende prosjekt dere har forran dere nå!

    Foreldrene mine bygget hytte sommeren for 2 år siden, og de er på hytten nesten hver eneste helg. De har bare halvannen times kjøretur, før de er på hytten.

    Gleder meg til å følge hyttebyggingen videre!

    God helg til deg og dine.
    Klem fra Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar!

      Vi gleder oss veldig til denne prosessen og ikke minst til å få ferdig hytte. :)

      God helg tilbake!

      Slett
  2. så spennede med hytte - heldige dere!

    lotteri hos meg om du vil svinge innom å sikre deg vinnersjanse
    sommerklem fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi føler oss veldig heldige som endelig får oppfylt hyttedrømmen. :)

      God sommer til deg og dine!

      Slett
  3. Så gøy!!
    Heldige du - jeg drømmer og om hytte på fjellet:)

    KOS deg med planlegging og shopping:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi føler oss veldig heldige!
      Og ja, planlegging og shopping er gøy. Jeg har allerede startet med litt innkjøp. ;)

      God sommer til deg!

      Slett
  4. Hei, gratulerer med hyttebygging. Vi har også kjøpt tomt, men får ikke helt bestemt oss for hvilken hytte vi skal velge. Har dere gjort noen tilpasninger til deres, iforhold til rom deling etc? Blir å følge prosessen deres her 😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Vi har beholdt planløsningen inne, men har valgt bort den lille doen til fordel for en innvendig bod for oppbevaring av støvsuger og slike ting. Dessuten skal vi ha en utvendig bod og overbygg over inngangspartiet.
      Lykke til med valg av hytte! Jeg kan trygt anbefale Nordlyshytter. Veldig fine modeller, godt samarbeid og oversiktlig prosess. :)

      Slett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.